Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk muntlige fremføringern tips

Anbefalte innlegg

Hei! jeg går i 10.klasse , og har et problem når det gjelder engelsk muntlig fremføringer.

Jeg tror helt ærlig at jeg ikke har hatt noen engelsk fremføring på ungdomsskolen i det hele tatt. I 8-9 klasse hadde vi ikke fremføringer i det hele tatt, da hadde vi det sånn at vi skulle velge 1 tekst i det kapittelet vi holdt på med , lese og forstå det , så sitte foran læreren og fortelle om det og svare på spørsmål om det.Jeg fikk 5,5+ og 6 på disse fremføringene , og skulle ønske at vi hadde forsatt med den metoden. Men vi fikk en ny engelsk lærer i 10.klasse , fordi at den gamle måtte prioritere andre timer , da den nye kom ,var det noe av det samme , vi kunne velge mellom bok+tekst,spørsmål metoden eller å fremføre foran læreren eller klassen metoden, alt etter hva vi ville , jeg valgte den 1 i fjor , og fikk 6 der , fikk 5 på kortet , i år har vi kun hatt 1 rollespill i vanlig engelsk der jeg fikk 5 og ingen fremføringer i tilvalg engelsk , altså læreren ser på hvor aktive vi er i timen også , men det er denne fremføringen som avgjør karakteren vår i tilvalg , så får man foreks: 5+ på den , kommer den karakteren på kortet .

Tidligere hadde jeg et problem med å fremføre , fremføringer ,men det har blitt bedre, så lenge jeg øver mange ganger nok før fremføringen.

Det med engelsk , jeg har nå 2 fremføringer i engelsk de neste ukene , den 1 om shakespeares tragedier er den 2. uken etter påskeferien imens den i tilvalg om mughal empire (les mughal empire 1526-1800 ikke mongolene) da jeg startet med tilvalgoppgaven for 1 uke siden ca. kom jeg ikke så langt , men jeg har en del informasjon , jeg leste først om dem på engelsk og norsk så skrev jeg så godt jeg klarte med mine egne ord på engelsk . Men jeg var ikke fornøyd med det jeg skrev, jeg fant ikke grunnen til dt , så jeg lot oppgaven ligge , og skal nå starte igjen , det som er at når jeg endelig har skrevet teksten med mine ord , må jeg begynne å øve , men hvordan skal jeg klare å huske det utenat. 1. hvordan skal jeg klare å skrive om det på engelsk og atpåtil øve utenat. Vil helst beholde 5 .

kom gjærne med flere tips og triks :)

ps. jeg vet at det er noe sms språk i teksten, sorry for det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett opp en oversiktlig powerpoint-presentasjon med gode punkter. Begynn med å presentere problemstillingen din, før du går over på hoveddelen før du igjen avslutter med en konklusjon. Det bør være gode holdepunkter i powerpointen slik at både du og publikum kan følge med enkelt. Dette hjelper deg med å huske hva du skal si, i tillegg til at det er lettere for de som lytter å huske innholdet. Punktene bør være korte og presise.

Tenk gjennom presentasjonen inne i hodet ditt før du øver. Tenk over hva du skal si og hvordan du skal si det. Deretter øver du ved å lese høyt samtidig som du bruker presentasjonen din.

Dette er gode tips jeg har brukt mye på videregående for å skaffe gode karakterer. Håper det er til hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...