Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte dagens episode godt. Fikk mue info og action fra alle historiene, fikk også litt mer fremgang enn hva vi har vært vant med denne sesongen.

 

Det at Jorah ikke var med i episoden, gjorde at jeg følte han var en av de som hadde drept alle folkene, og at han har stjålet dragene. Gir muli glite mening med tanke på hvordan han har vært for Danny før, men det var det første jeg tenkte.

 

Gleder meg forøvrig enormt til dragene kan begynne å slåss litt.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Dette er en bokspoiler som omhandler en character som ikke er med i serien, så denne bør være trygg for de fleste:Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg merket at Lady Tanda og hennes datter Falyse gjorde scenen med angrepet fra folkemengden bedre. I boka blir hun gjengvoldtatt og blir gravid etter å ha blitt reddet/levert tilbake til slottet. Det gjorde hele greia mer "farlig". I serien har de jo prøvd å gjenskape det ved scenen hvor Ms. Stark blir forsøkt voldtatt, men det er ikke det samme i det hele tatt. Tanken på at 20-30 menn voldtar en tjukk ugift dame og så bare leverer henne tilbake etterpå er liksom et bedre bilde på hvor upopulær Lannisters er.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

 

 

Savnet riktignok Bronn i dagens episode, men til gjengjeld ser vi godheten i The Hound. Han er strengt tatt ikke ond, men han har en hersker som får han til å gjøre onde ting.

 

.

 

Merkes at The Hound begynner å bli mektig irritert over å bli kalt ''Dog'' og de konstante nedsettende kommentarene fra Jofrey.

 

Angående Jorah: Han ble jo sendt vekk forrige episode for å finne et skip med passende kaptein og mannskap for vår vakre hvithårede prinsesse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Håper da det. ^^ Liker sesong to så langt(nesten given men) mange nye og flotte karakterer som jeg straight up liker. Fuckings pirater og greier. Enormt!

 

Første besøk innom en straight up-serietråd, håper jeg ikke blir bortspoilet av noen som har lest serien her.

Skummet gjennom siste 10 sidene,må gi Jotun props for et innlegg han hadde angåedne bokspoilerne.

Lenke til kommentar

Virker som Theon skal bli en fyr man er ment å hate, men jeg har alltid likt ham, også i bøkene.

 

Fikk mer en patetisk følelse selv -- godt understreket av forsøket hans på å halshugge Ser Rodrik Cassel. Hvis vi er ment å hate Theon er det et ganske halvhjertet forsøk. Han virker mer tragisk enn noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://i.imgur.com/Fyt93.png

 

All round beste episode i sesongen så langt.

 

Agree.

 

Fikk litt gåsehud av scenen med Petyr Baelish sammen med Tywin i samme rom som Arya. Selv om det ante meg at Petyr ikke ville si noe, ganske sikkert at han skjønte det.

 

Han er jo en chaotic neutral, så han er jo strengt tatt ikke på lag med Lannister, men utnytter begge sider med den informasjonen han får tak i. Knowledge is power.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fikk mer en patetisk følelse selv -- godt understreket av forsøket hans på å halshugge Ser Rodrik Cassel. Hvis vi er ment å hate Theon er det et ganske halvhjertet forsøk. Han virker mer tragisk enn noe annet.

 

Han fremstår som en ekstremt usikker fyr med et enormt ego og et like stort mindreverdighetskompleks. Det er lett å tolerere det i en person uten makt, men nå som han endelig er i en posisjon til å få utløp for alle frustrasjonene sine tror jeg de fleste vil ha problemer med å sympatisere med ham. Er det egentlig noen som synes synd på ham fordi han var Starks gissel? Han led ikke akkurat noen nød. Av alle karakterene som bærer nag mot omverdenen har han kanskje det svakeste grunnlaget. Men for min del er det nettopp det som gjør ham menneskelig og sammensatt; idealiserte heltetyper som Robb og Jon er ikke interessante utover at de driver plottet fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Spartapus

Synes Robb er en mindre lytefri person, og derfor mer interessant, enn Jon. Robb tar ikke alltid de riktige valgene og er veldig opptatt av at når han er kongen er det han som bestemmer. Var nok mye derfor han sendte moren sin avgårde for å forhandle med Renly/Stannis - da slapp han å ha en mor som blandet seg inn i hans beslutninger. Jon derimot... Kroneksempelet på "lawful good" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...