Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BC2 -> Bluescreen -> MemOK rødt lys

Anbefalte innlegg

Spilte BC2 tidligere idag. Så frøys bildet. Jeg rebootet. Så det stod noe om bluescreen, men før jeg fikk gjort noe særlig slo maskinen seg av.

Jeg har prøvd å boote flere ganger, funket litt i starten, men nå ingenting. MemOK lyser rødt. Har resetta BIOSen.

Har ikke flere DDR3-brikker, så å bytte er ingen løsning. Har derimot prøvd å boote med en og en, noe som også failet.

Jævla kjipt på en lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neeeeeeeei!

Hvorfor skjedde det så plutselig da? Har ikke hatt problemer det dette på veldig lang tid.

Får ikke bestilt ny RAM før neste uke, med mindre noen jeg kjenner har noe de ikke bruker.

FAEN!

Lenke til kommentar

Annen PSU, samme driten.

Går i loop. MemOK er rød.

Blir vel ny RAM på meg. Jeg som just sløste vekk 300kr på live gold 3mnd, bare for å kunne spille Duke Nukem 3D coop.. faen.

Har en annen PC (server), så jeg overførte noen saves til laptop, så har noe å gjøre i helga. Ikke så mye mer å teste. Annen RAM, ja, men kjenner ingen med flere slike.

Enda godt jeg just har kjøpt ny ubanned x360 (igjen for Duke Nukem 3D), som jeg har ett spill som til.. som suger.

ARGH!

Lenke til kommentar

Ingen feil med PSU.

Er enten CPU, MOBO, eller RAM.

CPU kan ikke testet, iallefall ikke nå, da jeg bare har en 775 socket CPU her, den vil ikke passe, samme hvor hardt jeg dytter (nei, har ikke prøvd).

Hovedkort kan heller ikke testes her og nå. Ikke ram heller.

Må vente. Bra jeg har laptop!

$#*!

Lenke til kommentar

Har og fått mere BSOD siste månaden..sjekket ram osv men allt ser ut at virke? Er det flere som opplevt dette? Noen mener det har men oppdatering av BC2 at gjøre?

Har ikke merket noe. Kanskje en Windows update som maskinen din ikke "liker"?

Lenke til kommentar

Får inntrykk av at dette har skjedd før.

Om det er tilfelle og du har fortsatt samme hovedkort / psu bør du få byttet disse.

Det er også lurt å sikre strømnettet sånn at du ikke blir utsatt for fluktuasjoner som utsette pcen for problemer.

Uansett få kjørt en test av hver enkel komponent i en annen pc. Psu test kan du hoppe over hvis alle andre delene fungerer som de skal uten problemer.

Lenke til kommentar

Får inntrykk av at dette har skjedd før.

Har ikke hatt problemer med* dette på veldig lang tid.

Om det er tilfelle og du har fortsatt samme hovedkort / psu bør du få byttet disse.

Det er også lurt å sikre strømnettet sånn at du ikke blir utsatt for fluktuasjoner som utsette pcen for problemer.

Uansett få kjørt en test av hver enkel komponent i en annen pc. Psu test kan du hoppe over hvis alle andre delene fungerer som de skal uten problemer.

Har testet PSU, ikke feil der. Feilen er på CPU, HK, eller RAM. Kjenner ingen som bor nærme nok til at jeg orker å bære PC'en dit. Men må få fiksa det før Portal 2 kommer ut.

Endret av FBI21
Lenke til kommentar

Har testet PSU, ikke feil der. Feilen er på CPU, HK, eller RAM. Kjenner ingen som bor nærme nok til at jeg orker å bære PC'en dit. Men må få fiksa det før Portal 2 kommer ut.

Du sier du har testa psu, hvordan? Hva var spenningsverdiene under 50 og 75 % last?

Et annet tips, gi ut fullstendig navn på alle komponentene når du spør om hjelp, da kan vi gi bedre svar.

Lenke til kommentar

Driter i spenningsverdiene, den funket utmerket i en annen PC.

Det er CPU eller HK, da jeg tviler på at begge RAM brikkene daua samtidig. Skal teste annen CPU i PCen en gang, funker det, er det CPU, funker det ikke, er det nok HK.

Vil ikke kjøpe noen av delene, da jeg vil vente på bulldozer, eller 8 kjerners intel.

Orker ikke skrive navn på alle deler, og er ikke nødvendig. (Gidder ikke DxDiag heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...