Ol'H Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Dumt at de har byttet ut han som spiller Gregor Clegane (the mountain), han nye har kanskje høyden, men langt fra fysikken som jeg mener kreves. Conan Stevens var helt perfekt. Er vel grunnen til at karakteren ikke har fått noe særlig fokus, dessverre. Mistenker også at han gamle ikke var noe tess til skuespiller, og nå blir the mountain å få en noe større rolle framover Virker ikke slik på de to siste episodene Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Alt fra boka skal i spoilers. Enten det er små ting eller store ting. Det gjelder alt. 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Veit egentlig ikke om jeg likte det på slutten, litt vel fantasy for min del. Drager, gigantiske ulver og folk som våkner fra de døde er greit, men skyggeskapninger som blir født ut av en dame, skeptisk... Eh, de ulvene jeg har sett på serien har vært realistiske i forhold til virkeligheten. Eks, når den ene stod ved siden av Robb og snerret til Jaime. Den så ikke noe større ut enn hva de kan bli i vår verden. 80-90 kg. Den voksne ulvenmoren vi så i første episode husker jeg som enorm. Enig at det vi har sett nå ikke er så alt for store, men slik jeg har skjønt det blir de mye større. De vokste/vokser jo veldig fort også. Hvor langt har vi kommet i tid i serien forresten. Hyrlen nevnte noe om at ulvene er rundt året, er det virkelig gått så lang tid? Jeg føler det har gått en måned, maks. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Tar vel litt mer enn en måned å mobilisere store styrker og forflytte seg fra winterfell og så lang sør? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Å ja, bare turen sørover i starten av serien når kongen har hentet Stark Sr. tok jo over en måned! Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hm. Men fra starten av denne sesongen så har vel ikke gått mer enn noen dager. Eller misforstår jeg helt hvor kort/lang tid de bruker på reisinga. Arya og gjengen føler jeg ikke har reist noe f.eks. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Ja, du misforstår helt hvor lang tid de bruker. Se på kartet. De har dratt halvveis over kontinentet. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Det er sjeldent tid til å dvele så mye på karakterene sine reiser frem og tilbake i serien, og dermed så mister vi nok også litt av følelsen av at tiden går. Skulle jo selvsagt ønske at de hadde dobbelt så mange episoder å gå på slik at de kunne sluppet å komprimere historien så mye hele tiden. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 Hadde ikke vært særlig spennende å se karakterene gå i 10 minutter vel? Synes det er greit som det er. Man får jo uansett subtle hints om hvor lang tid det har gått innimellom. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 En bedre løsning hadde jo vært den gamle "strek blir lengre på kartet" før en scene. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Ja, du misforstår helt hvor lang tid de bruker. Se på kartet. De har dratt halvveis over kontinentet. Ok, men hvor lang tid har det f.eks gått i fra starten av sesong 2 til der vi er nå? Hvis jeg husker rett så ankom Snow & co denne gården i første episode. Der var de også i andre episode, mye tydet på at det var dagen etter. Så fortsetter den tredje episoden rett etter. I denne episoden var han ikke med. I den tredje episoden så ble Arya fanget, i den fjerde ble hun tatt med til dette stedet de er fanget. Da kan de selvsagt ha brukt lang tid det, men ellers så har sesongen så langt ikke gått over mange dagene. Eller er jeg helt ute å kjører nå? Kan jo hende at switcher litt mellom hvor i tidslinja man er når de switcher mellom stedene. Men da synes jeg det blir dårlig framstilt, eventuelt at jeg sliter med å følge med. Endret 24. april 2012 av Teipball Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 24. april 2012 Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 (endret) FYI, så har ikke Arya gått så veldig langt. Selfølgelig er det et stykke, men satt i kontekst med størrelesen på Westeros, har hun beveget seg lite ift cm på kartet, og andre karakterer. Det er bare å se hvor kort avstanden fra King's Landing til Harrenhal er på introen til serien. Endret 24. april 2012 av Thommesen Lenke til kommentar
Populært innlegg fargerikt Skrevet 24. april 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 24. april 2012 14 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. april 2012 Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Reddit er gøy! 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 25. april 2012 Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Jeg liker faktisk både castingen av Margaery, og hvordan de har gjort henne til en "spiller" i kampen om tronen. Bokspoiler: Men det kommer nok av at jeg hele tiden har følt, også i bøkene at hun er betydelig mer manipulerende enn førsteinntrykket skulle tilsi. Hun har nok gått i skole hos sin farmor, og jeg blir overhodet ikke overrasket om vi får bekreftelser på dette fra bok 6 og utover. Greit nok at Cersei er paranoid, men det betyr ikke at hun automatisk tar feil vedrørende Margaery Asha/Yara er egentlig den eneste nye castingen jeg ikke er særlig begeistret for. Hun er ikke den beinharde leder-typen som jeg så for meg. Gregor Clegane har vi ikke sett nok av enda til at jeg klarer å gjøre meg opp noen mening om det var en forbedring eller ikke. Alt i alt liker jeg sesong 2 svært godt så langt. Det er spesielt interessant når de viser småscener mellom bikarakterer fra bøkene, Altså: Scener som ikke er beskrevet i bøkene, fordi ingen av hovedkarakterene deltar i dem, det gir litt ekstra dybde til bøkene. På samme måte som bøkene gir ekstra dybde til TV-serien ved at man får flere detaljer og innsyn i hvordan hovedkarakterne tenker, og ikke bare hva de sier. Uansett hvor god Peter Dinklage er så er det grenser for hvor mye en god skuespiller kan klare å formidle med kroppsspråk. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. april 2012 Rapporter Del Skrevet 25. april 2012 Ja, det at de ikke er bundet til POV-chars er jo en ren fordel for serien, og den vet de å benytte seg av. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. april 2012 Rapporter Del Skrevet 27. april 2012 Er det noen som vet hvor lang i bøkene TV-serien har kommet? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 27. april 2012 Rapporter Del Skrevet 27. april 2012 Vi er inne i Clash of Kings nå. Bok 2. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 27. april 2012 Rapporter Del Skrevet 27. april 2012 Er "ca halveis i bok 2, Clash of Kings" presist nok? Det er så mange hendelseforløp at det er vanskelig å treffe spikeren helt på hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå