Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Jeg elsket episoden, det var en fin slow-paced sesongfinale. Fint at vi fikk se dragene og. Husk at de nettopp er blitt født, disse kan vokse etterhvert. Det kan bli gangske kult, og jeg synes CGI`en var brukbar når det kom til dragene. http://www.youtube.com/watch?v=189NzdB1P14 Skulle godt ønsket at de hadde vist mer av Dorathki/Dany sin del av serien i sesongfinalen. Fordi det er den delen som har fenget meg mest denne sesongen, sammen med Robb sin uprising. http://www.youtube.com/watch?v=SwvtkirHz5s Vengeance. Justice. Fire and Blood. Endret 20. juni 2011 av Maury Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Inside the episode http://www.youtube.com/watch?v=CV0lpoI3sxM Lenke til kommentar
Yeaman Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vist Joffrey osv finner ut at Khaleesi er "moren" til 3 drager, så kommer de til å slakte dragene mens det enda er unge. Gah, håper ikke det skjer... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vist Joffrey osv finner ut at Khaleesi er "moren" til 3 drager, så kommer de til å slakte dragene mens det enda er unge. Gah, håper ikke det skjer... Eneste problemet med det for han er at hun er utenfor "The Seven Kingdoms of Westeros", på andre siden av sjøen der han i realiteten ikke har noe makt. Må han isåfall sende snikmordere for å gjøre det. 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Fantastisk episode, er det noe jeg skal pirke på er det håret til Dany. Varys / Littlefinger scenen = litt unødvendig, hadde likt å sett mer av Robb / Catelyn her. Liten gif fil av grand maester Pycelle sin treningsøkt. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 likte godt episoden, alt i alt har serien vært fengende. litt synd at vi må vente til 2 sesong med å se mer av livet og skapningene bortenfor Veggen, ble kanskje brukt litt lite tid på denne delen av historien, for håpe de bruker mer tid på det i neste sesong. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Likte episoden, selv om jeg følte det skjedde litt lite etter min mening. Ble litt skuffet over å se Drogo dø, hadde virkelig håpet at han skulle overleve. Flott å se bastard-sønnen til Robert Barathon dra til The Wall, nesten litt synd at Snow drar ut, nå som bastard-sønnen og Arya er på vei mot The Wall. Men likevel, skal bli utrolig kult å se hva som skjer bak The Wall. Flott cliffhanger med at dragene ble født, skal bli spennende å se hvor langt tid det tar før disse blir store nok til å kjempe. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vist Joffrey osv finner ut at Khaleesi er "moren" til 3 drager, så kommer de til å slakte dragene mens det enda er unge. Gah, håper ikke det skjer... Tviler, som JimRamsey legger til. De må bli sendt leiemordere for å ta de ut. Å hvordan skal leiemorderne også da få vite hvor Dany er? Da hun hele sesongen nesten har vært til fots sammen med Dorathki`ene. Dessuten har jo hun et par soldater igjen, og framover så kan jo hun bygge opp en hær eller noe sånt. Fordi målet hennes er jo å slå ut de som gjemmer seg i slottene over havet. Jeg tviler litt på om Doarthki`ene var alle soldatene som var tenkte til oppgaven om å ta over Westeros(eller hva det nå heter). De trenger også skip, de trenger også rustninger(det som Kahl Drogo innvaderte den landsbyen for, penger til rustninger og skip). Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg likte best scenene med Joffrey, veldig bra stemning. La terror regimet begynne! heh. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vurderer å lese bøkene nå. Har de dekket det viktigste i serien så langt, så jeg kan begynne rett på bok 2? Vestlia Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Ja, det aller meste er dekket. Du har hele historien og mer. Men i boka får du litt mer innsikt i hva og hvorfor ting skjer. Danys storyline er ikke like "falsk" som den kanskje virker i serien og Sansa virker ikke like dum som i serien (legg merke til "Like dum", hun er fortsatt delvis retardert). Dog, enkelte scener som ble vist i slutten av serien er ting som skjer i starten på bok 2. Men om du ikke har ork / tid til å lese så bør det i teorien gå greit å starte rett på. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg starta på bok 2 i går, men jeg valgte å gå tilbake for å lese Game of Thrones(bok nummer 1) i sin helhet etter de 60 første sidene. Følte, og har blitt fortalt at å lese hele boka var utrolig mye bedre selv om jeg har sett "hele" bok 1 i tv-formatet. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Vil anbefale å lese første boken, for opplevelsens skyld. Ikke ett must, men det meste er dekket, som Gaarulf sier. Eneste scenen denne sesongen som er i bok nr. 2 er vel scenen med Arya og Hot Pie + han andre (Lommy?) og Gendry når de skal til the Wall. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 (endret) Vel, var ikke resultatet av "gjenfødelsen" i bok 2 a? Nope glem det. Endret 20. juni 2011 av Maury Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Takker for kjapt svar Blir vel til at jeg starter på bok 2 nå, så pløyer jeg gjennom serien før pensum igjen er på agendaen! Er det fortsatt planlagt at serien skal være på sju bøker? Blir jo evt to bøker igjen etter sommerferien da. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Takker for kjapt svar Blir vel til at jeg starter på bok 2 nå, så pløyer jeg gjennom serien før pensum igjen er på agendaen! Er det fortsatt planlagt at serien skal være på sju bøker? Blir jo evt to bøker igjen etter sommerferien da. Er 4 ute nå, femte publiseres 12. juli, og da er det planlagt to til. Får håpe George RR Martin greier å gjennomføre bøkene før han streifer ned. Såvidt jeg vet er det også slik at de tar for seg en bok per sesong, så 7 sesonger blir det nok om de fortsetter slik. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Da episoden kom mot slutten tenkte jeg "Det skjedde jo egentlig ikke så mye her" og så kom de to siste minuttene og jeg bare whaaaaaat. Når det gjelder den soundtrack-diskusjonen som var en side tilbake elns så hør på musikken som er med rulleteksten på siste episode, den var helt kreisi bra. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det var vel musikken jeg postet på forrige side eller noe slikt som ble spilt av mot slutten i Daeneryss' siste scene med dragene, og Jorah og resten av khalasaren kneler. Magisk. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Takker for kjapt svar Blir vel til at jeg starter på bok 2 nå, så pløyer jeg gjennom serien før pensum igjen er på agendaen! Er det fortsatt planlagt at serien skal være på sju bøker? Blir jo evt to bøker igjen etter sommerferien da. Er 4 ute nå, femte publiseres 12. juli, og da er det planlagt to til. Får håpe George RR Martin greier å gjennomføre bøkene før han streifer ned. Såvidt jeg vet er det også slik at de tar for seg en bok per sesong, så 7 sesonger blir det nok om de fortsetter slik. Nja, skal ikke si for sikkert at det blir syv sesonger. Den tredje boken er såpass lang at det vil være urealistisk med ti-tolv episoder. Blir også interessant med tanke på bok fire, og fem som på ett vis er en giant ass big book. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Nja, skal ikke si for sikkert at det blir syv sesonger. Den tredje boken er såpass lang at det vil være urealistisk med ti-tolv episoder. Blir også interessant med tanke på bok fire, og fem som på ett vis er en giant ass big book. En utvidelse i antall episoder per sesong ville nok vært greit, 3. og 4. boken er begge over 1000 sider, og tredje boken er den største. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå