painless Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hei, som nevnt over har jeg fått boot problemer. Kjøpte ny pc for 3 måneder siden på komplett som jeg satt sammen selv. Har hatt litt småproblemer med den ene disken jeg kjøpte som har kommet og gått litt, men dette var jo ikke system disken så har latt problemet gå. Men i dag når jeg sto opp fikk jeg ikke bootet pc'en i det hele tatt. Finner ikke noen disker i bios, får ikke bootet fra cd rom. får bare denne meldingen: "Loading operation system......... DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" Har prøvd "alt" Skiftet kabler, sata innganger på hovedkoret, prøvde også å sette i en annen disk jeg hadde fra en gammel pc, uten at jeg finner den i bios heller! Jeg har tatt ut alle diskene og prøvd p boote fra cd men får samme problemet dag også. Hva kan dette skyldes? håper noen snille sjeler der ute som kan fortelle meg hva jeg kan gjøre, blir lettere frustert av sånn. Mine specs: Antall Varenr. Beskrivelse Fractal Design Define R3 Black Pearl Gigabyte GA-P67A-UD3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3. Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge Sapphire Radeon HD 6950 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort Western Digital Caviar® Green? 1TB SATA 3Gb/sec, dynamic 5400-7200RPM, 64MB Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed Cooler Master GX 650W PSU ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, Samsung DVD-brenner SH-S222L/BEBE Dual, Lightscribe, Black, IDE, OEM WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM TP-LINK TL-WN851N 11n Wireless Adapter with 2 detachable antennas Lenke til kommentar
SovjetSmør Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Har du prøvd å boote opp med linux image Lenke til kommentar
painless Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Hei nei det har jeg ikke. Vet heller ikke hvordan jeg gjør det :o Lenke til kommentar
SovjetSmør Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Her står en guide om hvordan du installerer det enten om du bruker usb, cd eller dvd Lenke til kommentar
painless Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Hei! Takk for svar og at du brukte tid på dette. Men nå startet pc'en opp igjen! Jeg er usikker på hva det skyldes men nå fant jeg begge harddiskene mine og bootet uten problemer! Det jeg gjorde var å sette sammen alt sammen igjen, alle harddisker og cd rom. Når jeg kom i windows var det oppdateringer av windows fullførte, kanskje dette hadde noe med saken å gjøre??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå