Entity extraction Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Å se denne episoden i dagslys blir vanskelig. Skal se den igjen senere med familien. Koste meg kl 3 i natt i stummende mørke, selv da var det vanskelig å få med seg alt. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 480p er det en standard HBO bruker? Skyldes dette at det har blitt filmet i mørket eller skyldes det at HBO har en elendig tjeneste? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 480p er det en standard HBO bruker? Skyldes dette at det har blitt filmet i mørket eller skyldes det at HBO har en elendig tjeneste? Det er nok tenesten ja. Spesielt ei scene der vi alle satt og stirra inn i mørket for å sjå kva som kom, så var alt eg kunne sjå svære ringar av forstyrrelsar fordi kvaliteten på streamen var for dårlig. Det er nesten vekkasta produksjonspengar å bruke CGI-effektet på ting som likevel ser ut som ein mørk graut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Er nok tjenesten ja, så selv med tidens TV, blir det dritt. Ellers satt jeg igjen ganske skuffet når episoden var slutt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Recap: "Only a fool would meet the Dothraki in an open field" NIght king bare: Daenerys svarer med å fly vekk fra planen om å vente på Night King og dragen. Dermed: De kriger på bakkenivå: De kriger i luften: Bonus for Jurassic Park-hyllest. Før Arya Ninja/hopper/teleporterer og: Bonus for at jeg ante ingenting og gjettet meg frem til fint lite, ble godt distrahert før the-final-blow. Ok episode, selv om jeg normalt foretrekker de som ikke er 100% viet et slag (derfor Hardhome var så knallbra, slaget der kom ut av det blå). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Recap: Haha, bilde to og tre var "spot on". For meg var episoden midt på treet: Det ble mye mørke scener og rask klipping. Resultatet var at det var vanskeleg å følge med og la seg rive med på det som skjedde på skjermen. Det å fylle med på om folk blei drept eller berre skada var vanskeleg, og det var heller ikkje alltid like lett å få med seg om det var ein kjent karakter som blei angrepet eller om ein "no-name". Til og med under drageduellen gjekk det i surr på kva drage som gjorde skade på den andre. Mykje av slaget var så uoversiktleg at eg mista fokuset, så i staden for å sitte låst til skjermen så blei eg sittande å vente på at kaoset skulle gi seg slik at eg kunne telle over døde, skadde og overlevande karakterar som eg bryr meg om. Ellers så var slaget spektakulært som slagscene, men vi mista kontakten med enkeltkarakterar både emosjonelt men også på kvar dei var relativt til kvarandre reint fysisk. 1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Jeg så det på HBO Nordic og uten briller, så jeg vil anta jeg gikk glipp av mange nyanser. Men det gjør ikke så mye egentlig, er mettet på storslag og nyter bedre kampsekvensene i korridorer. Forøvrig var flammer-som-slukner trikset rent visuelt nydelig og noe som bygget opp en ekstra "ooops" stemning. Det var intenst, om en taktisk blunder (men militærstrategi er best å la ligge om man skal nyte dette). Selve løsningen på problemet er en gjenganger/klisjé for fantasy/sci-fi. Gjort i blant annet Independence Day, Falling Skies, Lord of the RIngs m.m. Cersei er forøvrig et geni. Jeg er litt stolt over at jeg alltid kjørte samme taktikk i Risk og lignende, selv om det ikke krever å være Einstein (men nok av svik, bedrag og tålmodighet). Inngå våpenhvile, gjemme seg i Australia eller Sør-Amerika og la de to store sterke motstanderne kjempe det ut og tynne ut rekkene, før man slår til. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Bildekvaliteten på HBO på disse mørke scenene er jo tragisk. Litt om selve episoden. Synes det var ein grei episode, men var litt skuffet over selve kampscenene. Er selvsagt vanskligt å få fram noe bra scener i ein krig som bare er kaos, noe eg synes di fikk bra frem. Men fyflate mot slutten der da Jon og The Night King sto klar til ein 1v1, blei eg sjukt skuffa når di endelig had sjangs til å gi oss ein duel og di dropper det. Endret 29. april 2019 av Noiz Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Tråden følger USA-sendetid, og det er derfor ikke nødvendig med spoiler når den har blitt lagt ut på HBO. Ganske mørk episode, men jammen var jeg positivt overrasket. En del kaotiske scener, men det tror jeg også er meningen. Scenen med Dothraki sine sverd som sluknet, var utrolig bra. Høy spenning over hele linja, og pluss i margen for overraskende slutt. Det hadde jeg faktisk ikke sett for meg, men etterhvert som episoden gikk mot slutten var det klart ingen hadde kommet derfra i live. Det var derfor nødvendig at Night King måtte dø på en eller annen måte. I tillegg litt overrasket over at det ikke var flere dødsfall blant de største karakterene. Endret 29. april 2019 av Quote Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Plotarmoren var litt vel "over the top" i denne episoden. Mildt sagt latterlig at så mange av hovedkarakterene var klemt opp til en vegg / hjørne når NK døde. Sam burde vel ha vært død 17 ganger. Hva er egentlig poenget med Bran? "I must go now", hva gjorde han egentlig når han varget til kråkene? Litt vel uklart hvordan Arya kom seg til den situasjonen som hun gjorde. Men det var definitivt en del bra også, en verdig avslutting for flere av karakterene, hvor Theon utpreger seg mest. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Tråden følger USA-sendetid, og det er derfor ikke nødvendig med spoiler når den har blitt lagt ut på HBO. Tråden følger USA-sendetid for sesong 7, for å prike litt. Kan du ta en rask redigering av overskriften? Ellers synes jeg det er greit å ikkje være alt for direkte dei fyrste timane, dette av rein høflegheit. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Tråden følger USA-sendetid for sesong 7, for å prike litt. Kan du ta en rask redigering av overskriften? Ellers synes jeg det er greit å ikkje være alt for direkte dei fyrste timane, dette av rein høflegheit. Ideelt sett så burde det første siden etter episode kom ut vært spoiler fri, for de uheldige / glemske som greier å trykke seg inn på tråden før de har sett episoden. Men det blir vanskelig å opprettholde, og som med Reddit, Twitter osv., så står man egentlig selv ansvarlig for å holde seg unna. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Tråden følger USA-sendetid for sesong 7, for å prike litt. Kan du ta en rask redigering av overskriften? Ellers synes jeg det er greit å ikkje være alt for direkte dei fyrste timane, dette av rein høflegheit. Har oppdatert overskriften. Jeg er enig i at det er greit å ikke være alt for direkte de første timene, av ren høflighet. Det blir derimot litt vanskelig for de som modererer, dersom man skal ta hensyn til når folk flest er ferdig på jobb, skole o.l. - og på et eller annet tidspunkt må man også kunne diskutere episoden i detalj. Derfor forholder vi oss til USA-sendetiden, og folk som er innom tråden etter at episoden er sendt må også kunne regne med å få informasjon om episoden. Endret 29. april 2019 av Quote 1 Lenke til kommentar
slipten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Iitt blanda følelser med denne episoden, angrepet til dothraki med flammer var et wow øyeblikk som jeg komme rtil å huske. kaotiske kampscener innenfor og utenfor winterfell hvor en ikke vet hva som skjer virket bra. Drage mot drager i lufta og et flott shoot med dragene over stormens øye hvor alt var stille før vi dykka ned i kaoset igjen var eyecandy. Mitt største problem er vel mer at NK var bygget opp som den største trusselen i westeros var beseiret en gang for alle i en episode, at dette var det beste NK hadde å by på, greit nok at Dany betalte den største prisen av alle å miste en stor del av hæren og nær rådgiver blir sikkert et stort teami neste episode om veien videre men. Nks slutt ble bare veldig tamt. Muig jeg har en annen oppfatning når en får tenkt litt mer of sett episoden igjen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Nå er jeg på et hotell i USA med en laber TV, men makan til ræva kvalitet på bildet skal man lete lenge etter. Scenene er så mørke at jeg må myse. Ja - det er nattestid, ja det er mørkt uten noe form for lys. Men dette er TV. Om jeg som seer ikke klarer å se noe som helst, føles det veldig poengløst. Skal prøve å laste ned 1080p torrent når jeg er hjemme i Norge, for denne episoden fortjener bedre. Alt i alt er jeg dog svært imponert. Vil påstå denne episoden vil skrive seg inn i historiebøkene når det gjelder TV. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 (endret) Plotarmoren var litt vel "over the top" i denne episoden. Mildt sagt latterlig at så mange av hovedkarakterene var klemt opp til en vegg / hjørne når NK døde. Sam burde vel ha vært død 17 ganger. Dette var for å avlede oss seere til å glemme Arya og gjøre det mer dramatisk. Sjefprodusentene nevnte dette i video om episoden. Det funket ypperlig for meg, jeg tenkte i baner "kanskje lever Ghost og kan redde Bran!" - selv om det jo burde vært åpenbart hva hun kom til å gjøre da hun ble sitert "blue eyes". Når hun kom flyvende ble jeg tatt like på senga som Night King. Kom også, for meg, litt dårlig frem at planen var at Jon og Daenerys skulle vente på Night King viste seg før de hoppet på dragene. Når Dothraki-hordens lys går ut klarer hun ikke å følge planen, selv om Jon forsøker å holde igjen. Dette er sagt mer i klartekst i samme video. Endret 29. april 2019 av Dotten Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Hva skjedde med ghost tro? Var mye fokus på ham før de dro i slaget, men så ham ikke etterpå. Ikke hørte jeg de standard klynkelydene som Hollywood bruker heller Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Mitt største problem er vel mer at NK var bygget opp som den største trusselen i westeros var beseiret en gang for alle i en episode, at dette var det beste NK hadde å by på, greit nok at Dany betalte den største prisen av alle å miste en stor del av hæren og nær rådgiver blir sikkert et stort teami neste episode om veien videre men. Nks slutt ble bare veldig tamt. Muig jeg har en annen oppfatning når en får tenkt litt mer of sett episoden igjen Det viste seg at Ned ikke var den store helten vi først ble ledet til å tro, ei heller Robb, Daenerys eller Jon. Det samme ble her gjort med at det viste seg at Night King ikke var den største skurken, slik vi ble ledet til å tro. Det er så gjentakende uforutsigbart at det burde blitt forutsigbart. Syntes det er litt godt å bli lurt, igjen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Hva skjedde med ghost tro? Var mye fokus på ham før de dro i slaget, men så ham ikke etterpå. Ikke hørte jeg de standard klynkelydene som Hollywood bruker heller Ghost er i live da han visstnok skal være synlig i bakgrunnen i et av klippene i teaser for neste episode Mistenker litt at han bare er slengt inn i scener så langt uten at de visste om de kom til å bruke han. Ingen som ser ut til å ense ulven, ei heller Jon. Kanskje de fant litt rester i budsjettet. Eventuelt er han for alvor blitt et spøkelse. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 Ulvene har mistet omtrent all funksjon, noe jeg tror ikke var hensikten til å begynne med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå