Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skuffet over episoden. Bortsett fra slutten så skjedde det ikke noe særlig, var vel en av de dårligste episodene i sesongen. Ekstra kjipt at jeg tilfeldigvis fikk slutten spoilet før jeg hadde sett den siden det bilde hvor hun står med dragene ligger overalt på internett.

 

Hadde forventet meg slag, action, drama osv. Dette virket nesten mer som den nest sist episoden av sesongen, bortsett fra det med dragene. Hadde vært mye bedre hvis episodene hadde sluttet med at NIght watch marsjerte ut i skogen og at de andre hærene gjorde seg helt klare til krig. Da kunne neste episode vært helt epic, og for ha en spennende slutt kunne de tatt med det med dragene.

 

Har jo ikke lest bøkene da så jeg går ut ifra at det var noe allá sånn som dette den første boken sluttet?

 

Den siste scenen der gjorde jo igrunn hele sesongavslutningen.

 

Likte også scenene med Joffrey, litt artig å se han overraske folket. Tror de fleste har sett på han som pusekatt numero uno før han ble konge.

 

Tror ikke noen så på han som en pusekatt, mer en snørrete liten bortskjemt drittunge. Nå som han har makt kan han gjøre akkurat hva han vil og det var jo dømt til å gå til helvete. Han er ikke noe "bad ass" bare for at han kan sitte å kommandere som han gjør. Men veldig bra skuespill av han gutten da, det skal han ha.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Det er sant, men da kan jeg anta at Jaime lever hvertfall en episode til selv om han var i faresonen denne episoden. Jeg tror Catelyn hadde bestemt seg for å ta livet av han, men at hun ombestemte seg da hun så at han var vært mer i live. Kanskje også så hun noe "snilt" i han og skjønte at hvis hun kunne finne ut hvorfor han da dyttet Bran ville dette være en enda større fordel - han er menneskelig og ville bare vært drevet til en sånn handling (ta livet av en liten gutt) hvis han hadde noe ekstremt å skjule.

 

Derfor antar jeg at han er i livet en god stund til. SPennende å se om et år/når jeg har lest boka.

 

Tviler på om hun ser så mye "godt" i han, tror det er mer taktisk hvor hun enten er redd for at døtrene hennes skal bli tatt av dage hvis hun dreper han, eller at hun kanskje kan bruke han i en slags byttehandel for å få døtrene tilbake, blandet med et snev av nysgjerrighet angående hvorfor han dyttet gutten ut av vinduet. Tror det er null medfølelse inne i bildet.

 

Avslutnings scenen med dragene var jo kanon, men ellers skjedde det ikke allverden i denne episoden. Blir helsikes lenge å fordøye abstinenser i hvertfall :hm: Vurderer å kaste meg over bøkene i mellomtiden men blir litt skremt når det snakkes om bøker på over 1000 sider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt horet meg litt for å fått litt mer Jamie på skjermen. Min definitive favoritt fra sesong 1 og håpløst lite brukt. Lannister-klanen stjeler egentlige hele showet, nesten så jeg håper de slimålene kjeppjager nordlendingene langt forbi muren i neste sesong.

 

Dette er ikke spoiler per se, men om mulighetene for å se Jaime i sesong 2 - noe produsentene har svart på i intervju. Jeg har ikke lest bøkene, men dette er litt spoiler for hvor viktig han er i bok nr. 2. Jeg anser det ikke som ødeleggende for min egen del på noen som helst måte (ulikt det å bli spoilet Neds død, som irriterte vettet av meg når jeg kom over). Dette er enkelt og greit informasjon om du vil få se mer/mindre/like mye av Jaime - avgjør selv om du vil vite (ingen hendelser avsløres):

 

 

Jaime gjør nok mye "off the page" i bok nr. 2, men er veldig lite involvert/nevnt. Dette vil ikke være tilfelle i serien, hvor de ønsker å vise mer av han. Du kan lese dette her: http://gameofthrones.no/nyheter/hva-kan-vi-vente-oss-i-sesong-2/

 

 

 

Sean Bean tok nok rollen nettopp fordi den var begrenset til en sesong.

 

Han ble sjokkert når han leste manus, ref egen uttalelse. Han lengter også tilbake. Jeg tror nok han fint ville blitt med videre om muligheten bød seg.

 

Ellers, første gang jeg så Jaime tenkte jeg denne karen:

 

Shrek%20the%20Third%20-%20Prince%20Charming%20-%2003.jpg

 

:wee:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vurderer å kaste meg over bøkene i mellomtiden men blir litt skremt når det snakkes om bøker på over 1000 sider.

 

Lydbok? Tar fatt på bok 1 i form av en lydbok, så får jeg se om jeg klarer å holde meg unna resten. Tror for min del at jeg får en bedre opplevelse av å oppleve s02/bok2 i serieformat først.

 

 

Ellers, første gang jeg så Jaime tenkte jeg denne karen:

 

Shrek%20the%20Third%20-%20Prince%20Charming%20-%2003.jpg

 

:wee:

 

Akkurat det samme tenkte/tenker jeg. Synes det er en likhet utseendemessig, i tilegg har de jo enkelte likheter i måten de oppfører seg også.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Neds død sørger for at flere andre karakterer nå må finne sin rolle. De må innse at når hodet falt, så ble hvem de var omdefinert. Dette gjelder samtlige av hans bar, konen, Joffrey og Tyrion. Hans død plasserte flere karakterer i en helt ny rolle. Litt av en dominoeffekt og ekstremt bra twist og game-changer fra George R.R. Martin, som jeg tror fort vil gi oss Ned-fans flere nye favoritter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eg likte best med Neds død er det at nå vet vi at skaperen ikke er det minste redd for å drepe av hovedrollene i serien. Kongen røyk først, og det på den dummeste måten.

 

Ned, som var en av de viktigste denne sesongen, døde også plutselig. Derfor tenkte eg at alle muligheter var åpne når Sansa og Joffrey stod på den broa. Begge to kunne falt, ene eller den andre. Det gjør hvertfall serien veldig mye mer spennende for meg.

Endret av Runar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Ellers, første gang jeg så Jaime tenkte jeg denne karen:

 

Shrek%20the%20Third%20-%20Prince%20Charming%20-%2003.jpg

 

:wee:

 

Akkurat det samme tenkte/tenker jeg. Synes det er en likhet utseendemessig, i tilegg har de jo enkelte likheter i måten de oppfører seg også.

 

Jeg tenkte det samme jeg også. Dog blir de beskrevet i bøkene med krøllete hår både han og cercei. :cry:

 

GRRM er en tøff forfatter. Man skal ha baller for å drepe en hovedperson i bok 1.

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

I serien ble vel Ned først og fremst ansett hovedperson fordi Sean Bean var castet (og pga. karakterens moralske trekk). Game of Thrones er en typisk ensemble-serie, så her er alle dødelige og ingen uerstattelige. Man må likevel passe på å ikke gå på en fullstendig killing-spree ala 24, jeg vil nødig at alle favoritter forsvinner tidlig (Ned, Drogo, Viserys og tildels Kongen er allerede tunge biter å svelge).

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...