Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bekreftet oppdeling ift bøkene:

Bok 1 = sesong 1

Bok 2 = sesong 2

Bok 3 = sesong 3 og 4 (sesong fire ikke bestilt enda)

 

Etter dette blir det spekulasjoner ettersom ingenting er bekreftet, men vi kan anta at de blir å filme bok 4 og 5 ilag. Slik:

Første halvdel av bok 4 og bok 5 = sesong 5

Andre halvdel av bok 4 og bok 5 = sesong 6

Lenke til kommentar

Er dette første episoden denne sesongen som ikke har med har med Ros denne sesongen? Mener å ha huske å sett en scene med henne hver episode denne sesongen så langt, ved unntak av denne (og kanskje episode 3?).

 

Første gang vi har sett Rickon denne sesongen av det jeg kan huske.

 

Litt usikker på hvem jeg skal si jeg liker best for tiden. Men helt klart en miks av Tyrion med Bronn, Dany og Arya selv. De jeg har likt mest denne sesongen, tiltross for at jeg synes historien til Dany har ikke vært så særlig spennende før nå.

 

Et lite karakter-kart for de som ikke er på sikre på hvordan alle karakterene henger sammen;

http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=91uk39zcq1q91gg&thumb=6

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Rickon er i Winterfell, sammen med broren Bran.

Tyrion og Cersei Lannister med barna Jeoffrey, Myrcella og Tommen Baratheon er i Kings Landing

Jaime og Tywin Lannister er i Riverlands på forskjellige steder.

 

Sikker på at du ikke så Tommen, Benbjo?

 

Seff, det er jeg som loker :p Tommen selvsagt er det jeg mente.

Lenke til kommentar

Hehe, tviler sterkt på at Rickon sitter rundt Lannisters. Isåfall har serien gjort en omvendingen ifra boka. Og tydeligvis serien også glemt å nevne hvordan Rickon har endt opp i Kings Landing etter å ha vært i Winterfell hele forrige sesong.

 

EDIT: Demon monkey, haha.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

 

Fanrage? Over hva?

 

Tenkte mest på Renly, eigentleg.

 

 

Litt skuffa over at ikkje Loras ikkje gjekk berserk som han skulle, men å få se Gwendoline Christie denge rundt på nokre burlymen er ein god tradeoff.

 

 

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Kan vi ikke droppe å skrive hva som skjedde i boka, men som ikke skjedde i tv-serien. I alle fall i hendelser der karakteren i tv-serien ikke har gjort det enda eller fortsatt lever.

 

Den over her f.eks, siden han ikke gjorde det nå, så er sjansen tilstede for at han gjør det senere.

 

Litt før i tråden er det nevnt om karakterer som døde i boka, men som fortsatt lever i tv-serien. For meg er det logisk at disse dør senere, spesielt hvis de skal være involvert i et slag eller lignende. De har tross alt ikke noe større plan skrevet rundt seg på samme måte siden personen(e) ikke lever i boka.

 

Om Ned Stark hadde dødd i starten av sesong 2, istedenfor under henrettelsen i sesong 1, så kan man heller nevne forskjellen mellom bok og tv-serie da han faktisk døde i tv-serien. Ikke når han ikke døde i tv-serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...