Megaoctane Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Trenger ikke night king at det er snø/vinter der han drar? hvis det ikke snør på Kings Landing, hvordan skal han plutselig dukke opp der? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Vet ikke om det er noe krav, men det ville jo vært helt idiotisk av han å fly solo ned til King's Landing, snakk om total feilvurdering av risk/reward og i og med at han har alle tallene i sin favør til å begynne med så er det egentlig ingen reell gevinst å få ut av det uansett. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Trenger ikke night king at det er snø/vinter der han drar? hvis det ikke snør på Kings Landing, hvordan skal han plutselig dukke opp der? Han lager sin egen snø, alt rundt han fryser Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Gledes til de mumifiserte likene til ned, lyanna, lady og rickon og co våkner til live i krypten og starter med å slakte hele gjengen... Da dummer serieskaperne seg ganske så bra ut. Om The Night's King liksom skal kunne gjenopplive/reise lik som er helt dekomprimert og blitt til jord/støv så skulle Army of the Dead vært 100x så mange som de er per nå og ting skulle ha vært over for lenge siden. Og jeg spør igjen, hvorfor i allverden skal disse likene komme seg opp fra gravene sine? En boks av tre var nok til å ha 100% kontroll på et lik i sesong 7, nå skal de klare å grave seg opp fra flere meters dyp og igjennom solid stein nede i krypten? Blir dessverre ikke sjokkert om noe av dette skjer. Etter at vi ble servert det helt ulogiske plottet som var "Beyond The Wall" i forrige sesong så forstår jeg at de kan kaste alt som heter logikk som er skapt i dette universet overbord når som helst men jeg håper virkelig ikke at det skjer da det ville vært så utrolig tragisk i avslutningen av en serie som startet så bra og da skulle gjøre slike mageplask fordi de satt igjen uten materialet fra bøkene mot slutten. Det er også litt merkelig om det er nok å brenne ferske lik og da kan de ikke gjenopplives/reises, men det at de ha dekomprimert over mange år så det bare er jord/støv og skjellet igjen er fult mulig å benytte seg av? Og hvordan skal disse gjenopplives/reises uten at han selv er innenfor temmelig kort rekkevidde? Han kan da ikke stå hundrevis av meter unna å få ting til å plutselig våkne opp fra ingenting. Hvertfall lite som har lagt opp til det så langt i serien. Endret 23. april 2019 av RamGuy Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Vet night king i det hele tatt om Kings Landing? Hva er det som gjør at folk tror han er utdannet "om verden" og ikke kun er ute etter å dra over alt der veien fører? Hva er det som får folk til å tro at det ligger en spesiell taktikk bak basert på kunnskap om samfunnet på andre siden av veggen der ingen av dem tidligere har vært? Er det ikke slik at de heller bare pløyer over alt som ligger i veien og at den første veien fører innom Winterfell. Av taktiske årsaker og hensyn ville det vel heller ha vært smartere å ta ut alle små landsbyer osv i områder omkring de største byene først. Endret 23. april 2019 av zeebra Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Dette er et univers med drager.... Ja, som sagt, rarere ting har skjedd. Nå har jeg ikke noe problem med å tro på drager, så lenge det er snakk om et dyr som noenlunde gir mening biologisk og evolusjonsmessig (som at vingene ikke er for små til å løfte kroppen, eller bena for små til å bære kroppen, o.l.). Da er det vanskeligere å tro på en liten jente som beordrer garvede krigere rundt, da dette bryter mer med hvordan universet ellers fungerer. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Vet night king i det hele tatt om Kings Landing? Hva er det som gjør at folk tror han er utdannet "om verden" og ikke kun er ute etter å dra over alt der veien fører? Hva er det som får folk til å tro at det ligger en spesiell taktikk bak basert på kunnskap om samfunnet på andre siden av veggen der ingen av dem tidligere har vært? Er det ikke slik at de heller bare pløyer over alt som ligger i veien og at den første veien fører innom Winterfell. Av taktiske årsaker og hensyn ville det vel heller ha vært smartere å ta ut alle små landsbyer osv i områder omkring de største byene først. Du har forsåvidt et godt poeng, men The Night's King ble jo skapt av det Children of the Forest og var jo opprinnelig en mann, så spørs det jo hvor i allverden han levde før han ble gjort om til The Night's King og hvorvidt han i det hele tatt har minner fra det etter han ble omgjort. Men The Night's King har jo, hvertfall i TV-serien en åpenbar tilkobling til The Three-Eyed Raven og the wormwood network så er vel rimelig å tro at han har temmelig mye innsikt utover det han selv har kunne sett bak The Wall. Er jo uansett ikke spesielt taktisk å dra rundt på solotokt når egentlig eneste reelle faren for at deg selv og hæren er at du selv blir knertet. De har jo egentlig ingen grunn til å frykte noen nederlag heller da de har den suverent største hæren, og den blir bare større og større for jo flere de dreper og de har allverdens med tid på seg til å knerte alt og alle. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Me veit vel for lite om Night King til å forstå kva planen er og kor mykje han veit. Han har vore lite på skjermen i serien og i bøkene har han (endå) ikkje dukka opp. Blir litt som med Bran. Ein karakter som er veldig viktig og har store krefter, men me veit veldig lite om. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Og at vi skal få vite nok til at ting gir mening på de gjenstående episodene er eg skeptisk til. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Eg trur mitt største "problem" med denne sesongen er at alt skal bli avslutta for raskt. Dette var ein ok episode og hadde fungert veldig bra i midten av ein tidlegare sesong, men eg synest to av seks (riktignok kortare enn dei fire neste) episodar til oppbygging av kampen er for mykje. Eg har ikkje fått så veldig mykje ut av episodane. Det er dialog og venting på kampen. Skulle mykje heller sett kampen i episode to og at dei brukte meir av tida på det som skjer under og etter. Det har vore mest fluff så langt denne sesongen, som ikkje har ført historia spesielt framover, men fokusert på karakterbygging og at me har mange av hovudkarakteren på same lokasjon. Kor mange scenar i episode ein og to kan ein viske vekk utan at det får noko betyding for handlinga? Med unntak av Targaryen-opplegget er det lite matnyttig. Kampoppbygningen over to epiaodar er litt mykje Hollywood etter mi meining. Det er gjort før og gjort mykje betre før. I ein serie som GoT skulle eg gjerne sett noko meir spanande enn at dei drikk alkohol og har sex rett før eit stort slag. Jeg er helt enig i at det er et stort problem at alt skal bli avsluttet alt for raskt. Til sammenligning, så brukte de 22 episoder fra Robb Stark gikk til angrep, til han ble drept. Nå er det fire episoder igjen (ja, de er lenger enn vanlig), og jeg kommer ikke utenom at det føles halvhjertet gjennomført. Jeg har likevel ikke store problemer med at det er mye dialog, gitt at det er gjennomført riktig og at den har en funksjon. Dialogene har vært Tidligere har dialogen i stor grad vært det som driver historien videre, og vi som seere har lært mye fra selve dialogene. I første episode var det svært mye hjemkomst, og scenene som betydde noe fikk ikke en særlig stor rolle; som f.eks. da Jon Snow fikk vite hvem foreldrene hans er. I episode 2 var det såvidt de fikk presset dette inn blant annet fyll. Dette er noe av det største spørsmålet i hele serien, og fortjener langt mer tid. Alkohol og sex fikk nærmest mer plass. Et annet eksempel er fra da Bran fortalte hva Night King vil. Her har de altså tilgang til en som husker 'alt', og det er nok av ubesvarte spørsmål, men det blir heller sløst bort med at de gir merkelige blikk til Bran fordi de ikke forstår hva han er. Hvem var han? Hvor kommer han fra? Gendry og Arya føltes svært påtvunget og unaturlig, og helt unødvendig. Igjen, hvorfor bruke tid på dette når det er så mye mer man kunne vist? Som nevnt, det er fire episoder igjen. En annen ting som smått irriterer meg; hvorfor skal "alle" se så selvgode/oppblåste ut? ("smug"). Det fungerer greit nok med Cersei, men nå skal 'alle' gjøre det; spesielt Arya, Daenerys og Sansa, særlig de siste sesongene. Ja, selv Podrick også. Til dels også Bran, men det har en viss funksjon. Jada, de har forandret seg alle sammen fra sesong 1, og nå er de blitt 'tøffe', men la dem nå være menneskelige... En av de bedre scenene fra episoden var utvilsomt scenen hvor Brienne ble adlet av Jaime. Det er et forhold serieskaperne har bygget opp over flere sesonger, og det føltes naturlig og ektefølt. Neste episode tipper jeg blir viet i sin helhet til slaget om Winterfell. Da er det tre episoder igjen hvor resten av historien skal rundes av. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jeg tror vi får en nokså lite tilfredsstillende avslutning. Det blir mange løse tråder og spørsmål vi ikke har svaret på. Grunnen til at det blir sånn og grunnen til at de rusher såpass på slutten er nok rett og slett fordi de innser at denne serien er såpass innviklet, med såpass mange karakter og så mye som foregår på en gang og da attpåtil med karakterer som har såpass mye unaturlig ved seg (The Night's King, The White Walker's, Brandon, Arya, Bedric, Jon osv..) så de har rett og slett ikke noen fornuftig måte å klare å forklare alt her og de stoler ikke helt på egne ferdigheter til at det å forsøke å dedikere tid på gi mening til flere av disse karakterene og alt rundt dem faktisk fungerer så velger de heller å samle alle som nå og kjøre en langt mer klassisk og tradisjonell kamp mellom de gode og de onde. På den måten så spiller de på sine styrker, de vil utvilsomt levere noen fantastiske kampscener som vil bli husket i lang, lang tid. Og på den måten så kan de nok få drept det meste av karakter uten at de blir videre forklart og de kan få til en avslutning, som trolig ikke blir den mest tilfredsstillende i verden men som blir akseptabel da vi får en rekke mektige og imponerende kampscener og episoder nå før det hele slutter. Når serien startet så hadde de jo et visst håp om at bøkene skulle bli ferdig. At de skulle sitte her og mangle innholdet fra de to siste bøkene, at serien skulle bli så til de grader populær osv var det nok ingen som visste eller forventet. Nå som G.R.R. Martin også har trukket seg bort fra serieproduksjonen og skapt et klart skille på at det som skjer i serien etter sesong 4 og det som skjer i bøkene er to forskjellige historier så ble det fryktelig mye ansvar og vekt på skuldrene til serieskaperne Weiss og Benioff og jeg tror de prøver å få til en avslutning av serien så godt de klarer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jeg tror vi får en nokså lite tilfredsstillende avslutning. Det blir mange løse tråder og spørsmål vi ikke har svaret på. *SNIP* .. såpass mye unaturlig ved seg (The Night's King, The White Walker's, Brandon, Arya, Bedric, Jon osv..) så de har rett og slett ikke noen fornuftig måte å klare å forklare alt her .. *SNIP* Personlig, så trenger jeg faktisk ingen forklaring på disse momentene du nevner i parentes. Jeg ser ikke helt behovet (for meg i hvert fall). Det at det er noen slike mysterier i verden, tenker jeg nå at er like så greit at ikke skal forklares. Selv er jeg mest opptatt av hvem som overlever eller ikke.. Dog litt nysgjerrig på hvor Melisandre ble av.. hun kommer vel tilbake. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jeg kan tro at avslutningen er grei nok, men frykter at man kommer til å føle at veien dit ble for raskt unnagjort. Melisandre kommer garantert tilbake, og de fleste kommer til å dø. Dersom jeg skal tippe, så går hele Westeros under og de gjenlevende må flykte tilbake. Da er virkelig hjulet brutt. Det er det jeg tipper Night King ønsker, i og med at symbolet hans minner mistenkelig mye om et hjul. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) En annen ting som smått irriterer meg; hvorfor skal "alle" se så selvgode/oppblåste ut? ("smug"). Det fungerer greit nok med Cersei, men nå skal 'alle' gjøre det; spesielt Arya, Daenerys og Sansa, særlig de siste sesongene. Ja, selv Podrick også. Til dels også Bran, men det har en viss funksjon. Jada, de har forandret seg alle sammen fra sesong 1, og nå er de blitt 'tøffe', men la dem nå være menneskelige...Det har spesielt irritert meg med Sansa. No har ho vore gjennom mykje, men sidan ho vart bedfridd har ho hatt det same, overlegne og teite uttrykket heile tida. @RamGuy: Er ikkje "Night King" riktig skrivemåte for karakteren? Night's King er vel ein karakter frå bøkene som aldri er vist i serien. Endret 23. april 2019 av Zeph Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Trenger ikke night king at det er snø/vinter der han drar? hvis det ikke snør på Kings Landing, hvordan skal han plutselig dukke opp der? Det snødde i Kings Landing i sesong 7, episode 7, i det Jamie begynner å ri nordover. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Lyanna er vel en av de karakterene som utfordrer min suspension of disbelief ganske hardt, da jeg sliter med å kjøpe at et barn på hennes alder kan ha så gode lederegenskaper, ha så mye kunnskap om verden og være så mentalt moden, samt at alle de herdede gamle veteranene adlyder henne i stedet for å se til en av sine egne for lederskap, men på den annen side så har rarere ting skjedd. 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jeg kan tro at avslutningen er grei nok, men frykter at man kommer til å føle at veien dit ble for raskt unnagjort. Melisandre kommer garantert tilbake, og de fleste kommer til å dø. Dersom jeg skal tippe, så går hele Westeros under og de gjenlevende må flykte tilbake. Da er virkelig hjulet brutt. Det er det jeg tipper Night King ønsker, i og med at symbolet hans minner mistenkelig mye om et hjul. Det er jo ikke The Night's King's symbol, det tilhører The Children of the Forest, bare reversert som et slags hån mot The Children of the Forest. Blir jo litt som en swastika. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) @RamGuy: Er ikkje "Night King" riktig skrivemåte for karakteren? Night's King er vel ein karakter frå bøkene som aldri er vist i serien. Meget mulig jeg skriver det feil. For meg har det bare vært naturlig. Om det er "The Night King" som i Kongen av Natten eller noe i den duren så regner jeg med at han er kongen av alle netter og ikke bare en spesifikk og da blir det naturlig for meg å skrive Night's Endret 23. april 2019 av RamGuy Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1556048955056.jpg Forundrer meg ikke om det er hun som snur hele greia til slutt. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 De har jo egentlig ingen grunn til å frykte noen nederlag heller da de har den suverent største hæren, og den blir bare større og større for jo flere de dreper og de har allverdens med tid på seg til å knerte alt og alle. Ikke sant. Da er det vel bedre å pløye over hele landet og bare skippe byene først, slik at "alle" andre dermed er med i "white walker hæren". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå