Populært innlegg Spartapus Skrevet 27. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Jeg har vært på ferie og fikk ikke sett forrige episode før i dag. Jeg har nå kost meg med å lese gjennom alle innleggene som er skrevet siden sist søndag. Jeg ser at vi igjen har fått "diskusjonen om diskusjonen". Dette er et diskusjonsforum og hele poenget er å ha diskusjoner, definert som "drøfting av et emne, ordskifte, debatt", så det er grunnleggende misforstått å problematisere hvorvidt det er legitimt å være kritisk til serien i utgangspunktet. Poenget med et diskusjonsforum er visselig ikke ukritisk hyllest, og jeg ser heller ikke at det hadde vært spesielt interessant å delta i. Uenighetene rundt seriens kvaliteter er nettopp det som gjør denne tråden verdt å lese, og det er blitt skrevet mange gode innlegg (og mange dårlige). Jeg merker også et tydelig skille mellom den harde kjernen av GoT-fansen som virkelig har forstått hva det er som gjør (evt gjorde) denne serien unik og som nå reagerer på at man går mer og mer bort fra dette til fordel for kjente fantasy- og action-klisjeer, og de som synes det er helt greit at GoT "bare" er en time med lettbeint underholdning og er villige til å svelge nesten hva som helst så lenge det er fyrverkeri og pene farger. Det krever imidlertid et særdeles ukritisk sinnelag for ikke å henge seg opp i noen av de grepene som er blitt gjort i det siste. Vi er ikke lenger der at man må se på serien "som fanden leser bibelen" for å finne feil og svakheter. Nå er disse såpass åpenbare at jeg vil påstå at man må være noenlunde enkel i toppen for ikke å bemerke seg ved dem i det hele tatt. Selv er jeg fortsatt der at dette er en av mine favorittserier, men siste episode vil bli stående som en av de svakeste og en av de hvor strikken er blitt tøyd lengst. Det er åpenbart at hensikten med episoden var å få på plass en del ting som vil få stor betydning på sikt, men måten disse brikkene falt på plass føltes ikke overbevisende i det hele tatt. Jeg tenker da hovedsakelig på Jons ekspedisjon nord for muren; hendelsene i Winterfell var helt etter den tradisjonelle GoT-oppskriften etter min mening. Nå håper jeg bare resten av serien også kommer tilbake i det sistnevnte sporet og at ikke strikken skal tøyes ytterligere. Det ble nevnt i episoden av zombiene kollapser når man dreper den som vekket dem. Dette er en av de mest slitne fantasy-klisjeene som finnes og nå er jeg faktisk litt redd for at sesong 8 og krigen mot White Walkers skal kulminere i et slag der menneskene nesten har tapt før helten mot alle odds klarer å drepe "sjefen sjøl" og vi får noen sveipende panorama-bilder av hele zombiehæren som blir til støv. Det føles nesten litt som om det er dit vi er på vei nå. Endret 27. august 2017 av Spartapus 13 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Enig Spartapus! Godt innlegg. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Du gadd faktisk å lese gjennom alle innleggene siden forrige søndag? Fikk ikke sett episoden før på fredag kveld, men orket ikke å lese igjennom alle innleggene. Leste de første, så at mange var av samme oppfatning som meg, før jeg hoppet til slutten. Folk skal i hvert ha for at de er ivrige og flinke til å poste i denne tråden! Gleder meg uansett til sesongfinalen. Vet bare ikke helt når jeg får tid til å se den... Lenke til kommentar
magb Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Wow! Klager dere på denne også, da sletter jeg tråden fra mine favoritter 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Wow! Klager dere på denne også, da sletter jeg tråden fra mine favoritter Ja da får du slette for jeg har en klage, tar så lang tid å laste ned! Lenke til kommentar
magb Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Learn to pay for some real 480p! 2 Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Den siste scena når the wall vert pulverisert var rå. Byggjer opp til ein spanande siste sesong. Var det 2 år til? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Neste sesong kommer vel i løpet av 2018 De avsluttet i GoT stil, forrige episode er nesten glemt Tror hele forrige episode var sånn at de fikk en enkel måte å bli kvitt muren på, så slapp de å lage 1 episode til.. Endret 28. august 2017 av Dubious Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 SÅ Tror dere Littlefinger player Arya og Sansa eller tror dere Arya og Sansa player Littlefinger? Jeg liker å tro at Arya og Sansa har noe på gang, for ellers har jeg ingen god forklaring på hvorfor Arya var så "ute-av-karakter" sist episode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Storkoste meg denne episoden også, blir lenge å vente på en avslutning Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jaime blir endelig med på Team Good Guys. Og nå er ikke han og Cersei lenger de eneste søsknene som har incest-sex Also... hva i all verden var det den døde dragen skjøt ut av kjeften? Jeg mener... det er jo zombier, drager osv. så det står og faller ikke på det, men synes det er litt rart at den skyter en blå flamme? I og med at den smeltet eller ødela The Wall... så badass ut men også litt Star Trek'ish Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Shit. For en sesongfinale. Da fikk vi svar på spørmålet fra forrige episode iallefall. I tillegg er hele de tidligere premissene for serien nå lagt i grus med neste sesong som den siste. Nå kan alt skje. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Det blir en lang ventetid. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Og nå er ikke han og Cersei lenger de eneste søsknene som har incest-sex Aegon (Jon) og Dany er nevø og tante, ikke søsken. Rhaegar var broren til Dany. Endret 28. august 2017 av Bagh 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Fantastisk sesongavslutning. Fy fader Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Ja herlig finale. Blir 6 utrolig spennende episoder i s. 8. Endret 28. august 2017 av BioDex Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Et øyeblikk der trodde jeg faktisk det var slutten for Jamie. Tror hjertet mitt hoppet over noen slag. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Og nå er ikke han og Cersei lenger de eneste søsknene som har incest-sex Aegon (Jon) og Dany er nevø og tante, ikke søsken. Rhaegar var broren til Dany. Men grunnet innavl har de så mye dna til felles at de like gjerne kunne kommet fra samme livmor. https://www.pedestrian.tv/film-tv/game-of-thrones-jon-snow-daenerys-targareyen-related-reddit-incest/ Endret 28. august 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Rå episode! Men dæven så irritert jeg ble over Cersei, skjønner ikke helt hvordan hun tenker at dette skal ende. Eneste må være at Jon og Dany vinner i nord men blir veldig svekket av kampen, slik at hun har en sjanse. Vinner Night King er det over og ut. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Æh, det er så ille ja. Ellers så er det vel ikke noe bombe at Cersei er den rake motsetningen til Jon. Der hvor Jon ikke kan lyve og si at han skal holde seg i nord så lyver Cersei så det renner om at hun skal hjelpe til. Bra at Jaime drar, men trodde faktisk at han skulle ta med seg hæren. Hadde han klart det selv om de hadde trengt ett par dager på å gjøre seg klare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå