Zeph Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Det var vel strengt tatt en "cliffhanger" på slutten av forrige sesong om han overlevde, selv om de fleste vel gikk ut fra at han overlevde.Dei hadde aldri latt han døy på den måten. Alle dei store karakterane sine dødsfall vil bli tydeleg vist, gjerne i ein stor scene som har bygd seg opp ei stund. Trailere ser eg ikkje lengre. Verken til film, seriar eller spel. Ser dei heller i etterkant. Enkelte er flinke til å ikkje vise for mykje, men eg har ikkje interesse av å få vita noko som helst. Eg skal jo uansett sjå heile sesongen, så det er meiningslaust at eg skal sjå halvsekunds klipp av diverse scenar. Endret 16. april 2019 av Zeph Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Som sagt, alle skjønte nok at han ikke døde. Men minnes det kom noen kommentarer her blant annet om at man håper han ikke døde. Og synes forøvrig ikke det er "vist allerede" om det har vært i en trailer eller blitt avslørt på lignende vis. Det er mange av oss som unngår trailere o.l. fordi det normalt avsløres for mye der. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 No var det berre første episode, men er litt spent på at heile sesongen ikkje har noko bøker som grunnlag. Håpar det ikkje blir seks episodar som kunne vore ein kva som helst actionfilm i dag, for der er det mykje uinspirerte greier og klisjear. Det er det som har vært tendensen nå mot slutten før sesong 8. Jeg frykter at uten bøkene til å holde dem i ørene så blir det enda flere Hollywood-klisjeer. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Trailere kunne ha brukt scener som er tilbakeblikk for å forvirre fansen, eller rett og slett fordi fokuset er å lafe ein kul trailer, ikkje på å beskrive handlinga. Så at ein karakter er vist i traileren betyr ikkje nødvendigvis at karakteren fortsatt er i live. Ellers så synes eg at det ville vært høfflig dersom vi prøver å berre snakke generelt om den nyaste episoda, eller bruke spoiler-tag det fyrste døgnet etter ei ny episode. Sånn i tilfelle. PS, det er kanskje på tide å redigere trådtittelen også. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Jeg skjønner mindre og mindre av logikken rundt tid og avstand i denne episoden. Tidlig i episoden ser vi lille Ned Umber i et rådsmøte. Han reiser hjem, men blir funnet av Tormund på veggen. Altså har White Walkers allerede vært der... Hvor langt har han reist? Hvor lang tid har det gått? Jeg fikk følelsen av at hele episoden varer i noen timer, kanskje maks noen dager. Med denne korte reisetiden er det vel snakk om timer før Walkers banker på døren i Winterfell? Starter kampen allerede i episode to? Eller skal de dra det ut enda lenger? Når det er sagt, så mistet GoT all fornuft rundt tid og reise i forrige sesong... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Hvor lang tid har det gått?Det blir nøkkelspørsmålet. Har det gått lang tid, f.eks. noen uker, så bør det ikke være noe problem. Det er vanskelig å bedømme hvor mye tid som går i mellom hver scene, inntrykket mitt er at handlingen i Winterfell i alle fall strakk seg over flere dager. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 HBO: "Vi er endelig tilbake. Med oss har vi tatt drager, gjenforeninger, rekordbudsjett, gullkorn, behørig oppbygging og tits&Bronn". Publikum: "Men... Det gikk litt tregt? Og hvor er Ghost?" Manus måtte nok vært skrevet av en konge for å bringe alle til lags. Ispedd en og annen elefant. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 De unngår nok bevisst å presisere hvilke tidspunkter forskjellige scener foregår på, nettopp for ikke å male seg inn i et hjørne med plottet der man først må avklare handlingen ett sted før man kan bevege seg videre et annet. 1 Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 De unngår nok bevisst å presisere hvilke tidspunkter forskjellige scener foregår på, nettopp for ikke å male seg inn i et hjørne med plottet der man først må avklare handlingen ett sted før man kan bevege seg videre et annet. Men veldig ofte er det helt åpenbart at tidsaspektet er helt på trynet, som da Jon sendte hjelp fra nord for veggen til Dragonstone, og Dani kom til unnsetning - noe jeg trodde ville tatt en uke i alle fall. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Husker dere S6-finalen da Varys teleporterte fra Dorne til Danys båt på vei fra Meereen? Også Arya som plutselig hadde kommet seg fra Braavos til Walder Frey og infiltrert leiren hans på én episode. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Jeg skjønner mindre og mindre av logikken rundt tid og avstand i denne episoden. Tidlig i episoden ser vi lille Ned Umber i et rådsmøte. Han reiser hjem, men blir funnet av Tormund på veggen. Altså har White Walkers allerede vært der... Hvor langt har han reist? Hvor lang tid har det gått? Jeg fikk følelsen av at hele episoden varer i noen timer, kanskje maks noen dager. Med denne korte reisetiden er det vel snakk om timer før Walkers banker på døren i Winterfell? Starter kampen allerede i episode to? Eller skal de dra det ut enda lenger? Når det er sagt, så mistet GoT all fornuft rundt tid og reise i forrige sesong... Det har vore større logiske bristar tildegare. I denne episoden finn dei Ned heilt i slutten av episoden, så me veit ikkje kor mykje seinare det er og kor langt vekke frå Winterfell han er. I tillegg kan WW ha sendt ut grupper for spesielle oppdrag utan at heile hæren er med. Einaste som skjer etter at dei har vist Ned-scena er at Jamie kjem fram til Winterfell, så det kan òg vere eit stykke fram i tid. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Hele segmentet der de reiser nord for muren er etter min mening det dårligst skrevne i serien så langt. Motivasjonen bak er ganske svak, for det er ekstremt risikabelt og det virker naivt å tro at en person som Cersei skal gi opp all maktkamp fordi hun ser en zombie - til syvende og sist gjør hun heller ikke det. Resultatet er ingenting annet enn at flere karakterer dør og white walkers får en drage - og dette er etter min mening den egentlige grunnen til at dette segmentet er med; fordi de ville kvitte seg med noen løse tråder og finne en forklaring på hvordan white walkers kjapt kunne komme seg forbi muren. Jeg vet ikke hva som skjedde på skriverommet, men jeg mistenker at de først bestemte seg for at white walkers skulle ha en drage og så måtte finne en måte å få til dette på før white walkers når muren. Og så gikk man for en litt for enkel løsning. 3 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Eller du kan tolke det på en annen måte, som at manusforfatterne vil vise hvor langt Cersei er villig til å gå. Endret 19. april 2019 av Maury Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Det er fortsatt gammer'n som bestemmer hovedelementene i plottet, ikke sant? Så Nattkongen vil få seg en drage i bøkene også? Eller er dette ting manusforfatterne bare drar ut av rævva? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Det er fortsatt gammer'n som bestemmer hovedelementene i plottet, ikke sant? Så Nattkongen vil få seg en drage i bøkene også? Eller er dette ting manusforfatterne bare drar ut av rævva? Det vet vi ikke og får nok aldri vite det heller. Bøkene blir aldri fullført Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Det vet vi ikke og får nok aldri vite det heller. Bøkene blir aldri fullført What? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 What?Har du sett George R. R. Martin? I den formen og alderen han er i så rekker han aldri å bli ferdig med bøkene i det tempoet han har nå før han dør. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 “I don’t think Dan and Dave’s ending is going to be that different from my ending because of the conversations we did have, but they may be on certain secondary characters, there may be differences. And yeah, some of the people will have that. There will be a debate, I’m sure. I think a lot of people who say, ‘Oh, Dan and Dave’s ending is better than the one George gave us, it’s a good thing they changed it.’ And there will be alot of people who say, ‘No, Dan and Dave got it wrong, George’s ending is better,’ and they will all fight on the internet. There will be debate, and that’s fine. The worst thing for any work of art, be it movie or art, is to be ignored. Hovedplottet ser altså ut til å bli mykje likt, men ikkje nødvendigvis sjebna til fleire av karakterane. Han er 70 år, så det er godt mogleg at serien aldri blir fullført. Ikkje av han i så fall. Det hadde nok vore større sjanse for at bøkene vart ferdig om dei ikkje hadde laga TV-serien, ellers i det minste venta til han var ferdig med bøkene. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 20. april 2019 Del Skrevet 20. april 2019 Jeg har fulgt bøkene siden de tre første kom ut og det er en tydelig kvalitetsforskjell mellom dem og de to siste. Min oppfatning er at han rett og slett er drit lei av å skrive dem, og han ser ut til å bruke tiden på absolutt alle mulige andre prosjekter. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 (endret) Ikke for å avspore fullstendig, men da tror jeg du burde lese de to siste på nytt. Er mange veldig nydelige deler i de bøkene. Vil påstå at mange av de litt mer tankevekkende temaene og situasjonene er i nettopp dem. "Problemet" med dem er at det er så mange karakterer som trenger scenetid og bygging at selv om de begge handler om det samme tidsrommet er det (tidsrommet) splittet i to for å dekke alle de nødvendige karakterene. Så om man liker X, og X ikke er i bok Y, må man gjennom hele bok Y før man kommer til bok Z der X er med. Men nå som begge er ute er det ingenting i veien for å gå tilbake og lese kapitlene kronologisk etter hendelsene i historien fremfor delt i to. Det er fortsatt gammer'n som bestemmer hovedelementene i plottet, ikke sant? Så Nattkongen vil få seg en drage i bøkene også? Eller er dette ting manusforfatterne bare drar ut av rævva? Det er strengt talt ingen NIght King i bøkene, såååå .... Endret 22. april 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå