Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les bok 3 og du får svar.

 

Dette er en tråd om serien, ikke bøkene. All spekulasjon og lignende skal handle om serien. Dersom du vil dra bøkene inn i diskusjonen er du i feil tråd. Her eksisterer de ikke, og om du skal fortsette å spoile som en liten drittunge kan du ha deg til helvete ut herfra.

 

edit: Nei faen heller, dette gidder jeg ikke. Det er åpenbart at å prøve å opprettholde en tråd med sofistikerte regler er umulig på et forum der alt er lov. Jeg fjerner denne fra mine innlegg og jeg anbefaler alle som ikke har lest bøkene og ikke har lyst til å få hele resten av serien ødelagt til å gjøre det samme.

 

At det går an, herregud.

Endret av Pokey
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er noe jeg ikke skjønte helt fra siste episode. (IKKE NOE BOKPRAT; MEN DERES TOLKNING AV SCENENE!)

Og det er, ble Arya med frivillig eller var det tvang? Eller var det en mer " shit, min far er død her i byen, jeg må vekk" og det var det minst ille alterntivet for en som ikke kan henvende seg til noen autoriteter?

 

Skal det bli storsamling rundt "the wall" nå, eller hvor er de forskjellige på vei?

 

Så mange navn å holde styr på at det går litt rundt :wee: .

 

 

Mye av "jeg har lest bøkene, så jeg vet mer enn deg og skal vise det"-tankegang :( .

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik som jeg forsto det. Så var jo Eddard klar til å bli tatt med videre til The Wall fra før av han Night Watch-fyren som tok med Arya. Det at Arya skulle bli med Night Watch-fyren var en av Eddards sine ønsker og ba han om det. Å han gjorde det, sansyneligvis fordi han også skjønte at Arya blir brukt som gissel slik som Sansa er nærmest.

 

Eddard skulle liksom bli bannlyst til å tjene i The Wall til han dør.

 

 

Haha, denne tråden er et kaos.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet, slutt å snakk om bøkene. Som flere folk kommer med til tider, folk bryr oss shit om hva ditten og datten hva som skjer i bøkene i denne tråden, hvertfall skal ikke det postes uten spoilertag eller noe sånt.

 

Hvorfor er det så vanskelig å slutte å poste hva som skjer i bøkene i denne tråden? Vi har jo en egen tråd for bok-snakket. Å folk liker det tydeligvis ikke, hvorfor forsette? Bare for å irritere enkelte?

 

Å seriøst, Pokey? Hvor gammel er du? Å poste sånn er enda mer lavmål enn å poste bokspilere til og med.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg tror at han skjønte at hvis Arya ble værende kommer hun til å bli tatt til fange/drept (Og det virket som om hun skjønte selv også). Derfor hjalp han henne med å rømme. Om ho faktisk blir tatt med helt til The Wall må vi jo bare vente å se. Kan jo godt hende at han tar turen innom Winterfell og leverer fra seg Arya.

Lenke til kommentar

Jeg tror at han skjønte at hvis Arya ble værende kommer hun til å bli tatt til fange/drept (Og det virket som om hun skjønte selv også). Derfor hjalp han henne med å rømme. Om ho faktisk blir tatt med helt til The Wall må vi jo bare vente å se. Kan jo godt hende at han tar turen innom Winterfell og leverer fra seg Arya.

 

Tror de må innom Winterfell får å komme til The Wall.

Endret av Wacom
Lenke til kommentar

Jesus for ett mayhem i denne tråden.

Å komme med spydige bemerkninger og generelt skape kvalm (Ja, jeg ser på deg Pokey) er like lavmål som de som poster bokspoilere, med vilje eller ei. (Ja, jeg ser på meg selv, redigerte innlegget vekk 2 minutter etter at KjemikerJon nevnte at det var en spoiler.)

 

Boksnakk? HER ER BOKSNAKK. Enten post i den tråden, eller ta spoilertags i spoilere i denne tråden om man absolutt må poste spoilere i denne tråden, eller ting fra boken generelt.

Endret av Friksjon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å få denne tråden tilbake på et spor som jeg tror de fleste er mer interessert i, her er seertallene til hele sesongen:

 

Dato            Episode                 Seertall
April 17, 2011	Winter Is Coming	2.222
April 24, 2011	The Kingsroad	        2.202
May 1, 2011	Lord Snow	        2.438
May 8, 2011	Cripples, Bastards...	2.451
May 15, 2011	The Wolf and the Lion	2.580
May 22, 2011	A Golden Crown	        2.444
May 29, 2011	You Win or You Die	2.396
June 5, 2011	The Pointy End	        2.715
June 12, 2011	Baelor	                2.664
June 19, 2011 	Fire and Blood	        3.041

 

Legger som vanlig til at seertall er mindre viktig på HBO enn for nettverkskanalene, men en solid økning i seertall er jo ihvertfall ikke negativt. Serien avsluttet litt lavere enn Boardwalk Empire gjorde (3.29 mill), men ligger godt over True Bloods og Tremes første sesong (uten at man skal lese for mye ut av det. TB vet vi jo alle åssen det gikk med, og Treme har et mye lavere budsjett og er også et slags critical acclaim-alibi for HBO).

Lenke til kommentar

En kanal som HBO trenger ikke bare hit-shows, den trenger også et par programmer som Treme for å fylle opp sendeskjemaet. Å Treme er jo en god serie og. Så det blir litt for critical acclaim som du sier også. Seertallene har droppa litt for Treme også, men jeg tror den tar litt skade av å komme i skyggen av Game of Thrones. Ser liksom at et par posta at de ikke viste at Treme starta opp igjen i april, fordi alt de hadde sett var fra Game of Thrones og Sean Bean.

 

Når det kommer til Game of Thrones så har ikke seertallene det som er det viktigste faktoren akkurat for tv-selskapet. Selv om de trenger hvertfall et snitt på 2 millioner per episode.

 

Serien er jo solgt i så mange land. Tror det er en rekord også når det kommer til forskjellige land. At selv om Game of Thrones faller litt i seere neste sesong så har serien en grei grunnbase for å forsette med alle rettighetene de selger til de forskjellige landene.

 

Innad i flere av landene kan det også bli en "biding-war" om å sende serien først som kan bli veldig bra for økonomien HBO får ut av Game of Thrones. Det er faktisk noe som kan tjenes på. Her i Norge så er det jo NRK som får rettighetene først, hvis du ikke inkluderer Canal+ fordi de har som regel første rett på å kjøpe rettigheter fra HBO.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Visste ikke at det hadde steget så mye, og de seertallene gjelder vel bare for statene.

 

De gjelder bare for USA, og det gjelder bare den sending som går først i sin del av USA. Serien sendes jo i reprise et hav av ganger, og i tillegg kommer DVR, HBO go osv.

 

Fra WiC:

With its season finale, Thrones hit a number HBO has been targeting: 3 million viewers. Adding the show’s repeat at 11 p.m., a total of 3.9 million viewers tuned in. The show continues to average 8.3 million viewers when you include all repeats, DVR and On Demand viewing.

 

Innad i flere av landene kan det også bli en "biding-war" om å sende serien først som kan bli veldig bra for økonomien HBO får ut av Game of Thrones. Det er faktisk noe som kan tjenes på. Her i Norge så er det jo NRK som får rettighetene først, hvis du ikke inkluderer Canal+ fordi de har som regel første rett på å kjøpe rettigheter fra HBO.

 

Canal+ har jo driti seg litt ut på GoT da, de viser den første gang i SD også går reprisene i HD. Det er jo rimelig usaklig, og jeg blir forudret om det ikke koster dem seere.

Endret av Turbosauen
Lenke til kommentar

Legger merke til at de fleste i denne tråden var veldig fornøyd med sesongavslutningen. Selv følte jeg ikke at det var så bra som det kanskje kunne vært. Enkelte elementer av episoden var bra (og overaskende), men når jeg så episoden satt jeg med en følelse av at det "store" aldri kom. Måtte vente til de siste minuttene før jeg virkelig følte at det skjedde noe stort og uventet.

 

At vi har fått en ny konge i nord eller at Jon Snow rir bak the wall var noe jeg mer eller mindre så komme, uten å ha lest noe som helst på forhånd. Så den eneste store cliffhangeren jeg føler at jeg sitter igjen med er de tre dragene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...