Gå til innhold

[Løst] Utenlandstjenste utenen om TMBN?

Anbefalte innlegg

Fikk nettop avslag på søknaden min til HRS styrkene i vår.

Mega nederlad, siden jeg nesten regnet med å få lov til å komme på opptak i det minste.

Men jeg vil gjerne opparbeide meg en kompetanse, og da gjerne med utenlandstjeneste.

Har også søkt Hærens Befalskole og Heimvernets ub jeger linje.

Ser og at det er mulighet for å søke Minedykkekommandoen i september. MEN.

Er det noen andre muligheter som jeg kan søke til, eventuelt til utlandstjenester?

Eller en grenader stilling ett sted som er infanteri / kavaleri?

Jeg har ikke studiekompetanse.

Snart fullført FGT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvaret skifter fokus ifra kavaleri og manøvrerings styrker (som latvierene tar over) til baseforsvar i meymaneh, den kontigenten som drar i Desember. Det største kompaniet vil være vakt og sikring i det som kalles Force Protection der de spesielt rekrutterer gjennom Luftforsvaret. Det vil da være eskorte og vakt som vil være det man søker etter.

Så blir ikke store sjansen for å være med i kavaleriet til afghanistan med det første.

Det er ikke bare luft du må ha vært i de tar jo seff imot alle som vil, men luft har den største og de best trente troppene til slike oppdrag.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hva slags stilling er det du har nå?

Eskadronen min skulle egentlig stilt manøveravdelingen til desember-kontigenten, og tror faktisk det er ett par stykker som har søkt om å få reise med luft nedover..

Ellers vil jeg tro at det en haug med andre avdelinger som også stiller med utenlandsoppdrag, men da primært i støtte og resupply-formål der det sikkert er mulig å søke seg inn som grenader, forutsatt at du sitter på kompetanse..

Lenke til kommentar

Forsvaret skifter fokus ifra kavaleri og manøvrerings styrker (som latvierene tar over) til baseforsvar i meymaneh, den kontigenten som drar i Desember har 80 plasser(største kompaniet som drar nedover) i det som kalles Force Protection der de spesielt rekrutterer gjennom Luftforsvaret. Det vil da være eskorte og vakt som vil være det man søker etter.

Så blir ikke store sjansen for å være med i kavaleriet til afghanistan med det første.

Det er ikke bare luft du må ha vært i de tar jo seff imot alle som vil, men luft har den største og de best trente troppene til slike oppdrag.

Hvor har du den infoen fra? Har du mer info? :p Vet du noe om hvordan det er å søke seg til et slikt bidrag for folk med allerede fullført fgtj.?

Lenke til kommentar

Forsvaret skifter fokus ifra kavaleri og manøvrerings styrker (som latvierene tar over) til baseforsvar i meymaneh, den kontigenten som drar i Desember har 80 plasser(største kompaniet som drar nedover) i det som kalles Force Protection der de spesielt rekrutterer gjennom Luftforsvaret. Det vil da være eskorte og vakt som vil være det man søker etter.

Hvor har du den infoen fra? Har du mer info? :p Vet du noe om hvordan det er å søke seg til et slikt bidrag for folk med allerede fullført fgtj.?

Det er muligheter men tror desember kontigenten begynner å nærme seg fristen. Kan jo egentlig ikke si så mye mer, men som sagt bare å søke. Flere ifra gamle kontigenter som vi var på samme kasserne med som møtte opp for å høre om hva som skjer videre.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Fikk nettop avslag på søknaden min til HRS styrkene i vår.

Mega nederlad, siden jeg nesten regnet med å få lov til å komme på opptak i det minste.

Men jeg vil gjerne opparbeide meg en kompetanse, og da gjerne med utenlandstjeneste.

Har også søkt Hærens Befalskole og Heimvernets ub jeger linje.

Ser og at det er mulighet for å søke Minedykkekommandoen i september. MEN.

Er det noen andre muligheter som jeg kan søke til, eventuelt til utlandstjenester?

Eller en grenader stilling ett sted som er infanteri / kavaleri?

Jeg har ikke studiekompetanse.

Snart fullført FGT.

Grenaderstilling i infanteri/kavaleri er stort sett lokalisert i HRS på Rena. Men du kan alltids prøve NSE, hvis du vil ut.

Lov å spørre hva du søkte i TMBN, forresten?

Edit: Kom du ikke inn i HRS, tror jeg du kan legge fra deg planene om MDK. Litt høyere krav for å komme inn der enn i TMBN, for å si det sånn.

Endret av roedpunkt
Lenke til kommentar

Jeg røyk ikke på opptak, det var for mange søkere, og jeg ville annta at en som ikke har studiekompetanse, og har vakt og sikring som førstegangstjenste ikke er særlig attraktiv når det kommer til TMBN.

Har heller ikke klasse B lappen.

Jeg søkte Skytter Leo2

Cv 90 crew i mek inf.

Geværmann

patruljemann

Storm ingeniør

CV 90 crew i et annet kompani.

Jeg trener daglig opp til opptaket for BS og eller høyere opptak senere.

Så jeg tenker ikke så mye over kravne riktig enda. Jeg vil bare kartlegge meg mulighetene.

Mitt årskull er veldig stort, og det virker som om det er mange som søker forsvaret dette året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...