Zemeckis Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei Vi skal ha oss en ny bil da vi venter vårt første barn. Lurer på om det er noen som har hatt båden Volvo 940 stv og 850 stv om hvilken bagasjerom som er størst? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg har ikke hatt begge bilene, bare lånt en 850 i 3mnds tid. 940en er størst. Det gir seg vel litt naturlig av modellnumre og ytre mål, 940 var vel volvos største bil fra den tiden. Om du går på broom.no og velger bruktbiler vil du få opp detaljinfo om bilene om du går inn på dem. Disse sier for 940: Varevolum Egenskap Verdi Volum normal 1 113 liter Volum maks 2 130 liter Og for 850: Egenskap Verdi Volum normal 960 liter Volum maks 1 961 liter Det som skal dog sies er at min mercedes e-klasse stv er merkbart større i bagasjerommet enn 850'en, og her sier broom: Egenskap Verdi Volum normal 600 liter Volum maks 1 975 liter Jeg tror tallet for mercedesen stemmer, mens de andre på et vis er overdrevet. Feks er samme tallet for en V70 fra 2000 485Liter, noe jeg ville tro er et bra anslag for 850en også. Likevel kan man nok stole på at 940en er størst av volvoene. Siden du først bare ser på volvo har du sikkert meninger om hva det er som gjør at du vil ha volvo, du har sikkert også en viss pris i tankene. Begge bilene er jo store og tunge og på den måten sikre. 850en har forhjulstrekk, kan jo i noen tilfeller være greit å ha. Personlig synes jeg 850en er penest og ser mest moderne ut, men plass er en luksusvare man aldri får nok av. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Har en 945 97', som jeg kjøpte da jeg fant ut at barnevognen kjerringa kjøpte ikke passet i vectraen (B, også 97') jeg hadde fra før hvis jeg ikke demonterte hele vognen. Bilen er en knall familiebil hvis du får tak i en nyere FK (lavtrykksturbo). Personlig har jeg lagt ut litt penger i den, og byttet diverse smådeler. Bagasjerommet er stort, får plass til 2 barnevogner i det om det så skulle bli. God plass til barnestol i baksetet også, går ikke ut over verken fører eller passasjerplass. Legger du ned baksetene har du flatt bagasjegulv hele veien til framsetene, i mine øyne er det gull verdt hvis du skal frakte større ting. Kan ikke uttale meg om 8-serien siden jeg aldri har kjørt en. Kan forøvrig legge med et bilde av bilen, dog tatt med med mobilkamera en sen kveld etter bensinfylling. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Har pr. i dag en Volvo 245 med FK motor fra 940;) Er nok av plass i 245`n, men vi vil ha en sikrere bil og har tilbud om å kjøpe en 850R. Samboern vil ikke kjøre 245`n jeg har i dag:p Dessuten så er hun ikke vandt med å kjøre bakhjulstrekk om vinteren, selv om jeg ikke har trøbbel med det. Kunne ha hatt 245`n men jeg har alltid drømt om å eie en 850R. Kan kanskje få henne til å kjøre en 945 om jeg finner en på finn.no som har det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå