Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Grumle grumle*, kom hjem fra jobben, og overførte fila til en ekstern hardisk med et smil om munnen, bare for å innse at det har kommet en repack, og at min var fra hbo canada, censorert, hakkende og ellers ikke helt som den skulle være.

 

Blir vel noen timer før jeg får kost meg med Thrones, dessverre.

Lenke til kommentar

Slutta i grunn å laste ned 720p`ene. 1080i opplever jeg å ha generelt mindre problemer med sync, men bruker lengre tid (ca. en time å laste ned på linja mi, framfor en vanlig 720p utgave som tar rundt en 20minutter). Er så lei å laste ned dårlig syncet releaser, som oftest får repack etterpå. Skjer veldig ofte med populære programmer, fordi scenen rusher ut releasene og ser som oftest ikke over, vil jeg tro.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Beste episode så langt. Nå begynner det å skje noe hos alle karaktererene!

 

Elsker hvor kåt Greyjoy er! Elsker slappen til Tyrion! Elsker teasinga til wildling chicken! Elsker escapen til Osha med Bran! Elsker alt!

 

Nettopp startet på "Kongens Kamp" nå, vet at mange mener bøkene burde leses på engelsk, men huff, selv om jeg mestrer engelsk rimelig godt, og mest sannsynlig ville lest bøkene på engelsk uten problem, er det et eller annet som gjør at jeg ikke liker det.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er fett at du leser bøkene på norsk. Jeg er vanligvis for å lese på orginalspråk, om mulig, men det er så jævlig mye "det er så teit å lese på norsk, oversettelsene høres så rart ut, oversettelsen er sikkert dårlig (selvom jeg ikke har lest den selv)". Klage klage klage, bu-fuckings-hu.

 

Det er et kjempetilbud at de er oversatt, og om ingen kjøper de, forsvinner de. Skumleste kjapt i "Vargens Tid", og det så veldig alright ut.

 

Jeg elsker bare impslappen. Ah, de små tingene <3

Lenke til kommentar

Lo litt av denne episoden, kan hende siden jeg så den med en annen at det gjorde meg mer åpen for latter dog. Scena hvor Jaqen tok vakten rett foran døra til Tywin, impslappen, smilinga til Catelyn på grunn av Robb og Yrgitte sin flørting med Snow på slutten der.

 

Likte godt hvordan episoden viste forskjell på folket til Joffrey/Lannisters og Robb/Starks. Robb går blant hans menn som en av dem, og blir samtidig elsket av hans folk i Winterfell som nesten nekter å velge en annen side selv med våpen rettet mot dem. Dette mens Joffrey blir hatet og nesten drept av sitt folk. Han er helt klart et lost-cause.

 

Savnet riktignok Bronn i dagens episode, men til gjengjeld ser vi godheten i The Hound. Han er strengt tatt ikke ond, men han har en hersker som får han til å gjøre onde ting.

 

Scenene på island, de med Jon Snow er vel verdt hver krone serien bruker på filme skal jeg si.

 

Fin slutt på episoden med Dany`s historie. Skjer litt fortgang i hennes del. Har i grunn ikke likt historien hennes denne sesongen før den forrige episoden. Litt for mye øde vandring, som var litt naturlig. Irri er død, men håper ikke dette har også skjedd med Doreah. Forhåpentligvis var hun ute med Jorah et sted.

Lenke til kommentar

Beste episoden så langt.

 

Bran/Theon/Winterfell: Theon er helt klart en person på en måte kan finne medynk for. Fantastisk skuespillerprestasjoner fra både han og Bran idag, spesielt etter han kløyva hue av Rodrick. Blikket han sender rundt viser bare hvor ødelagt og forvirra den gutten er. Men han valgte feil, Ironborn når ikke Starks til knærna engang, og han forrådte sin eneste familie. Trist karakter.

Likte hvordan Bran, Hodor, Osha og Rickon fikk rømt. Osha er helt klart litt sprø, men jeg liker henne. Lurer på hva slags eventyr de skal ut på, og hvordan Theon takler dette. Blir han Joeffrey of Winterfall?

 

Jon Snow: Rett og slett vakkert landskap. Samtalen mellom Jon Snow og Halfhand var bra for karakterbyggingen. Halfhand virker som en ekte hardhaus. En liten fet actionsekvens når de stormer wildlingsene. Jon er jo en Stark av blod, så han er jo altfor godhjertet til å myrde den søte jenta ;) Håper hun får en større rolle, hun hadde tæl, som mange andre av de kvinnelige karakterene i serien. Kan virke som både Jon og Robb begynner å få en liten kjærlighetshistorie. Aah, forbidden love.

 

Kings Landing: Cersei er ei bitter bitch som vanlig, mens Tyrion er fortsatt smart og godhjertet. Slappen til Joeffrey var jo bare epic. Joeffrey visste hvor dårlig og lite respektert konge han er, og jeg begynner å lukte en liten betryal fra Hound. Blikket hans når Joeffrey sier "Come, Dog" og måten han reddet Sansa på, imotsetning til broren (?) The Mountain.

Ganske kul scene også.

 

Robb: Virker som denne Roose (?) kan få en større rolle. Han sønnen hans skal tydligvis prøve å ta ned Winterfell, mens Roose virker som en av de mest lojale soldatene til Robb. Veldig bra skuespill av Robb, som vanlig. Heia Stark heia Stark.

 

Arya: Disse scene er jo bare for geniale. Tywin er med å få meg til å like Lannisters mer enn jeg egentlig vil. Margaery ser ut som hun blir en brikke i Lannister vs Stark for å få hærene til Tyrell.

Litt for lite Jaqen, bare rundt 20 sekunder. Lurer på hvem hun bruker den tredje killen på. Spennende, og helt klart den beste storylinen.

 

Daenerys: Talen hennes om drømmen hennes var ganske epic, og man må jo bare like ståpåvilja til Daenerys. Han smått feite med sleiken er en av de kuleste characteren i serien, den falske høfligheten hans er fantastisk gjennomført.

Regner med at han som stjal dragene var Warlock, utifra at han var i previewen, men ikke i episoda. Endelig action i den serien. Hun diggeste av Dotrakhifolket, ble hun også myrda? Så hun ikke der. Håper ikke det!

 

Gleder meg allerede til neste uke! 10/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke tro Doreah er død. Jorah var heller ikke der. Kan for all del være at de er noe annet sted i byen. Hadde Doreah som Irri vært død, så ville de ha vist det. De har jo gitt henne liten fokus tidligere i forbindelse med scenene til Dany.

 

 

jeg klarer faktisk ikke å slutte å irritere meg over hvordan øyenbrynene til danny ser malplassert ut i forhold til håret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...