Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra episode. Jeg slet ikke med at den var for mørk osv.

Veldig intens, alt føltes ganske håpløst. Gøy.

Eneste jeg ikke likte var musikken mot slutten, hørtes litt ut som en musikkstudent har gjort en oppgave i hu og hast.

Det var ikke i nærheten av noe som i "King of the north" der musikken bare gjorde hele scenen. Her skulle temaet bare kommet for fullt mot slutten.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Tviler på at episoden er så mørk før encode. Det er mye dynamikk og detaljer som er tapt.

Kanskje noen har gjort en tabbe med color range i redigeringen. Det hjelper ikke om de ser hva som skjer på referansemonitor som koster 250k når seerne knapt ser noe. I tillegg er HBO sparsommelig med bitrate.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Så den på nytt med ungdommen i hus, episoden hevet seg enda et par hakk. Var litt lettere å verdsette den vanvittige jobben som er gjort. 

Episoden fortjener høyeste oppløsning på stor TV, skal bli spennende å se den på Blu-ray og ikke HBO Nordic - som må få gjort noe med kvaliteten. 

Lenke til kommentar

Ålreit episode. Hadde håpa at folk skulle døy litt stiligare. Var nokså sikker på at Beric skulle ta kvelden, så var klar for det, men det finst stiligare måtar å døy på enn gjentatte knivstikk. Greit å få snorkekongen Night King rydda bort, og har det heilt fint med at Arya var den som tok knekken på han. No kan vi endeleg få litt krig med den mykje kulare villainen Cersei.

Alle mine favorittkarakterar er no døde(Theon, Thoros, Joffrey og dynamittduoen Olenna/Margery), så det er litt nedtur. Men har sansen for Davos og "den nye" Sansa, så er ikkje heilt krise heller. Og om Robin Arryn, sjefen sjølv, gjer ein retur er alt tilgitt.

Vedr. diskusjonen om Trant bak her, var han etablert som ein pederast. Det såg eg seinast i går, då eg såg ein episode frå sesong 3 der Bronn refererer til det.

Lenke til kommentar

Om enn noe, så hadde jeg forventet flere dødsfall; Podrick, Grey Worm, Jaime og kanskje Brienne.

'

Synes soundtracket var ganske bra gjennomført.

Men hva gjorde egentlig Bran? (ref. "I'm going to go now") Stakk han virkelig bare for å spille Raven Simulator 2019? Hadde forventet mye mer fra han.

Hahah, håper vi får svar på det etter hvert!

Lenke til kommentar

Men hva gjorde egentlig Bran? (ref. "I'm going to go now") Stakk han virkelig bare for å spille Raven Simulator 2019? Hadde forventet mye mer fra han.

Warget tilbake i tid og gjorde at alt ikke gikk til helvete... og sørget at Arya fikk daggeren osv.

(Det er en teori basert på synsing)

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette var for å avlede oss seere til å glemme Arya og gjøre det mer dramatisk. Sjefprodusentene nevnte dette i video om episoden. Det funket ypperlig for meg, jeg tenkte i baner "kanskje lever Ghost og kan redde Bran!" - selv om det jo burde vært åpenbart hva hun kom til å gjøre da hun ble sitert "blue eyes". Når hun kom flyvende ble jeg tatt like på senga som Night King.

Kom også, for meg, litt dårlig frem at planen var at Jon og Daenerys skulle vente på Night King viste seg før de hoppet på dragene. Når Dothraki-hordens lys går ut klarer hun ikke å følge planen, selv om Jon forsøker å holde igjen. Dette er sagt mer i klartekst i samme video.

Strengt talt hadde vi blitt like distrahert om noen av karakterene døde, om det er forklaringen du går for.
Lenke til kommentar

Mulig jeg har fått solstikk i dag, men Gud betre meg vel. Du knakk meg helt med den der ? Takk før dagens øyefukter!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om enn noe, så hadde jeg forventet flere dødsfall; Podrick, Grey Worm, Jaime og kanskje Brienne.

'

Synes soundtracket var ganske bra gjennomført.

Om han først skal være ubrukelig, så hvorfor ikke få husets beste sete i fugleperspektiv? Eventuelt drev han bare å dreit på NK med ravens.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Digga episoden, men skuffa over at det ikke var flere som døde. Var litt unødvendig, hollywoodsk over hvor mange som overlevde. Men det er kanskje meninga for at spenninger og uenigheter skal være større i resten av episodene. Satt tidvis langt ute på stolkanten ved flere anledninger. Lyanna fikk jo en ganske kul avskjed, men den var også "for kul". 

Ble overrasket over avslutningen, men også litt skuffa over at det "bare" var det. Men de var ganske flinke til å "skjule" at Arya skulle gjøre det, med hvor redd hun er en periode i episoden. Fint at hverken Jon eller Dany spilte så store roller allikevel. 

Enig om kvaliteten på bildet. Tror jeg skal unne meg blu ray-en når den kommer ut en gang og se den på en skikkelig god tv. 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Wow!

Bare, wow. Jeg er ingen utpreget fan av serien og sitter ikke oppe om natta for å se, men denne episoden slo meg i bakken. For en enormt imponerende produksjon i denne episoden. Soundtracket fantastisk, foto og action i ypperste verdensklasse. Er nok lett på topp tre Game of Thrones-episoder for min del dette.

Det er synd ikke HBO Nordic leverer bedre kvalitet, for noen av de mørkeste scenene lider veldig av det og det føles rart å måtte se verdens største serie i så dårlig kvalitet. Er tross alt skutt på Alexa og Dragon dette her og levert i UHD, synd vi ikke får nyte det fullt ut som de fleste andre nye serier på f.eks. Netflix.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The real MVP denne episoden var Melisandre som gjorde at jeg kunne se noe.

Ja, denne episoden hadde gjort seg like bra som lydbok.

Fra spøk til alvor: Trodde hun skulle spille en mye mer avgjørende rolle. (azai ahor bl.a.) Hun gjorde jo egentlig veldig lite.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke noen problemer med kvaliteten og fikk med meg alt som skjedde i de mørke scenene, men så har jeg også lastet ned 4,5 GB versjonen og ser den ikke på HBO...

Fikk lyst til å se World War Z, ikke så stor forskjell fra denne episoden og filmen

Arya forutså jeg at kom til å drepe WK

Når det kommer til spoilere, så unngikk jeg denne tråden til jeg hadde sett episoden

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...