Dubious Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er det mulig å få sett GOT i 4k noen sted? Når serien kommer på Blu-Ray Lenke til kommentar
Myst Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) I tilfelle noen er forvirret over hvem som er på lag med hvem: (vedkommende har god humor, men skulle vel stått Arya istedenfor Sansa) Endret 9. august 2017 av Myst 4 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Serien taper ser virkelig nå. Teleporteringen de to siste episodene tar kaka. Håpløst at de bruker de ti siste minuttene av en episode på sackingen av to byer. Så toppet det seg hele ved at Daenerys tar med seg en drage og noen hestefolk på en søndagstur tverrs over kontinentet til Highgarden. Tidsmessig henger ikke ting på grep i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er det mulig å få sett GOT i 4k noen sted? Nei, og det er lite trolig at serien vil bli gitt ut på UHD blu-ray, da all cgi/vfx blir rendret i 2K. Da må de gjøre alt på nytt og det er lite trolig at de kommer til å gjøre, med tanke på hva det vil koste. Men aldri si aldri, kanskje det kommer en dag, men det er ingen grunn til å tro at det kommer til å skje med det første. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Så toppet det seg hele ved at Daenerys tar med seg en drage og noen hestefolk på en søndagstur tverrs over kontinentet til Highgarden. Tidsmessig henger ikke ting på grep i det hele tatt. Det var da ikke utenfor High Garden? De sier jo i klartekst at gullet er innenfor the gates of Kings Landing. Er lov å følge litt med utover et ønske om å finne feil 8 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er det mulig å få sett GOT i 4k noen sted? Nei, og det er lite trolig at serien vil bli gitt ut på UHD blu-ray, da all cgi/vfx blir rendret i 2K. Da må de gjøre alt på nytt og det er lite trolig at de kommer til å gjøre, med tanke på hva det vil koste. Men aldri si aldri, kanskje det kommer en dag, men det er ingen grunn til å tro at det kommer til å skje med det første. Kommer garantert etter at folk har kjøpt Blu-Ray collectors Editions Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Eneste som ikke henger på greip er er du. Hvorfor er det bare du som tror de teleporterer? 5 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jesus. Se på serien og kos dere a, må være utrolig kjedelig å se om man har den holdninga. Jeg mener, folk bytter fjes, står opp fra døde og rir drager. Men det ballistaskuddet? No way! Egentlig helt enig, men GoT har jo, til tross for alle sine fantasy-elementer, vært veldig realistisk på de fleste områder slik at når ting som burde blitt gjort realistisk ikke er det helt, reagerer man kanskje litt mer. Men uansett, så har jeg stort sett samme holdning som deg. Kan bemerke meg slike ting og, om de ikke blir for åpenbare, driter langt i de. Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Slaget befant seg omtrent her på kartet: Avstanden fra Highgarden til Dragonstone er rundt 140 mil. Antar vi at krigen fant sted midt i sirkelen, er avstanden mellom slaget og Dragonstone ca halvparten, altså 70 mil (kan ha vært 50). Fottropper kan bevege seg omtrent 25 kilometer per døgn, og kavaleri omtrent dobbelt så langt, altså 5 mil per døgn. Det virket som om troppene til Daenerys var rent kavaleri, og vi kan da anta at det ville tatt rundt 2 uker å nå den plassen som slaget fant sted på, kanskje kortere. I GoT kan en det ta flere uker fra scene til scene, og det er ikke unormalt at de hopper så mye i tid, så jeg har ingen problemer med tidshoppingen. Dog litt rart at Cerceis hår nesten ikke grodd siden hun ble skamklipt i slutten av sesong 5, men kanskje hun liker det kort Night King og gjengen beveger seg også veldig sakte i forhold til resten, men de stresser vel noe særlig med tanke på at de knapt har gjort noe som helst på tusenvis av år. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Slaget skjer vel rett ved Blackwater Bay, altså helt oppe til høyre i den ringen, så det er enda kortere Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Dany må ruste opp dragene sine. Hun landa ikke Drogon der, han kræsjlandet der. Og hun prøvde dra ut spydet å hjelpe fordi dragene er som barna hennes. Hun elsker dem. Bad judgement, kanskje, men hun er Mama Dany. Angående det at det plutselig var dypt i vannet. Vi aner ikke hvordan landskapet er i Westeros er under vann. Det er fantasyverden med drager og nakne damer som ikke brenner seg. Men i den virkelige verden har vi noe som heter Marbakke hvor bakken plutselig knekker ned i dypet. Det er ikke urealistisk at det skyter ned så dypt som her i det hele tatt (SÅ forbanna dypt var det da heller ikke) og det at det er skjær i nærheten spiller ingen rolle. Skjær kan ligge nær hverandre og det kan fortsatt være svært dypt imellom dem. Det er mange som har trappet nedi Marbakker og blitt borte, spesielt før i tida når "ingen" kunne svømme. Det er en grunn til at det kalles Marbakke. Marebakke-> en mare er en liten djevel-> djevelbakke. Litt basic knowledge fra noen som er vokst opp uti havet ✌️ 1 Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Det eneste som plager meg mtp tid og avstander er at Night King trolig ikke rusler over muren før neste sesong. Og han BURDE vært fremme nå. Våre helter har sett dem og flyktet fra dem flere ganger. De KAN IKKE være så langt unna. PLOTTWIST; White Walkers prøver ikke komme sør for muren. Muren ble ikke bygget av the First Men for å holde White Walkers borte, den ble bygget av White Walkers for å holde Lady Mormont ute. 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er det mulig å få sett GOT i 4k noen sted? Nei, 1080p er vel maks pr dags dato. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Eneste som ikke henger på greip er er du. Hvorfor er det bare du som tror de teleporterer? Jeg tror jo ikke de faktisk teleporterer... Det tror jeg du skjønner Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Så du er skuffet over at serien ikke blir datert? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Eneste som ikke henger på greip er er du. Hvorfor er det bare du som tror de teleporterer? Jeg tror jo ikke de faktisk teleporterer... Det tror jeg du skjønner Du tok jo feil så..... Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Eneste som ikke henger på greip er er du. Hvorfor er det bare du som tror de teleporterer? Jeg tror jo ikke de faktisk teleporterer... Det tror jeg du skjønner Du tok jo feil så..... Mulig, men det er faktisk enda verre. Lannisters rakk å dra frem og tilbake til Highgarden på tiden det tok for en båt å seile tilbake til Dragonstone etter angrepet som skjedde rett utenfor. Euron sin flåte seilte enda lenger; til King's Landing, før Lannisters i det hele tatt dro til Highgarden. Og samtidig skal vi liksom tro at Night King fortsatt ikke er fremme? Disse tingene ødelegger en del for innlevelsen og opplevelsen min i alle fall. Lenke til kommentar
SeattleSlew Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Det ødelegger ikke for meg men jeg skjønner veldig godt frustrasjonen. Kan det skyldes budsjett? Selv om en scene med skuespillere ridende til hest ikke er det dyreste så koster det penger det og. Og de har mye å fortelle på liten tid, med ett budsjett hvor flere millioner går til skuespillerne, heftige kamera og CGI. Savner Ghost denne sesongen!! I episoden hvor Jon får brevet fra Tyrion og Sam og det går bare noen minutter imellom hver scene sier jo Jon når han får lappen fra Sam at "I recieved this from Lord Tyrion a few days ago." Altså har det gått noen dager. Lurer på hvor mange år det skal forestille at det har gått siden s1? 4?5? Jeg hadde håpet Sansa eller Arya ville si noe om det når de møttes. Omg det er jævelig å tenke på at vi er halvveis igjennom sesongen alt!! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Jeg synes vi har for få gode referansepunkter til at vi kan slå fast med sikkerhet at tidslinjen ikke henger sammen. Serien forteller oss så og si aldri hvor mye tid som går mellom hver scene, eller om scenen foregår parallelt med en annen. Dermed blir det vanskelig å si at Dany "teleporterte" til slaget, for det kan ha gått mye tid mellom den siste sekvensen med Jon og når hun tok av fra Dragonstone. Det man imidlertid kan reagere på er den drastiske endringen i tempo, for i tidligere sesonger brukte man lang tid på hendelser av langt mye mindre betydning. Det er åpenbart at de feilberegnet tempoet i tidligere sesonger og at de nå må kompensere med å skru opp en del. Det er ikke ideelt, men jeg synes de har gjort det beste ut av det. Personlig synes jeg tempoet var best i de første par sesongene, litt tregere men fortsatt greit i de neste to men for tregt i fem og seks. Nå er det hakket for raskt og jeg tenker denne sesongen fint kunne vært 10 episoder, men det er vel et budsjettspørsmål. Endret 10. august 2017 av Spartapus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Eller så er det bare fordi de har en kontrakt på 8 sesonger og må nesten gjøre seg ferdig. Dessuten har de ikke bøkene å støtte seg på lenger, så alle disse "fyll"-scenene hadde neppe vært like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå