Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter nå og ser alle "Inside the episode"-snuttene, og sitter igjen med et spørsmål. Jaime Lannister er kjent for å være "the Kingslayer", en æreløs mann som brøt sin egen ed og drepte kongen han skulle beskytte. Hvis han ikke bryr seg om æreskodekser, hvorfor drepte Jaime ikke Ned Stark etter at han ble uskaddeliggjort av et spyd i ankelen?

Jaime mente jo at han gjorde det rette når han drepte Aerys. Det kommer jo også frem under samtalen mellom han og Ned i kronrommet. Og Jaime hadde aldri drept Ned uavhengig om han sto eller ikke, ikke med Tyrion i fangenskap. Det eneste Jaime er ute etter å bevise der er at han kan slå Eddard i en fair fight.

 

Ellers. Fantastisk fornøyd med serien iforhold til boka. Strålende arbeid, og absolutt et produkt som kan stå alene; uavhengig av boka. Ble like forbanna når Ned døde i serien som når jeg leste boka, jævla Joffrey. Det eneste jeg ikke likte var Shae, fryktelig skuespiller, vred meg i sofaen når hun åpnet kjeften.

Lenke til kommentar

Må si meg enig angåenge Shae: første gang jeg episoden med henne var jeg altfor opptatt med å følge med på det som ble sagt og beundre Peter Dinklages prestasjoner til å legge spesielt merke til henne. Andre gangen jeg så den, derimot, kunne jeg ikke vente til scenen var over på grunn av henne.

Lenke til kommentar

Kanskje den verste castingen jeg har sett av HBO på lenge. Kun den tjukke puddingen Arya stakk ned leverte en verre skuespillerprestasjon iløpet av denne sesongen, men han var jo et barn. Håper de re-caster henne.

 

Ellers, noen news på hvem som skal spille Stannis?

Lenke til kommentar

Jotun, har du ikke sett Mark Strong i en eneste film de siste to årene?

 

Det han tjener på i filmverden i samme arbeidsperiode som GoT ville ha tatt er ikke verdt en så langvarig i den forstanden. Å gå ned fra "Hollywood-toppen" til tv, selv HBO er bare et skritt nedover i karrieren også. Hadde Stannis vært en karakter som poppa innom å sa hei et par episoder ja, men ikke når de trenger han i den forstanden de gjør.

Lenke til kommentar

Sean Bean gjorde det.

 

Uansett syns jeg Mark Strong er altfor pen til å spille Stannis. Skal man håpe usannsynlige kan man like godt gå all out og håpe på Jeremy Irons, Hugo Weaving o.l

 

Jeg forventer egentlig at det blir noen kjente fra f.eks Rome e.l. James Purefoy f.eks, selv om han også går som for kjekk i min bok. Stannis skal ha noe mannevondt over seg, nådeløst utseende uten naturlig karisma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...