Gå til innhold

Kraftig Kontormaskin, Maks 10k (Skjerm og UPS utenom pris)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha en kraftig maskin (eller sannsynligvis 3 stk med samme oppsett). De skal brukes til noe grafisk behandling, men det tyngste de skal gjøre er å kjøre noen deep searches for søkemotoroptimalisering(både script og programmer mot google og yahoo, samt noe forum og blogspamming), noe som jeg ikke synes min noe aldrede E8600 @ 4.2 ghz gjør tilfredsstillende. De skal ha minst 128 gb SSD som systemdisk, mens resten av lagringsplass vil bli besørget av en NAS. Skjemkort skal ikke være noe spillkort, ettersom jeg vil ha minst mulig distraksjoner når jeg sitter på kontoret, så noe integrert kan gå greit.

10k er ikke noe mål, men en makspris. Siden jeg er i ferd med å starte ny bedrift, så er det en fordel å ha en fornuftig tanke mellom funksjonalitet(ytelse) og kostnad. Så om tilfredsstillende kraft kan nås for 4-5000, så er jeg mer enn velkommen til å gjøre ett slikt kjøp.

Skjermer kommer i tilegg, men er kun en maskin jeg ønsker en skikkelig skjerm(24"+) til hvor jeg setter krav til god fargegjengivelse. De to andre vil få det rimeligste som finnes av 22".

Om noen i tilegg har peiling på noen gode UPS'er som ikke koster skjorta, så hadde det vært superB.

Så kan noen hjelpe meg med å få frem noen fete maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som spør på dette forumet om stasjonære som ikke skal bygge selv? Det var det ikke før.

Hvorvidt jeg skal ha OS har jeg ikke tenkt så mye på, så nei, ikke ta hensyn til det. Jeg har ett par flerbruker lisenser på W7, så har vel dekket det inn. Ja, det er studentlisener, men jeg kommer fremdeles til å være student under oppstart for å slippe studielån.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe helt topp. Så se etter:

• Intel core i5 2500 eller AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
  • 4 GB DDR3 (Gjerne mere ram)
  • Sapphire Radeon HD 5550 GDDR2 Ultimate 1GB
  • OCZ Vertex 2 180 GB 3.5-tommer(En Vertex3 funger sikkert bra nok også).

Noe i den kategorien.

Alternativt Core i7 2600 kanskje hvis det er budsjett.

Kabinett og hovedkort får du velge etter hva du trenger.

PSU holder det nok fint med en 500 watt, stillegående.

Gjør ikke noe med 650 watt heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kan jo også droppe skjermkortet, og heller benytte deg av den innebygde løsningen sandy bridge prosessorene gir deg. Hvis det er tilfredstillende for ditt bruk. :)

Men da må han ha et H67-basert hovedkort, noe som gjør at han ikke kan overklokke!

Jeg ville heller anbefalt P8P67 Pro og I5-2500K + et billig dedikert grafikkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...