FromAtotheZ Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Heisann Jeg kjører en selvbygd pc GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI SO 1GB PCI-E DVI/HDMI INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) ASUS P8P67 B3 P67 S-1155 ATX WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V CORSAIR H50 LIQUID COOLING Eng win 7 Alt er festet som det skal og ingen av festene er løse. Problemet har vært der helt siden jeg kjøpte pcen. Jeg har kjørt diverse tester på PCen blant dem: FurMark (pcen fryser) Memtest86 (ingen feil med rammen) samt flere CPU tester (CPUen er fin) Hvis jeg spiller spill som krever mye av GPUen har PCen en tendens til å fryse med høy static fra hodetelefonene mine. Dette skjer veldig tilfeldig når jeg spiller, det kan ta noen få minutter eller oppi 1 time. Men dette skjer alså bare når jeg gamer spill som krever mye av pcen. Alt annet fungerer som det skal, også spill som ikke krever så mye. Dette har skjedd helt siden jeg fikk pcen, derfor tviler jeg på at det har noe med virus å gjøre. Alle de nyeste driverene er installert. Alt av vifter går som det skal og temperaturene er lave. Tusentakk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Kapish Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Samme greiene skjer med meg, kjøpte pc fra komplett for en uke siden. Har samme grafikk kort som deg og samme ram. prøvde å kjøre det med mitt gamle skjermkort med samme greiene skjedde, muligens det kansje har noe med ram'en? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg hadde en PC som slo seg av i tide og utide. Jeg oppdaterte BIOS, og problemet var borte. Kanskje verdt et forsøk?. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Prøv og klokk ned hastighetene GPU/Minne på skjermkortet med MSI Afterburner, og test de samme spillene. Jeg vet det har vært mange som har slitt med det grafikkortet, rett og slett at det er klokket for høyt fra fabrikk. Lenke til kommentar
Kapish Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Eg klokket ned rammen til 1066 mhz og tokk rammen i begge di svarte socketene, å då fryste pcen seg ikkje den perioden eg spilte i går vertfall, får se i dag om det skjer noe. leitet en go del i går men fant bare avanserte svar som ikkje eg har helt peiling på. for er noe med hoverkorte du må gjøre for at du kan kjøre den rammen på fult. Endret 18. april 2011 av Kapish Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Får rambrikkene nok strøm? Enkelte ganger fungerer det ikke med automatisk innstillinger av hastighet, spenning og latency på rambrikker Lenke til kommentar
Kapish Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 mine låg på 1.5v , er ikkje det normalt? Lenke til kommentar
FromAtotheZ Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 har du samme CPU som meg også? for nå virker det som om jeg har problemer med CPU og ikke GPU Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) mine låg på 1.5v , er ikkje det normalt? Det er forsåvidt normalt, og dersom ikke jeg tar helt feil så er også disse brikkene beregnet på nettopp 1,5 V. Grunnen til spørsmålet om dette er fordi det er blitt stadig vanligere med brikker som kjører på 1,65 V. Forøvrig så er det minst en tråd til som er aktiv på forumet akkurat nå som innbefatter Gigabyte 560 "SO" kortet. kan virke som problemet der er det samme som ditt. Det at det kommer høy static trenger ikke å bety så mye. Når ting henger seg så kan det nok godt få den effekten uten at det henger sammen med lydkortet eller noe annet spesielt. Endret 19. april 2011 av Brede_Skapstroppen Lenke til kommentar
Kapish Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 okey , kan sjekke ut ka di skal ligge på. har ikkje samme cpu som deg. ( AMD Phenom II X6 1075T ) Men no har eg spilt ganske mye å alt funker som det skal når eg tokk begge ram brikkene i di svarte socketene og klokken den ned til 1066 mhz så må vere noe der med min pc vertfall. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Leste i et utenlandsk forum om at sandy bridge cpuen som er kjernen til at pcen fryser, jeg har samme cpu og pcen fryser like mye på et P67 som på Z68 chipset, ram også byttet uten at det hjalp. Dette er fordi cpuen klokker seg ned automatisk og strømspenningen blir redusert for mye. Men i går satte jeg ram volten manuelt til det som er anbefalt, core volten satte jeg til minium 1.19 og har ikke siden ikke opplevd mer frysing. Å klokke ned ram eller bytte rambanker hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå