Licht Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Har ikkje nokon tru på at Loras kjem til å gjere det i serien på eit seinare tidspunkt, fordi a) det var ein emosjonell reaksjon på at Renly brått døydde, ein total one-of-situasjon b) han har no dratt tilbake til Highgarden, og c) dei bytta ut hans reaksjon med Brienne si, sannsynlegvis for å gje ho litt karakterutvikling. Endret 1. mai 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ikke kast bensin på bålet, Zealuu. Under forrige sesong var det en som klikka når noen sa at Jaime ikke døde i en scene hvor han snakket med Catelyn - personlig syns jeg ikke scenen hintet til voldelig utfall i det hele tatt, men noen tolket det som om at han ble drept og ble sure når noen skrev at han ikke ble det. Bare sett alt i spoiler - også det siste inlegget der, fordi det kan hinte til masse greier som de som ikke har lest bøkene da tror kan skje/ikke skje. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Får vere diplomatisk, sjølv om eg ikkje heilt forstår kvifor skilnaden på hendinger i bøkene versus serien, som serien no er langt forbi, utgjer ein spoiler. Dei følg tross alt same plot, men det er jamvel interessant å sjå korleis serien stundom gjer ting annleis, utan at det vert dårlegare. 2 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Får vere diplomatisk, sjølv om eg ikkje heilt forstår kvifor skilnaden på hendinger i bøkene versus serien, som serien no er langt forbi, utgjer ein spoiler. Dei følg tross alt same plot, men det er jamvel interessant å sjå korleis serien stundom gjer ting annleis, utan at det vert dårlegare. Jeg er helt enig med deg egentlig. 1 Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dei følg tross alt same plot, men det er jamvel interessant å sjå korleis serien stundom gjer ting annleis, utan at det vert dårlegare. Yup, men hvorfor i alle dager kan ikke vi gjøre dette i den andre tråden? 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg er for eksempel nysgjerrig på hvordan bøkene og serien er forskjellige fra hverandre, men jeg vil ikke gå inn i en tråd stappfull av bokprat. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Serien går stort sett sin egen vei på alt i sesong 2. Noe spesielt du lurer på? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Om jeg må spørre spesifikt om ting jeg ikke vet noe om blir det hele til en stor katt og mus-lek. I komplett mørke. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jotun Skrevet 1. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. mai 2012 Lurer på en ting: Er det så fordømt vanskelig å kutte ut bokpratet her inne? Er så drittlei idioter som ikke klarer å holde kjeft om hva som skjer og ikke skjer i bøkene at snart dingler noen i en tråd under en bro. Alltid en mongo som skal bestemme hva eg ønsker og ikke ønsker å vite om bøkene. "Jeg trodde ikke det var så innmari viktig om ditt eller datt jeg da" Det glir jo aldri inn, og HVER ENESTE gang ender det med at noen får vite ting de ikke vil vite. Alle her vet at det er veldig kult å ha lest bøkene og ikke minst å fortelle hele verden at man har lest bøkene. Tips: Lag en tråd der dere kan skryte av at dere kan lese. For alle oss andre analfabeter er overhodet ikke interessert i bøkene. Hadde vi vært det hadde vi vært i boktråden. Til dere som bruker spoiler og skriver bokspoiler: Takk! Resten: Skyt dere! Valiumtid. sjølv om eg ikkje heilt forstår Nettopp. Det er ikke opp til deg å forstå. 11 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 snipp. Ro deg ned to hakk, please! 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Jotun Skrevet 1. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. mai 2012 Nei. 12 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jotun har rett her. Vil være irriterende å utestenge noen fra forumet bare fordi de ikke klarer å forstå at all prat som minner om bokprat enten kan foregå i en flott annen tråd vi har for de som har lest bøkene, eller settes i spoilertags. Men om man vil holde på på et håpløst nivå, så får jeg heller bite i meg irritasjonen. Setter pris på rapporter på folk som ikke følger reglene forresten. Send meg en PM om det skulle være noe. 4 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) sjølv om eg ikkje heilt forstår Nettopp. Det er ikke opp til deg å forstå. La meg omformulere: Eg er usamd med deg i at det kvalfiserer som ein spoiler (fordi det ikkje er ein), men av omsyn til mellom andre deg står det no i spoilertags. Du har kanskje lagt merke til at eg stort sett sleng spoilertags rundt alt som kan tenkast å røpe framtidige plotdetaljar eller sågar berre opne for spekulasjon når eg skriv i denne tråden, og markere storleiken og typen, så folk har ein idé om kva som står der - noko eg kjem til å halde fram med. Endret 1. mai 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvordan er spoilerne i den andre tråden for meg som bare har lest de to første bøkene? Vil absolutt ikke vite om noe jeg ikke har lest, så har ikke turt å gå inn Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 sjølv om eg ikkje heilt forstår Nettopp. Det er ikke opp til deg å forstå. La meg omformulere: Eg er usamd med deg i at det kvalfiserer som ein spoiler (fordi det ikkje er ein), men av omsyn til mellom andre deg står det no i spoilertags. Du har kanskje lagt merke til at eg stort sett sleng spoilertags rundt alt som kan tenkast å røpe framtidige plotdetaljar eller sågar berre opne for spekulasjon når eg skriv i denne tråden, og markere storleiken og typen, så folk har ein idé om kva som står der - noko eg kjem til å halde fram med. Eneste grunnen til at eg tok sitatet fra deg var at du skreiv det Poenget er at for Mr.X er det umulig å si hva Mr.Y og resten av alfabetet mener er spoiler eller ei. Derav regelen: ALT BOKPRAT I SPOILER. Derav min kommentar til de som faktisk gjør dette og i tillegg merker spoileren med "bokspoiler". De er garantert å ikke ødelegge for noen. Uansett. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Bok tre er den siste boka du MÅ ha lest i den andre tråden. Ellers blir du nok dessverre spoilet. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvordan er spoilerne i den andre tråden for meg som bare har lest de to første bøkene? Vil absolutt ikke vite om noe jeg ikke har lest, så har ikke turt å gå inn Trur det vert litt risky. Jamfør kva Thommesen sa. Ingenting spesifikt om plot: Det er nokre relativt enorme twists i Clash of Kings (tredje boka), som du sikkert helst vil få med deg gjennom lesinga og ikkje på eit forum. Bok fire og fem står nesten i ro i samanlikning, så så snart du er ferdig med bok tre trur eg ikkje du kjem til å få meir enn minor spoilers om du går inn i den tråden. 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg stusser nå uansett over at noen kan følge denne fantastiske serien i to sesonger over så mange timer uten å føle seg kallet til å plukke opp bøkene og få en mer utfyllende versjon. Tror mange gjør seg selv en bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg stusser nå uansett over at noen kan følge denne fantastiske serien i to sesonger over så mange timer uten å føle seg kallet til å plukke opp bøkene og få en mer utfyllende versjon. Tror mange gjør seg selv en bjørnetjeneste. Har tenkt tanken. Men har knapt nok tid til tv serien.... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg stusser nå uansett over at noen kan følge denne fantastiske serien i to sesonger over så mange timer uten å føle seg kallet til å plukke opp bøkene og få en mer utfyllende versjon. Tror mange gjør seg selv en bjørnetjeneste. Litt bokprat, så tar det i spoiler selv om det ikke spoiler noe - men bare et spørsmål En ting jeg lurer på. Jeg kjøpte bøkene i sommer, men så mistet jeg bok nr 1. Går jeg egentlig glipp av noe stort dersom jeg begynner på f.eks. bok nummer tre nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå