Gå til innhold

Grundig gjennomgang av Dlink NAS DNS-323

Anbefalte innlegg

Heisann

Har skaffet meg en DLINK DNS-323 og har skaffet meg 2X 2TB disker som jeg tenkte å bruke til backup,streaming av video/music og eventuelt sette opp en FTP server for familie.

Men må innrømme jeg har store problemer med å få ting til å virke.

FTP server får jeg ikke til i det hele tatt. Problemer med å finne ut hva nøyaktig som må gjøres for at ftp server skal fungere for andre.

Bruker DLINK DIR-600 router med innebygget trådløst (trådløst til bærbare maskiner i huset)

Andre problemer jeg har er at DNS-323 lever sitt eget liv virker det som.

Ofte den ikke oppdages under min datamaskin/network og om den oppdages der og dobbelklikker på den så får jeg bare opp "windows cannot access \\DLINK-BB15D4

Takker så mye på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har ikke denne, men kan prøve å komme med noen generelle ting. Du sier FTP serveren ikke er tilgjengelig for andre? Har du husket å åpne port 21 i ruteren din? Jeg pleier også å gi serverene mine fast-ip på mitt lokale nettverk så slipper du at serveren/NASen får ny ip adresse og må gå inn å forwarde port 21 til an annen port. Fant denne når jeg søkte på navnet og FTP severen, har ikke sett på den, men kanskje noe interessant: http://forums.dlink.com/index.php?topic=6999.0.

På den andre delen når det gjelder å mappe opp NASen i windows har jeg ikke mye å komme med i og med at jeg bruker SSH på mine servere til denne delen. Men kanskje bytte navn på serveren, så har du noe som er lettere å huske, evt. prøv \\<ip-addressen til NASen>.

Blandet litt server og NAS her, men du skjønner hva jeg mener regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...