Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jo vært idiotisk med 3 sesonger. Da må de enten kutte ut de siste bøkene, eller kutte ned innholdet ekstremt. Enig i at det ofte er greit at de holder seg til få gode sesonger, men det har jo absolutt ingen relevans i denne sammenhengene, da serien er basert såpass direkte på en bokserie. Annerledes med f.eks. True Blood, som jo er basert på en bokserie, men på en helt annen måte.

Lenke til kommentar

Overhengende plot fra sesong 1 - det er noen skapninger i en skog som dreper folk, så det ble bygd en svær helvetes mur av is for å holde de borte. Og så er det ei kjærring med noen drager, men hun er så vanvittig langt unna at det er ikke så viktig. Noen andre folk krangler om å bli konge, og nekter å bry seg om disse skapningene som vil drepe alle.

Sååå ... Det må skje ganske mye i løpet av to sesonger om vi skal få noe realt svar, og avslutning i løpet av tre sesonger. Ganske mange tråder som skal løses.

Ikke det at jeg er imot serier på 2-3 sesonger, tvert imot, det er et langt bedre mål. However, nå har de startet en serie som trenger 7-9 sesonger for å få sagt sin historie. Da er det ikke bare å hoppe av i svingen, og satse på halvparten når ting tilspisser seg.

Lenke til kommentar

Det hadde vært noe! Men dog er jeg redd for at det skal bli som "Lost" at historien renner bort og det blir laget mer episoder kun for å lage mer episoder. Selv er jeg mer fan av serier som holder et meget høyt nivå gjennom alle sesongene og ikke dreper seg selv med å lage for mange. Men klarer skaperne å lage 8 sesonger som har tilsvarende nivå som sesong 1 så er det rett og slett fantastisk!

Er ikke så bekymret for "lost-problemet" her, da man her baserer seg på bøker som er skrevet, og da alltid vil ha en historie å fortelle. Og som nevnt over her, så er vel ikke 8 sesonger veldig mye med tanke på alt som skal fortelles om man ikke fjerner mye fra bøkene...

Lenke til kommentar

Martin er jo ikke en poster boy for god helse og han er 61 år gammel, og med tanke på at det ar 5 år mellom hver bok så kan vi bli stående uten en slutt på serien. :ermm:

Har sikkert allereie avtala med Brandon Sanderson.

Er vel uansett nokre år til serien tar igjen bokserien, og mellombels får vi tru at HBO har ein plan.

Lenke til kommentar

Den klassiske metoden er jo å ha god dokumentasjon av hva som kommer til å skje just in case. Hun Harry Potter-dama skrev visst slutten av serien etter første bok eller noe sånt, og oppbevarte den i bankboks.

Spiller ingen rolle uansett, hvis han dør så dør han, og ingen forfatter klarer å fullføre like godt som han hadde gjort. Ikke en gang sønnen til Tolkien gjorde god nok jobb for fansen, selv om jeg storkoste meg med Silmarillion.

Lenke til kommentar

Sanderson trenger ingen avtale imo, han burde først få skrevet oppfølgeren til Way of kings. Men for all del, han hadde nok fikset det bare fint.

Ser forsåvidt fram til den eg òg, sjølv om eg ikkje takka nei til Alloy of Law. Men dette vert kanskje vel OT i ein tråd om TV-serien basert på ein annan forfattar sine bøker. :p

Lenke til kommentar

Sanderson trenger ingen avtale imo, han burde først få skrevet oppfølgeren til Way of kings. Men for all del, han hadde nok fikset det bare fint.

Ser forsåvidt fram til den eg òg, sjølv om eg ikkje takka nei til Alloy of Law. Men dette vert kanskje vel OT i ein tråd om TV-serien basert på ein annan forfattar sine bøker. :p

Oi, den hadde jeg faktisk ikke fått med meg, takker. Litt OT må da man ha lov til å være. Men tror kanskje vi setter stopp for denne diskusjonen i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...