Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi temaet i tittelen er "USA-sendetid". At en episode ble lekket ved et uhell innebærer ikke en fremskyndelse av ordinær sendetid, vel?

 

Moderatormelding

Mentions av innhold fra episode 2 vil bli moderert with extreme prejudice.

 

 

Han gærningen som giftet seg med døtrene sine, for så å få unger med disse døtrene. Vil ikke dette bli kraftig innavl, som vil føre til døtre uten armer, bein, og masse annet rart?

Og Robb spurte jo hvorfor han ikke har noen sønner. Hva skjer med disse?

Utrolig ekkelt med incest og innavl, men er vel sånn de holdt på den gangen.

 

Nei, før noe blir kraftig innavl må vi snakke om systematisk innavl over flere generasjoner fordi man forsterker eventuelle genetiske svakheter som opphavspersonene har felles.

Endret av krikkert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå burde vel en fornyelse komme om noen timer. HBO fornyer serier som gjør det bra i seertallene eller kritisk sett ganske tidlig etter sin sesongpremiere. Luck, Game of Thrones (til sesong 2), Boardwalk Empire og Treme ble sist gang fornyet tirsdagen etter deres søndagspremierer. Kan hende at det ikke kommer riktig enda, fordi serien allerede ryktes å være på vei mot en fornyelse for 2 stk sesonger samtidig, som vi tidligere diskuterte i bok-tråden.

 

Saksa fra deadline;

 

HBO’s fantasy series Game of Thrones kicked off its second season with 3.9 million viewers tuning in at 9 PM on Sunday, easily eclipsing the series’ previous high posted by the Season 1 finale in June (3 million). The second season opener was up 74% vs. Game Of Thrones‘ series premiere last year, and 27% vs. the finale. Across HBO’s three GOT plays on Sunday, the premiere accumulated 6.3 million viewers. With those numbers, consider a season three renewal imminent.
Lenke til kommentar

Fant ut noe utrolig artig. Har en venninne som også ser på GoT. Det man da burde gjøre er å si at man heier på Joffrey. Da klikker de fleste mentalt. Hvis man i tillegg sier at man håper at Daenerys fortjener hodet på et spyd på grunn av det hun gjorde mot broren, så er det meste gjort.

 

10hi

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Episode 2 var faktisk en feil. Var ikke meningen at episoden skulle ut på nett. Så noe episode 3 skjer neppe også. HBO Go har ingenting spesielle previews av noen kommende episoder foreløpig. Og episode 2 kom som en overraskelse selv siden HBO hadde aldri nevnt de skulle legge den ut før sendingen førstkommende søndag.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Da var jeg så dum at jeg så episode 2, hadde vel forventa en cliffhanger, det er det jo i hver episode.

Men denne gangen så angrer jeg meg, 2 uker å vente til neste episode..... -_-

 

Les bøkene. Jeg så første episode av sesong 1. Ble helt hektet, kjøpte alle bøkene på engelsk og pløyde gjennom dem på 1 mnd. Så deretter resten av sesong 1, den ble bare enda bedre da bøkene var lest. Bare så synd det er 3-4 år til neste bok kommer. HBO kommer antakelig til å være ferdig med de bøkene han hittil har skrevet, før han kommer med sin neste.

Endret av gaute14
Lenke til kommentar

Man kan bare slå fra seg at Martin skal fullføre serien. Han bruker 4-5 år på hver bok, han er en gammel, svært overvektig mann og plottet har omtrent stått på stedet hvil i de siste to bøkene.

 

Personlig er jeg fornøyd bare de tre første bøkene blir filmatisert, det er der den gode historien er. De to siste holder et så lavt tempo og har så få overraskelser og cliffhangers at jeg ikke kan se for meg hvordan man skal lage en spenningsserie ut av dem, det blir mest som en Westeros-basert slice-of-life serie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal godt gjøres at vi får sesonger for alt som er kommet i bøkene. Dette er HBO, de har ikke akkurat rykte på seg forå gi serier med historisk setting alt for mange sesonger (Rome og Deadwood - som dere er savnet...).

 

Serien skaper sikkert litt hodebry også, siden den vanskelig kan sies å passe inn i kanalens overordnede strategi. Får håpe den har sterke tilhengere i HBO-toppen.

 

True Blood er vel et unntak, men den ser til gjengjeld ut til å ha 1/10 av prislappen (selv om den sikkert ikke er så mye billigere).

 

Showtime kunne kanskje vært en tryggere havn i så måte - men da ville vi nok fått noe mer i stil med The Borgias.

Lenke til kommentar

Man kan bare slå fra seg at Martin skal fullføre serien. Han bruker 4-5 år på hver bok, han er en gammel, svært overvektig mann og plottet har omtrent stått på stedet hvil i de siste to bøkene.

 

Det er jo ikke så rart at plottet ikke beveger seg veldig mye fremover når AFfC og ADwD er delt geografisk, men foregår i det samme tidsrommet. De skulle jo opprinnelig være bare én bok. Martin har dessuten ganske mye ferdig materiale allerede, så jeg tror ikke vi må vente så lenge på de to siste bøkene, og da tror jeg heller ikke at TV-serien vil rekke å ta igjen bøkene.

Endret av Era Vulgaris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...