Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

aaah godt å ha serien tilbake, ser fram til 9 til spennende episoder, god storyline, tits, blod og drager.

 

men kjenner at jo mere jeg ser av Joffrey jo mere gleder jeg meg til å forhåpentilg vis se hodet hans på en stake.

 

Når de får deg til å hate en karakter så mye vet du at de har gjort et godt valg av skuespiller, kan ikke tenke meg en eneste annen karakter i noen film/serie jeg har følt sterkere hat imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke Gendry ble recasta. Eneste forskjellig virker det som er at han har ser ut som en etterfølger av Richard Alpert i en større grad.

 

 

Korrekt, Joe Dempsie har fortsatt rollen.

 

Gøy å se gamle kjenninger (Skins) i serien. Hannah Murray er drømmedama for min del.

 

Slenger meg på episode to nå, men det blir tungt å vente to uker på nummer tre.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter til neste mandag selv. Leste at lyden var litt ute av sync, og at kvaliteten var bra, men fortsatt en web-rip. Høres ikke ut som noe jeg vil blåse opp på en 42".

 

Husk å holde innholdet i ep.2 i spoilerbokser. Også i bok-tråden. Men til dere som har sett den, hva syns dere?

Lenke til kommentar

Jeg synes hele opplegget med hårfargene er søkt. Cersei er blond så det er ingenting i veien for at Roberts barn med henne også kunne være blonde. Usannsynlig at -alle- ville bli blonde, men ingen umulighet i det hele tatt.

 

Nå vet jeg ikke helt om hårfarge styres av et sett med gener, men hvis det er tilfelle kan det godt være at Robert har to dominante gener for mørkt hår. I så fall er det umulig for ungene hans å få en annen hårfarge.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg reagerte på er at man har filmatisert scenen fra boka der Ned leser fra annalene at alle Baratheon-barna hadde svart hår, noe som gir mening i boka fordi Robert selv er beskrevet med svart hår, men i TV-serien har han da visselig ikke svart hår, men brunt, så den scenen fremstår som rar.

Lenke til kommentar

Så første episode i sesong 2 i natt. Det var helt knall, og tida fløy.

 

Det er dog én ting jeg lurer på. Hvorfor gikk vaktene rundt i byene og drepte "bastards"? Hva hjelper det å drepe små spedbarn når man er ute etter en godt voksen bastard fra Robert Baratheon? Er det for å være sikker på at det ikke eksisterte en eneste bastard som kunne utfordre Joffen?

Lenke til kommentar

Så første episode i sesong 2 i natt. Det var helt knall, og tida fløy.

 

Det er dog én ting jeg lurer på. Hvorfor gikk vaktene rundt i byene og drepte "bastards"? Hva hjelper det å drepe små spedbarn når man er ute etter en godt voksen bastard fra Robert Baratheon? Er det for å være sikker på at det ikke eksisterte en eneste bastard som kunne utfordre Joffen?

 

Boy-issues, skal ikke eksistere noen i hans linje, så at de ikke får tak i Gendry med det første er ikke viktig, alle bastardene skal dø.

Lenke til kommentar

Det er dog én ting jeg lurer på. Hvorfor gikk vaktene rundt i byene og drepte "bastards"? Hva hjelper det å drepe små spedbarn når man er ute etter en godt voksen bastard fra Robert Baratheon? Er det for å være sikker på at det ikke eksisterte en eneste bastard som kunne utfordre Joffen?

 

Enhver bastard har rettslig sett et bedre krav på tronen enn Joffrey, og hvis man først kan pådra den som har kronen et dårlig claim er resten opp til egen popularitet. Da må man ta alle bastardene. Exempli gratia: Stannis har vel rettslig sett det sterkeste kravet, siden Renly er yngst, men Renly er umåtelig mye mer populær...

 

For min del spekulerer jeg i hvorvidt Joffrey ble oppdratt til å være slik en drittsekk fordi Cersei visste at dette kunne komme for en dag...

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Jeg tror rett og slett at Joffrey har blitt dullet med og fostret opp i den tro at han kan gjøre som han vil, fordi han en dag skal bli konge. Hvis man under oppveksten hører dette konstant, så blir det vel utviklet farlig egoisme.

 

Takk for svar, Rampage og krikkert. Det var nesten som jeg hadde tenkt, men syntes det kom pittelitt dårlig frem.

 

Har det forresten kommet tall på hvor mange som så premieren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...