Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Hva han er i boken er for meg knekkende likegyldig.

 

I serien ser vi øksa svinge, men aldri noe hode som faller av. Så for min del er han ikke død i serien. Edit: Ja, eg vet at han mest sannsynlig er død, men det er ikke vist i serien, så da er det ikke interessant hva som har skjedd i boka.

 

Mulig eg hadde en nedlastning som kuttet før episoden var slutt....

 

Eller at eg ikke fulgte med.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig. Synes ikke boken burde nevnes her engang, blir jo grådig kjedlig for folk som ikke har lest bøkene å lese "ja dette var litt merkelig fordi at i boken skjedde jo x" hele tiden.

 

Jeg trodde ikke det kom til å skje. Jeg var helt sikker på at det kom til å skje noe. Et eller annet. Noe som helst som skulle forhindre at det skjedde. Jeg var hundre prosent sikker. Men neida.

Endelig har du sett det. Du aner ikke hvor irriterende det har vært å ikke kunne snakke om hva som har skjedd med Andy bare fordi du er med i samtalen :p

Lenke til kommentar

Hva han er i boken er for meg knekkende likegyldig.

 

I serien ser vi øksa svinge, men aldri noe hode som faller av. Så for min del er han ikke død i serien. Edit: Ja, eg vet at han mest sannsynlig er død, men det er ikke vist i serien, så da er det ikke interessant hva som har skjedd i boka.

 

Mulig eg hadde en nedlastning som kuttet før episoden var slutt....

 

Eller at eg ikke fulgte med.....

 

Hvis man ser på bildet jeg linket til for endel sider siden, ser man tydelig at sverdet har gått igjennom nakken og er foran Eddard. Liker det dårlig selv også, men er ikke tvil om at han er dau.

 

vlcsnap-2011-06-13-18h12m02s161.jpg

Lenke til kommentar

lir jo grådig kjedlig for folk som ikke har lest bøkene å lese "ja dette var litt merkelig fordi at i boken skjedde jo x" hele tiden.

Det er forskjell på «rart, for i boken så skjedde X» og «dette skjedde i boken også». Jeg ser ingen grunn til å totalforby boken, men spoilere kan droppes.

Lenke til kommentar

Hva han er i boken er for meg knekkende likegyldig.

 

I serien ser vi øksa svinge, men aldri noe hode som faller av. Så for min del er han ikke død i serien. Edit: Ja, eg vet at han mest sannsynlig er død, men det er ikke vist i serien, så da er det ikke interessant hva som har skjedd i boka.

 

Mulig eg hadde en nedlastning som kuttet før episoden var slutt....

 

Eller at eg ikke fulgte med.....

 

Hvis man ser på bildet jeg linket til for endel sider siden, ser man tydelig at sverdet har gått igjennom nakken og er foran Eddard. Liker det dårlig selv også, men er ikke tvil om at han er dau.

 

vlcsnap-2011-06-13-18h12m02s161.jpg

 

For det første, har aldri sagt han ikke er dau, men at eg trodde de ikke viste det, men kuttet rett før.

 

For det andre, det bildet du viser der er fra rett før han kutter, der han "prøvesvinger" sverdet.

Lenke til kommentar

Hva han er i boken er for meg knekkende likegyldig.

 

I serien ser vi øksa svinge, men aldri noe hode som faller av. Så for min del er han ikke død i serien. Edit: Ja, eg vet at han mest sannsynlig er død, men det er ikke vist i serien, så da er det ikke interessant hva som har skjedd i boka.

 

Mulig eg hadde en nedlastning som kuttet før episoden var slutt....

 

Eller at eg ikke fulgte med.....

 

Hvis man ser på bildet jeg linket til for endel sider siden, ser man tydelig at sverdet har gått igjennom nakken og er foran Eddard. Liker det dårlig selv også, men er ikke tvil om at han er dau.

 

vlcsnap-2011-06-13-18h12m02s161.jpg

 

For det første, har aldri sagt han ikke er dau, men at eg trodde de ikke viste det, men kuttet rett før.

 

For det andre, det bildet du viser der er fra rett før han kutter, der han "prøvesvinger" sverdet.

 

Nei, bildet der er fra rett før det klippes til arya i armene til yoren og alle fuglene flyr vekk. Du ser tydelig at sverdet er igjennom halsen.

 

Stemmer det Gaarulf. Å når man ser det bildet er det INGEN tvil om at han ble halshugd.

Lenke til kommentar

Så gjennom det i slowmotion først og synes da det så ut som at sverdet gikk foran han, men etter å ha sett gjennom det et par ganger virker det mer som at det gikk gjennom hodet hans, det virker også som han rykker litt til i det sverdet kutter han. Men for all del, kan jo være at han ennå er i live. Synes det var litt stygg cliffhanger egentlig. Enten kunne de vist at hodet hans ble kuttet rett av, eller vist at sverdet landet rett foran han. Begge deler hadde vært en spennende slutt.

 

Edit: Joffrey Baratheon irriterer meg forøvrig grønn. Jeg er heller ikke så fan av Barrakis (?), litt usikker på hvordan de skrives. Synes også det var litt kjipt at de kuttet så mye av de to slagene i den siste episoden, føltes litt cheap, selv om det skulle vise den smarte planen til Stark. Vet at dette er for å diskutere serien, men var det sånn i boken også? Føler så langt at jeg foretrekker Stark familien og gutta med The wall pluss Tyrion og Arya. Trodde litt av meningen med serien var at alle skulle ha en tvilsom moral, at det ikke skulle være noe "good guys" og "bad guys", akkurat nå føles Stark familien veldig snill og Lanniester/Baratheon veldig ond...

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Synes også det var litt kjipt at de kuttet så mye av de to slagene i den siste episoden, føltes litt cheap, selv om det skulle vise den smarte planen til Stark. Vet at dette er for å diskutere serien, men var det sånn i boken også?

 

Nettop ferdig med den delen i boka (ingenting skummelt, men for de som vil være helt antibok putter jeg det i spoiler)

 

 

 

 

 

I boka så ser vi det ene slaget igjennom Tyrions POV. Han sloss i slaget og dreper vel også et par stykker, men blir truffet av en morningstar i albuen (og ansiktet etterpå, tror jeg) men får til slutt vunnet kampen.

 

Det andre slaget er igjennom Catelyns POV og der sies det bare hva som skjedde. Hun står og hører sverdkamp og dødsskrik og sånne ting i horisonten, men det er ikke før Robb og gutta kommer tilbake og forteller det at vi får vite hva som har skjedd.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Flere enn meg som fikk med seg at Littlefinger er den eneste i "Small Council" som ikke reagerer nevneverdig på Joffreys avgjørelse om å henrette Eddard da?

Jeg la litt merke til det, ja. Om han hadde noe å gjøre med det, kan jo hende. Han virker som en mester i å manipulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg la også merke til det. Tviler ikke et sekund på at det er han som har overtalt han til det.

...Joffrey. Smaker vondt det navnet der nå altså.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...