Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Foreshadowing i denne serien har virkelig vært bra, akkurat som med Dany sist uke.Leste leaksa etter forrige ukes episode, jaggu stemte de på en prikk. Endret 21. mai 2019 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bone Skrevet 20. mai 2019 Populært innlegg Del Skrevet 20. mai 2019 Arroganse??? Det er arroganse ved å hevde at serien holder nivået og ikke skjønner hvorfor folk misliker de siste sesongene. Jeg krever som regel ikke høy krav, ei er jeg pirkete heller. Men det blir bare feil atter feil ved sesong 6 og 7, mange ulogiske brister som er umulig å se bort. Karakter- og historieutviklingen ble plutselig snudd om, rettere sagt visket bort uten videre. Det er umulig å ikke legge merke til det. Serien har blitt et stort søppel! Og det er flere som er enige om det, og nei! Det er ikke en gjengmentalitet, fuck you som insisterer at det er det. Vet ikke om det var meg du sa "fuck you" til, men her er et svar. Jeg har aldri sagt at jeg ikke skjønner argumentene til de som kritiserer, ei heller at jeg nødvendigvis er uenig i mye av kritikken. Jeg sa at jeg klarer å kose meg. Mye av kritikken har også motargumenter. Jeg har valgt å holde meg unna i å grave meg dypt inn i "alt som skal være feil og dårlig" (ref. denne tråden her og andre steder), rett og slett fordi for mye samlet negativitet ødelegger en hel del. Selv om argumentene enkeltvis kan ha mange gode poenger, så vil en samlet oppramsing bli for oppblåst, da det overskygger masse av det gode som faktisk skjer også. Det blir litt ubalansert til tider, synes jeg. Det er ikke det at jeg ikke ser, bare det at jeg velger å fokusere på de gode tingene. Og, jeg føler jeg kan forklare ("forsvare") det meste, i hvert fall for min egen del. Og det holder for meg. Du skal gjerne få mene at det er søppel. Jeg mener at det for meg blir dumt å kalle det søppel. Serien er for meg særdeles langt fra søppel, tross hvor mye bedre vi kanskje alle mener de første sesongene var/er. 11 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 En ting som skurrer litt... Jon ble vel dømt av Bran til å joine The Nights Watch, men er ikke The Wall en del av The North som Bran ikke lenger har noe myndighet over? Blir som at en domstol dømmer noen til å jobbe slavearbeid i ett annet land. I tillegg endte jo Sansa opp som Queen in the North så hu kan jo bare gi en "royal pardon" til Jon så kan han gjøre hva faen han vil. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Ser ikke ut som at Jon har planer om å være på The Nights Watch 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 En ting som skurrer litt... Jon ble vel dømt av Bran til å joine The Nights Watch, men er ikke The Wall en del av The North som Bran ikke lenger har noe myndighet over? Blir som at en domstol dømmer noen til å jobbe slavearbeid i ett annet land. I tillegg endte jo Sansa opp som Queen in the North så hu kan jo bare gi en "royal pardon" til Jon så kan han gjøre hva faen han vil. Kanskje noe de alle samlet ble enig om, for å bevare freden? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Det var hun jo, nettopp pga blant annet det du skrev. Jon forsøkte å snakke henne til fornuft, men hun var lost i sin egen lille verden.Nei forge episode var hun en blodtørstig psykopat, det første hun ville gjort var å brenne Tyrion foran alle the Unsullied, gjerne drepe jon for Morro skyld også.Hun gikk fra å være helt bortevekk gal, til standard stormannsgal som 90% av verdens historiens ledre. Forige episode var hun en t-rex med hjerne skade gal, i denne var hun bare en Napoleon. De skalerte ned galskapen hennes noe voldsomt mellom de to episodene. Endret 20. mai 2019 av Gunfreak Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Syntes det var en helt grei avslutning jeg. Episoden var kanskje litt "treig" (handlingsmessig), men det var passende å roe såpass ned og gi det litt tid til å runde av. 3 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Nei forge episode var hun en blodtørstig psykopat, det første hun ville gjort var å brenne Tyrion foran alle the Unsullied, gjerne drepe jon for Morro skyld også. Hun gikk fra å være helt bortevekk gal, til standard stormannsgal som 90% av verdens historiens ledre. Forige episode var hun en t-rex med hjerne skade gal, i denne var hun bare en Napoleon. De skalerte ned galskapen hennes noe voldsomt mellom de to episodene. Virker logisk for meg. Der og da i øyeblikket var hun rasende. Nå er hun rolig, men fortsatt borte i sin egen verden. Hun var jo helt lost. Noen ganger lurer jeg på om dere leter etter noe å kritisere. 7 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hvem ordner en poll på om slutten var bra eller ikke? Må fordøye dette litt, men tror ikke dette falt helt i smak hos meg. Synes det ble litt for mye happy ending når alt kom til alt. Bran som konge var rimelig uventet for min del i hvert fall. Men, det skal vel noe til å avslutte en slik historie på en god måte. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Virker logisk for meg. Der og da i øyeblikket var hun rasende. Nå er hun rolig, men fortsatt borte i sin egen verden. Hun var jo helt lost. Noen ganger lurer jeg på om dere leter etter noe å kritisere. Hun var ikke rasende, de beviste de ved at alt gikk perfekt og så brente hun en million mennesker. Din forklaring hadde hvert logisk om hun brente byeb3i starten av forige episode(som jeg sa foirge uke) Men de valgte at hun totalt kikket uten grunn, og det er ikke noe man kommer tilbake fra som igjen ting. 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hun var ikke rasende, de beviste de ved at alt gikk perfekt og så brente hun en million mennesker. Din forklaring hadde hvert logisk om hun brente byeb3i starten av forige episode(som jeg sa foirge uke) Men de valgte at hun totalt kikket uten grunn, og det er ikke noe man kommer tilbake fra som igjen ting. Vel, det er logisk for meg. 1 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg likte at Arya drar vestover. Historikere regner ofte Columbus' oppdagelse av Amerika som avslutningen på middelalderen, så det var en fin parallell til vår egen historie. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Vel, det er logisk for meg. Hvis jeg husker riktig, syns du det var logisk, at hun ble gal når det ikke var noe grunn til det, så da er det vel også logisk at hun ikke er gal lengre også. 3 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hvis jeg husker riktig, syns du det var logisk, at hun ble gal når det ikke var noe grunn til det, så da er det vel også logisk at hun ikke er gal lengre Ting er ikke så svart/hvitt. 7 Lenke til kommentar
wuha Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) denne sesongen er dritt Endret 20. mai 2019 av wuha 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 denne sesongen er dritt Denne sesongen er dritbra! Annerledes enn de første ja, men det gjør den ikke dårlig. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Kanskje den blir bedre på Blu-ray, når svart er svart Siste episoden var i mørkeste laget Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hvem var alle folka i rådet? Hvorfor gadd Brann gi Bronn Highgarden? Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Hvem var alle folka i rådet? Hvorfor gadd Brann gi Bronn Highgarden?De var vel de siste som man kan kalle ledere fra de forskjellige husene. Ikke så mange andre igjen rundt om Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Dvergen ga bort Highgarden og noen måtte jo styre der også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå