Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde litt av meningen med serien var at alle skulle ha en tvilsom moral, at det ikke skulle være noe "good guys" og "bad guys", akkurat nå føles Stark familien veldig snill og Lanniester/Baratheon veldig ond...

Det er jo fordi vi ser nesten alt fra Stark-familiens side. Den eneste Lannisteren vi egentlig kjenner så langt er Tyrion. Og du synes vel ikke han er en bad guy? Svært, svært få karakterer i serien kan beskrives som regelrette drittsekker, selv om det finnes noen få (Viserys, til eksempel). Hverken Cersei, Jaime, Tywin eller Kevan er blant disse. Cersei har mange feil, men ond er hun ikke. Så langt har hun handlet naturlig og forståelig ut i fra sin posisjon, så vidt jeg kan huske. Det eneste unntaket må være episoden med Lady, som var ondsinnet. Tywin har ikke gjort noe galt. Han gjør det han bør gjøre. Og Jaime? Tja. Han dyttet Bran ut av vinduet. Det er en slem handling, men få kan si at de ikke ville gjort det samme. Det er vanlig å redde eget skinn fremfor å være ærlig. Han hevnet seg på Ned da Catelyn kidnappet Tyrion. Tja. Det Tyrion ble utsatt for var også helt på trynet, spesielt da de kom til the Eyrie. Det er bare ikke like tydelig som direkte drap. Og han drepte Aerys. Vi kjenner ikke til andre omstendigheter enn at svinet fortjente det.

 

Ettersom vi blir bedre kjent med Lannisterne, kan det hende mange endrer sitt syn på en eller flere av dem.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg tør å lese spoilertråden. Er nettopp blitt ferdig med førsteboka og er bare på prologen på andre... Er det en del spoilere fra hele serien der eller er det bare første bok og første sesong som diskuteres uten spoilertags?

 

Forøvrigt gleder jeg meg massivt til neste episode nå, åhåhåhå.

 

 

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg tør å lese spoilertråden. Er nettopp blitt ferdig med førsteboka og er bare på prologen på andre... Er det en del spoilere fra hele serien der eller er det bare første bok og første sesong som diskuteres uten spoilertags?

 

Forøvrigt gleder jeg meg massivt til neste episode nå, åhåhåhå.

 

Alle bøkene som er ute blir spoilet i hytt og gevær, så vil ikke anbefale det hvis du bare har lest bok 1.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg tør å lese spoilertråden. Er nettopp blitt ferdig med førsteboka og er bare på prologen på andre... Er det en del spoilere fra hele serien der eller er det bare første bok og første sesong som diskuteres uten spoilertags?

 

Forøvrigt gleder jeg meg massivt til neste episode nå, åhåhåhå.

 

Vi diskuterer vel casting, hvem som dør (denne sesongen), hvordan serien er kontra boken, og generelt masse pjatt.

Jeg begynner på tredje snart, og har ikke fått noen store spoilere servert i tråden.

 

Edit: Men om du bare har lest første, så vil du nok holde deg vekke imo, som Rampage sa.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Iallefall;

 

Sesong 2 begynner filming 25 juli.

 

Artikkel: http://winter-is-coming.net/2011/06/season-two-filming-to-start-july-25/

 

Winter Is Coming: For the record, this is nearly the exact same date that they began filming season one (that started on July 26th). Same start date plus same amount of episodes means that we should expect a season two premiere around the same time as well. April 15th, 2012 looks good to me.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...