Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Neal Caffery sa.

Selv synes jeg Michael Giacchino`s musikk for Lost slår Game of Thrones, selv om det er helt forskjellige serier. Game of Thrones sitt er veldig anonymt og det passer for serien. Men å si at musikken holder like god standard som utførelsen av serien er noe av det mest rareste jeg har hørt. Isåfall ser du veldig skrått på Game of Thrones iforhold til meg. Utførelsen og alt du ser er så mye bedre enn musikken. Musikken er ikke så veldig i fokus her, som hva mye av de andre viktige elementene er.

Lenke til kommentar

Nå er det først at jeg hører selve soundtracket selv at jeg får frysninger nedover ryggen, så får vi se hvor godt det passer sesongavslutningen.

Lydsporet heter "Finale" og vil tro det er til sesongfinalen, hvor jeg som har lest boken tror det kommer til å passe ganske bra om det blir slik jeg har tenkte meg frem til og hvordan det hele avsluttes i boken. Selvsagt er det en overdrivelse at jeg sier musikken holder like høy standard som series selv.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. LotR, Super Fly, The Good, the Bad and the Ugly, Shaft, O Brother, Where Art Thou? er ikke filmer med lydspor man "ikke legger merke til". Anonymt er kjedelig.

Har aldri nevnt ordet anonymt en eneste gang. Du misforstår det eg sier.

Eg sier at det skal være så godt sydd inn i filmen at man følger med på filmen, ikke musikken. Og LotR mener eg bestemt er akkurat slik. Eg mistet ikke fokuset på filmen og begynte å tenke på soundtracket når eg såg noen av de filmene. Men når eg såg den for andre gang og kunne konse meg om mer spesifikke ting ble eg fullstendig bergtatt.

Lenke til kommentar

Totalt uenig. LotR, Super Fly, The Good, the Bad and the Ugly, Shaft, O Brother, Where Art Thou? er ikke filmer med lydspor man "ikke legger merke til". Anonymt er kjedelig.

Har aldri nevnt ordet anonymt en eneste gang. Du misforstår det eg sier.

Eg sier at det skal være så godt sydd inn i filmen at man følger med på filmen, ikke musikken. Og LotR mener eg bestemt er akkurat slik. Eg mistet ikke fokuset på filmen og begynte å tenke på soundtracket når eg såg noen av de filmene. Men når eg såg den for andre gang og kunne konse meg om mer spesifikke ting ble eg fullstendig bergtatt.

Musikken til GoT er bra, men ikke i nærheten av samme kaliber som soundtracket til LotR.

Da soundtracket i GoT ikke er noe en tenker over mens man ser på (bortsett fra introen, som er fabelaktig), så gjør soundtracket i LotR at man flere ganger tenker over hvor fantastisk bra det er, hvor mange forskjellige følelser musikken gir deg.

Men GoT er en serie og LotR er en film med vesentlig høyere budsjett.

Musikken i LOST synes jeg også er bedre enn GoT, bortsett fra introen.

Lenke til kommentar

Har vel aldri uttalt meg om GoT sinn soundtrack, kun svart på et innlegg om det :)

Synest det er greit, hverken mer eller mindre. Langt fra LoTR hvertfall. Men så er ringenes herre noe av det råeste innen den type filmmusikk etter min mening. <-- politisk korrekt.

Lenke til kommentar

Daenerys er egentlig min favorittkarakter på serien.

Mye større karakterutvikling med Daenerys enn med Tyrion, men begge har gitt de beste prestasjonene av skuespillerstaben sålangt på serien.

Hvis Dinklage(Tyrion) blir Emmy-nominert så håper jeg virkelig han sender inn forrige episode. Han var knall i scenen der han fortalte om kona si.

Historien til Daenerys fenger meg mer enn Tyrion. Hun går fra å være bare en overlevende av hennes folk som lever i nærmest skjul med broren, til å bli en Dothraki-leder nærmest med noen motbakker i Dothraki-folket såklart. Hennes historie startet veldig labert nesten synes, men har utfoldet seg utrolig bra. Har virkelig fått sansen for skuespilleren, og hun er garantert det peneste å se på synes jeg i serien så langt.

Lenke til kommentar

Mye større karakterutvikling med Daenerys enn med Tyrion

En karakterutvikling jeg ikke helt kjøper. Først er hun skjør og uskyldig som en barbiedokke, og nå godtar hun pluselig massedrap og voldtekt av Westeros sivilbefolkning. Foretrakk definitivt Viserys som var gjennomført sleip til fingertuppene og hårlokkene, og som aldri la skjul på sin egen makthungrige agenda. Håper Conan 2 tar til vettet når/hvis han overlever og kaster henne på sjøen.

Lenke til kommentar

Mye større karakterutvikling med Daenerys enn med Tyrion

En karakterutvikling jeg ikke helt kjøper. Først er hun skjør og uskyldig som en barbiedokke, og nå godtar hun pluselig massedrap og voldtekt av Westeros sivilbefolkning. Foretrakk definitivt Viserys som var gjennomført sleip til fingertuppene og hårlokkene, og som aldri la skjul på sin egen makthungrige agenda. Håper Conan 2 tar til vettet når/hvis han overlever og kaster henne på sjøen.

De har hoppet over noen interne dialoger og slikt fra boka. De kunne sikkert ha gjort det om til dialoger, men litt av poenget er at hun ikke vet hvem hun kan stole på til enhver tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...