kristwa Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Grei start på sesongen. Skulle gjerne sett at de hadde noen flere episoder å gå på slik at de kunne tatt seg litt mer tid til hver karakter og deres historier. Det blir kanskje litt vel travelt i forhold til boka til tider, så jeg lurer i alle fall på hvordan det skal bli med sesong 3 når den tid kommer. Det kan nesten se ut til at de fremskynder noen storylines litt i forhold til bøkene. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Skjønner godt hatet til Joffrey, hater han selv. Men det er jo meninga, han drepte helten i serien og oppfører seg ellers som en bortskjemt drittunge. Skuespilleren spiller fantastisk og karakteren Joffrey er også veldig bra. Kan f.eks ikke sammenligne Joffrey med Carl i The Walking Dead. Der hater man fyren på et helt annet grunnlag. 1 Lenke til kommentar
prixmyo Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Akkurat sett 1ep av sesong 2 men jeg skjønte ikke helt dette med drapet på alle barn og unge? Gikk jeg glipp av et brev fra en raven? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Alle de drepte var sønner av Robert Baratheon. Selv om de er bastards så har de vel i teorien mer rett til tronen enn Joffrey, siden han ikke har noe som helst blod til felles med Robert. Lenke til kommentar
prixmyo Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Alle de drepte var sønner av Robert Baratheon. Selv om de er bastards så har de vel i teorien mer rett til tronen enn Joffrey, siden han ikke har noe som helst blod til felles med Robert. Men det var jo akkurat den nøkkelen jeg leita etter, det forklarer endel. Takk takk Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) I første sesongen fikk vel Eddard Stark bekreftet at både den første ungen vi så bli drept i dagens episode, og sistemann med oksehjelmen (Gendry) var sønner av Robert Baratheon, og at han hadde mange "bastarder" rundt forbi, så ut fra det så er det ganske klart at noen i Lannister familien vil ha alle drept. Dette av den grunnen at ALLE Robert sine bastard unger er helt mørke i håret, noe ingen av han sine "ekte" barn er, Dette ville styrket rykte om at de 3 "ekte" ungene han sine i bunn å grunn ikke er hans, men Jamie sine. Endret 2. april 2012 av JimRamse Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Noe som vel ikke ble sagt rett ut i boka, men Gendry ble jo sendt nordover, så... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Er vel ikke noe mer å si enn at det var en grei start, nei. Ikke en spesielt interessant episode, den bare rigger scenen for det som skal skje videre. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Er lettere i tvserien å holde styr på folkene synes jeg. Men sikkert fordi jeg har lest det vi ser. I bøkene sliter jeg mer med enkeltpersoner som blir nevnt. Jeg synes kidden som spiller Joffrey er perfekt til rollen. Han er en veik liten ekkel drittunge som jeg har lyst å kaldkvæle! Synes de har gjort en utrolig god jobb med hele casten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Unntatt Margaery Tror jeg... Lenke til kommentar
slipten Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Fin start på påska og deilig å få serien tilbake igjen. stakkar Goeffery, klarte ikke å unngå en slap denne sesongen heller , Selv en konge kan ikke kontrollere over sin egen mor. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Unntatt Margaery Tror jeg... Spoiler? Dette er ikke bok-tråden. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Tror ikke Gendry ble recasta. Eneste forskjellig virker det som er at han har ser ut som en etterfølger av Richard Alpert i en større grad. Korrekt, Joe Dempsie har fortsatt rollen. En som derimot er recastet er karen som spilte Gregor Clegane. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 I første sesongen fikk vel Eddard Stark bekreftet at både den første ungen vi så bli drept i dagens episode, og sistemann med oksehjelmen (Gendry) var sønner av Robert Baratheon, og at han hadde mange "bastarder" rundt forbi, så ut fra det så er det ganske klart at noen i Lannister familien vil ha alle drept. Dette av den grunnen at ALLE Robert sine bastard unger er helt mørke i håret, noe ingen av han sine "ekte" barn er, Dette ville styrket rykte om at de 3 "ekte" ungene han sine i bunn å grunn ikke er hans, men Jamie sine. hvem er de "ekte" sønnene til Robert? "kongen" og... litt rart at folket ikke såg at "kongen" ikke kunne være den rette tronrarvingen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg synes hele opplegget med hårfargene er søkt. Cersei er blond så det er ingenting i veien for at Roberts barn med henne også kunne være blonde. Usannsynlig at -alle- ville bli blonde, men ingen umulighet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Robert har ingen barn med Cersei. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Jeg synes hele opplegget med hårfargene er søkt. Cersei er blond så det er ingenting i veien for at Roberts barn med henne også kunne være blonde. Usannsynlig at -alle- ville bli blonde, men ingen umulighet i det hele tatt. Det er vel også derfor folket ikke stiller spørsmål. Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Greien er jo det Jon Arryn sa før han døde "the seed is strong" og at alle bastardene har svart hår som faren, selv de han har fått med blonde jenter. Men Cercei sine er blonde, altså kan han ikke være faren. Er kanskje en litt merkelig ting å legge et så stort plott rundt, men it is what it is. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Bare meg eller hadde de tweaket litt på intro-melodien? Den virket så...tam :\ Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Altså, dette er en verden der vi har drager, megastore ulver og folk som våkner fra de døde. Jeg har få problemer med at hårfargene følger faren. Eneste som dette ikke gjelder er kanskje Sansa. Nå er jeg fargeblind, så godt mulig det er andre som jeg blander på. Men synes uansett ikke fargene på håret er det man skal reagere på hvis man først skal reagere på feil i serien. Var vel heller ikke sånn at det var et bevis på at Joffrey ikke var sønnen til Robert at han hadde blondt hår, men bare at det virket veldig rart siden alle de andre barna til Robert hadde mørkt hår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå