Cruentus Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Heisann Har skaffet meg en DLINK DNS-323 og har skaffet meg 2X 2TB disker som jeg tenkte å bruke til backup,streaming av video/music og eventuelt sette opp en FTP server for familie. Men må innrømme jeg har store problemer med å få ting til å virke. FTP server får jeg ikke til i det hele tatt. Problemer med å finne ut hva nøyaktig som må gjøres for at ftp server skal fungere for andre. Bruker DLINK DIR-600 router med innebygget trådløst (trådløst til bærbare maskiner i huset) Andre problemer jeg har er at DNS-323 lever sitt eget liv virker det som. Ofte den ikke oppdages under min datamaskin/network og om den oppdages der og dobbelklikker på den så får jeg bare opp "windows cannot access \\DLINK-BB15D4 Takker så mye på forhånd Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 106 visninger..Ingen som har nok kompetanse til hjelpe når det gjelder NAS og oppsett. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei, Har ikke denne, men kan prøve å komme med noen generelle ting. Du sier FTP serveren ikke er tilgjengelig for andre? Har du husket å åpne port 21 i ruteren din? Jeg pleier også å gi serverene mine fast-ip på mitt lokale nettverk så slipper du at serveren/NASen får ny ip adresse og må gå inn å forwarde port 21 til an annen port. Fant denne når jeg søkte på navnet og FTP severen, har ikke sett på den, men kanskje noe interessant: http://forums.dlink.com/index.php?topic=6999.0. På den andre delen når det gjelder å mappe opp NASen i windows har jeg ikke mye å komme med i og med at jeg bruker SSH på mine servere til denne delen. Men kanskje bytte navn på serveren, så har du noe som er lettere å huske, evt. prøv \\<ip-addressen til NASen>. Blandet litt server og NAS her, men du skjønner hva jeg mener regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå