Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg faktisk lest hele første bok av serien og tro det heller ei så likte jeg det. Jeg skal til og bestille de resterende bøkene og sette meg ned med de.

Det er egentlig utrolig hvor mye bedre forståelsen på hva som foregår i serien blir etter at man har fått lest bare den første boken.

Jeg har aldri lest ei bok uten om skole sammenheng, og når jeg klarer å sette meg ned med ei bok på 800 sider som i tillegg er på engelsk anbefaler jeg virkelig alle dere som kun har sett serien og ihvertfall å lese bok 1 av serien.

Gleder meg faktisk til å finne ut hva som skjer med Starks og Lannisters.

Lenke til kommentar

RAFO..

Har ikke bøkene. Kan du ikke skrive det i spoiler?

Nå har jeg faktisk lest hele første bok av serien og tro det heller ei så likte jeg det. Jeg skal til og bestille de resterende bøkene og sette meg ned med de.

Det er egentlig utrolig hvor mye bedre forståelsen på hva som foregår i serien blir etter at man har fått lest bare den første boken.

Jeg har aldri lest ei bok uten om skole sammenheng, og når jeg klarer å sette meg ned med ei bok på 800 sider som i tillegg er på engelsk anbefaler jeg virkelig alle dere som kun har sett serien og ihvertfall å lese bok 1 av serien.

Gleder meg faktisk til å finne ut hva som skjer med Starks og Lannisters.

Hvordan er språket i bøkene da? Lettlest eller mye tungt språk?

Lenke til kommentar

Kan du ikke 1) lese bøkene eller 2) vente og finne det ut?

Man får med seg mye mer innhold hvis man leser bøkene, fordi de klarer ikke stappe alt inn i 10 episoder av en sesong.

Er selv på andre boka nå. Bestilte meg de 4 første etter at jeg hadde sett ferdig sesong 1. Anbefales å lese! Ikke vanskelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske lettlest, man skal ikke ha noe problem med å lese bøkene om man har fulgt med i engelsktimen

Sammenligner man med la oss si LOTR e.l så er det ikke lettlest. Det ganske mange navn og slektskap man skal forholde seg til, samtidig som det ikke er den enkleste form for Engelsk som brukes. Jeg vil absolutt ikke definere boka som lettlest sammenlignet med andre i samme sjanger.

Boka er likevel ganske tilgivelig og man vender seg raskt til skrivemåten. Beste fantasy-boka jeg har lest.

Lenke til kommentar

For meg (som fikk 3er i engelsk ut av VGS) er ikke språket noe verre enn engelsk. Det er kanskje noen ord og uttrykk som du ikke har hørt før, men jeg bare googlet betydningen av ordet og dermed forsto det med en gang. Jeg kan også ærlig innrømme at det er enkelte ord jeg ikke forstår (jeg gidder ikke å google alt, kun mange av ordene som går om og om igjen), men man forstår GANSKE enkelt sammenhengen og hva som er meningen.

Når du uansett har lest igjennom kapittelet husker du hva du har lest og selv om du ikke forsto alt tegner man seg enkelt et bilde av hva som var innholdet og meningen.

Så, jeg sier som de alle, har du fulgt med i engelsken så tror jeg faktisk ikke det er noe problem.

Jeg skal love deg at det er MYE enklere å forstå det som står i boken enn å lese en tekst på skolen, sikkert mye på grunn av hva man engasjerer seg for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...