eplejan Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kjøpte disse komponentene fra dustin.no. Blingsa på prossessor og såg ikkje at kjøler var inkludert. Montering gjekk greit monterte ekstrakjøleren (tenkte den var hakket bedre...), men brukte ikkje kjølepastaen då det var ferdig påsmurt. Skejrm - Samsung 22" og DVI kabel er frå gammel maskin. Problemet er at det ikkje er signal til skjermen når eg startar maskina. Ikkje BIOS, heilt svart. Alle vifter går, lysene i fronten lyser. Har prøvd: Utallige kombinasjonar med minnebrikkene - DRAM LED lyser ikkje. Power LED lyser grønt. Bytta til orginalkjøler. Remontert CPU Clear CMOS RTC Ram. Dobbeltsjekka at straum til grafikkortet (to ledningar på toppen av kortet) og til hovedkort Prøvd å starta utan tilkopla DVD drev og HD Prøvd forskjellige SATA portar for HD Prøvd begge DVI kontaktene på grafikkortet Nokon som har forslag? Begynner å bli frustrert... Noko eg kan ha oversett? -- Jan Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Har samme problmet som deg, håper på at du får svar på problmet ditt rask og at det kan hjelpe meg også Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har du 8pin og 24pin kabel tilkoblet HK? Avstandsstykker er plassert korrekt slik at de ikke kortslutter noe? Lenke til kommentar
joachimaae Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg har også samme problem :S Har koblet riktig til hovedkort men hva mener du med avstandsstykker? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Kan jo hende du har fått et defekt skjermkort? Jeg mener å tro du kan høre dette på pip-signalene PCen gir ved oppstart. Var ihvertfall slik jeg fant ut at jeg hadde prestert å kjøpe feil type RAM... Besøk hovedkortleverandøren din sin hjemmeside, eller søk på beepcodes + hkleverandør Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Små luringer som dette som du må plassere under skruehullene på HK slik at ingenting kortslutter Lenke til kommentar
joachimaae Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Må man koble til den lille høytaleren som lager beeps manuelt fordi jeg har en liten dott det står speaker på her som jeg ikke vet hva jeg skal gjør med de avstandstykkene tror jeg klarte bra så sikkert ikke det Skulle gjerne ha testet skjermkortet i en annen PC men jeg tror ikke strømforsyningen er beefy nok til det Endret 17. april 2011 av joachimaae Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) På de fleste hovedkort så trenger man ikke koble til noen ting for å høre beeps. Prøv å start maskinen å hør nøye etter... Du trenger jo ikke å teste skjermkortet i en annen pc om du er redd den har for dårlig strømforsyning, du kan jo sette et dårligere skjermkort i pcen som ikke starter? Evt låne av en kamerat, kjøpe et brukt for en hundrings etc Endret 17. april 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
eplejan Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Takk for svar:). Brukte avstandsstykker og dobbeltsjekka straum til hk og grafikkort. Var nær ved å gi opp, men sjekka alle kablar igjen, skrudde skruer ut og inn igjen. Og vips så starta maskina... Usikker på kva som var feil, men men. Venter i spenning på innstallering av windows nå. Lykke til joachimaae og FredrikJens. Håpar de finn ei løysing. -- Jan Lenke til kommentar
joachimaae Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ser det er mange som foreslår at man skal flytte om på RAM'en men for å teste dette må jeg gjøre noe me CPU kjøleren min (http://static.pcinpact.com/images/bd/news/92102-noctua-nh-c14.png) så jeg bare lurer på om det går bra og starte PC'n uten CPU kjøler?? Har tenkt å ha åpen sidevegg Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Nei! Du må ha kjøling på CPU. Edit: Har du ikke stock-kjøleren du kan bruke mens du bytter på brikkene? Endret 17. april 2011 av Komakino Lenke til kommentar
FredrikJens Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Kult at det funka for deg eplejan, forsatt ingen fix for meg... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 skjønner ikke hvorfor folk kjøper og anbefaller 1,65volt rambrikker til sandybridge Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Og det sier du fordi? Fredrik Jens: Kan du poste oppsettet ditt? (Hovedsaklig CPU, GPU, PSU, RAM og HK.) Lenke til kommentar
joachimaae Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hvis jeg setter på stock kjøleren, får jeg en haug med kjølepasta festet til cpuen, bør jeg fjerne den paste som er på stock me kniv eller noe? btw opsettet mitt hvis noen er interresert : http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=903119&su=E1F9AE4C-90E8-4CDC-B90F-8DBA9A194573 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) RAM-brikkene dine passer egentlig ikke til oppsettet ditt da de er ment for 1366-oppsett og trippel-channel. Du bør kun bruke 2stk av disse brikkene i dual-channel i ditt oppsett. Du må også sette brikkene i enten de lyseblå plassene eller de sorte for å kunne kjøre dual-channel. Har hørt om enkelte som ikke klarte å starte systemet første gang hvis brikkene sto i de sorte sporene, men dette fungerte knirkefritt hos meg. Det er ingen krise at det er litt rester av gammel pasta hvis du bare skal teste eller feilsøke i kortere perioder, men for vanlig bruk bør du fjerne alt av gammel pasta med isopropanol/egnet middel og klut/papir som ikke loer, før du påfører en liten mengde pasta på størrelse med et riskorn og deretter monterer kjøleren. Det viktigste er at det er kontakt mellom CPU og kjøler med et tynt lag pasta imellom. Ikke bruk metall eller lignende for å skrape av gammel pasta. Ang. pastaen som er på stock-kjøleren så burde ikke det være noe problem? Enten fjerner du den gamle som sitter igjen på CPU, eller så fjerner du den som sitter på stock-kjøleren og bruker din egen, forutsatt at du har noe liggende da. Endret 17. april 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Og det sier du fordi? fordi intel selv sier at det er utenfor de anbefalte spesifikasjonene til sandybridge arkitekturen. edit dobbelpost Endret 17. april 2011 av freddy85 Lenke til kommentar
joachimaae Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Prøvde å starte med kun i de blå sporene uten hell, alt suser å går men ingenting på skjermen. Bør jeg prøve med kun i de svarte siden de er de "første"? Da må jeg nemlig bytte kjøler Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Freddy: Så da bør man ikke anbefale brikker på 1.65V (som forøvrig kjører helt fint på SB)fremfor brikker på 1.5V som mildt sagt er vanskeligere å skaffe? 1.5V er dessuten anbefalt og ikke et krav. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Prøvde å starte med kun i de blå sporene uten hell, alt suser å går men ingenting på skjermen. Bør jeg prøve med kun i de svarte siden de er de "første"? Da må jeg nemlig bytte kjøler Du kan prøve med én brikke i det første lyseblå sporet fra venstre. Fungerer ikke det så vil jeg tro problemet ligger en annen plass. Du har alt av kabler korrekt tilkoblet hovedkortet? skjermkortet sitter godt i sporet og har alt av kabler tilkoblet? Hvilken skjerm og tilkobling bruker du forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå