Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TB er tilbake på mandag, hence promoen som sier "En uke til" i True Blood-tråden. Også blir det lagt til serier som Curb Your Enthusiasm, Entourage iløpet av juli. Treme som har blitt sendt samme kveld som Game of Thrones avsluttes i starten av juli for dette året.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tviler bare på grunn av google trends at det skjer. Vi må heller vente på hva som skjer i andre land enn USA. Det har mer betydning enn google du "lillesau". :p

HBO tjener ikke på google-søk, de tjener mer på salg av rettighetene og seertallene til sesongfinalen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Takker for kjapt svar :)

Blir vel til at jeg starter på bok 2 nå, så pløyer jeg gjennom serien før pensum igjen er på agendaen! Er det fortsatt planlagt at serien skal være på sju bøker? Blir jo evt to bøker igjen etter sommerferien da.

Er 4 ute nå, femte publiseres 12. juli, og da er det planlagt to til. Får håpe George RR Martin greier å gjennomføre bøkene før han streifer ned.

Han er da ikke eldre enn 63, så det burde ikke være noe problem, med mindre det skjer noe uventet.

Lenke til kommentar

Kan jo hende GRRM har lagd en "bibel" allerede. Vi har jo slutten, og han har helt klart lagd slutten på historien i hue sitt hvertfall, eller hvertfall tenkt hardt på det. Om ikke også skrevet det på papir for å ha lagt det et sted en advokat eller en han stoler på kan nå det.

Han kan også ha gjort delvis ferdig flere andre bøker også. Mange forfattere som har tendens med å passe på ferdig bøker flere år før de blir gitt ut for å finpusse på dem o.s.v.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ja, Cersei og Lancel hadde nok det. Men det er veldig mye vi får vite off-screen. Eller bare blir hinta til.

Hun tar begrepet "å holde det i familien" til helt nye høyder. Spr.målet er hva Jaime kommer til å gjøre med det når han finner det ut. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Med Google Trends greia mente jeg jo at serien begynner å bli "allemannseie", og ikke bare en nisjeserie for fantasy geeks. Bøkene er mine favorittbøker, men jeg ble alltid overrasket når jeg møtte andre som hadde lest de. Nå er det jo nesten flere som ser serien, enn ikke.

For oss som har fulgt serien siden lenge før den ble vist på TV var jo det store spørsmålet om serien ville klare å bryte gjennom "fantasy"-muren. Altså problemet med at massene forkaster serien kun på bakgrunn av at det er fantasy, og dermed "simpelt" og lavkulturelt.

Kan jo hende GRRM har lagd en "bibel" allerede. Vi har jo slutten, og han har helt klart lagd slutten på historien i hue sitt hvertfall, eller hvertfall tenkt hardt på det. Om ikke også skrevet det på papir for å ha lagt det et sted en advokat eller en han stoler på kan nå det.

Han kan også ha gjort delvis ferdig flere andre bøker også. Mange forfattere som har tendens med å passe på ferdig bøker flere år før de blir gitt ut for å finpusse på dem o.s.v.

Weiss og Benioff vet visstnok slutten på serien. Ihvertfall i grove trekk. Det er positivt slik at vi vet at serien er konsistent, og "jobber" mot riktig sted, og dersom den godeste skjeggemannen skulle få noe illebefinnende så har serien en mulighet til å kjøre på uansett.

Men altså, det er helt uaktuelt at han skal finne på noe tull med helsa før bøkene er ferdigskrevet. Det utgår.

Endret av Turbosauen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...