Wheeljack Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Som ved omtrent enhver fiksjon man ser... en stor del "movie-magic" må nesten legges til. Skal man begynne å henge seg opp i små detaljer som ikke fungerer i virkeligheten så kan man ikke se på fiksjon i det hele tatt. Det være seg alt fra drager til en seksløper som plutselig skyter sju skudd eller en bil som slår salto og eksploderer i det den treffer en fortauskant. Det er ikke snakk om små detaljer her når "de tre musketerer", og særlig Jon Snow, plutselig har fått seg plot-armor. Det pleier ellers å være meget begrenset i GoT-universet. De erstatter god historiefortelling med billige snarveier. At et så langt knivblad skulle bomme på Arya er også helt umulig. Selv om det ikke treffer vitale organer vil det treffe tarmer som inneholder tarmbakterer som videre vil medføre infeksjon og dermed død. Som sagt: Movie-Magic. Jeg lar ihvertfall ikke sånne ting bry meg... spesielt ikke når jeg ser på en fantasy serie. 1 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Video med kommentarer fra Sophie Turner, Kit Harington og Iwan Rheon om episoden/slaget. Ganske interessant fra Kit om at Jon sin feil er at han ikke hører på Sansa, og at Jon driter seg ut og at han rett og slett ikke er en god leder i slaget. Det er jo tydelig for oss seere at det var tilfellet, Jon gjorde egentlig en dårlig jobb, men med hans kommentarer så skjønner vi at det var meningen fra TV-serien også. Det gjør det hele enda bedre for meg. Flere ganger man ser helten til slutt vinne et slag eller en kamp, men hvis man analyserer situasjonen så har de gjort flere feil. Men i de situasjonene så var aldri de feilene ment fra regissørene, det var bare dårlig fortelling. Liten forklaring på hvorfor Jon ikke hører på Sansa også som jeg synes er realistisk, spesielt med tanke på Littlefinger-situasjonen. Hun skjuler litt info og gir ikke et ordentlig svar. Kombiner dette med alt han har opplevd så er det veldig naturlig at han ikke stoler på andre. Mange ønsker nok at Jon skal være en slags superhelt som order alt og så og si alltid gjør gode valg, men jeg liker virkelig at det kan tyde på at Jon langt fra er slik nå. Han er en enorm fighter, men som en leder, både militært og ellers tar han rare og dumme valg. Også morsom avslutning på videon, det utrykket til Rheon der. Haha. Jeg kan også spekulere i at forsterkningene bevisst ankom på et sent tidspunkt i kampen, slik at Jons fraksjon vil ha et svakere utgangspunkt i forhandlingene når tomrommet etter Bolton skal fylles. Og da kan man spekulere videre om dette var Littlefinger sin plan som Sansa ikke visste noe om, eller om Sansa var klar over det. Hvis sistnevnte hadde det egentlig vært kult, hadde gjort Sansa til en mer kompleks karakter og også forstålig med tanke på hva hun har opplevd. Ikke har noe spesielt forhold til Wildlingsa heller, så at de ble slakta er det ikke sikkert hun bryr seg noe om. Endret 22. juni 2016 av Teipball Lenke til kommentar
War Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Ganske morro at dere dømmer dette som en film, det er en serie. Konkurrenter er mot i brøstet og høy på pæra Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hehe, Sansa's first kill... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Om Ghost: "[Ghost] was in there in spades originally, but it's also an incredibly time consuming and expensive character to bring to life," the episode's director Miguel Sapochnik told Business Insider on Monday. "Ultimately we had to choose between Wun-Wun and the direwolf, so the dog bit the dust." Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg er 200 % sikker på littlefinger aldri ville "gitt" en hær han kontrollerer til noen som har mer menn enn han. Derfor kom hæren hans i siste liten. Nå er han de facto Lord of Winterfell, og har datteren til CathelynTully rundt fingeren - det må være den ultimate hevnen på Ned Stark. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Ganske morro at dere dømmer dette som en film, det er en serie. Konkurrenter er mot i brøstet og høy på pæra Og The Wire, Sopranos, Rome, Deadwood, Breaking Bad, House of Cards... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Mini spoiler fra Generation Kill, angående Rickon sin løping. Noen som vet om det faktisk er en "regel" på hva man bør gjøre i en lignende situasjon? https://www.youtube.com/watch?v=bdaQHTWT_ZI Lenke til kommentar
War Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Ville iallefall ikke ha løpt rett frem.. Sikk-sakk med varierende lengder ville vel vært det hardeste å skyte Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Rett før han slapp ham og ha ham beskjed om å løpe, så tenkte jeg at han kom til å ta opp en bue og skyte ham i ryggen.Men så tenkte jeg at det etterhvert ville bli vanvittig vanskelig å treffe (med mindre han kom til å være teit nok til å løpe i en rett linje vekk fra ham), så jeg var ganske sikker på at han kom til å slippe hundene på ham etter å ha gitt ham et par hundre meters forsprang. Den gang ei... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Greit nok å springe beint når du har en skytter fra siden, men bakfra gir det jo ingen mening.... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Mini spoiler fra Generation Kill, angående Rickon sin løping. Noen som vet om det faktisk er en "regel" på hva man bør gjøre i en lignende situasjon? Det spørs kva trusselen er. For Rickon sin del så hadde han to valg, enten springe i rett linje for å raskast mulig komme ut av rekkevidde av langbuen, men då gjere det langt enklare å sikte sidan Ramsay då kun trengte å tilpasse den vertikale vinkelen. Eller å springe sik-sak for å på den måten gjere det vanskeligare å sikte, men samtidig auke eksponeringstida. Her er eg eigentleg tilbøyeleg til å meine at Rickon valgte rett. Ein langbue har ein rekkevidde på ca 200 meter. Og med ein forholdsvis treig skuddrate så er det ikkje ei uoverkommelig oppgåve å sprinte ut av rekkevidde. Den store faren her var vell at Ramsay skulle beordre hæren sin til å skyte ein skur av piler som nesten heilt sikkert ville ha truffet Rickon med minst ei pil dersom han fortsatt var innanfor rekkevidde. Sjølv om Ramsay hadde sluppet hundane så ville det vært ein fordel å raskast mulig komme seg så nær Jon sin hær at dei kunne skyte mot hundane utan å treffe Rickon. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Folk i sjokk og/eller panikk tenker ikke Det er forskjellen mellom Snow og han der andre (Ja jeg er dårlig på navn) 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Jammen herregud da, det er ingen realitetserie. Hvis du hadde fulgt med på diskusjonen hadde du fått med deg at serier bør være internt konsekvente. Altså at de følger sine egne etablerte regler. Gjør de ikke det, blir det veldig tydelig. Som når alle andre dør av infeksjoner eller flere knivstikk i magen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Nå var vel Jon "beskyttet" av gudene Når ble det vist at det faktisk er tilfelle? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Som ved omtrent enhver fiksjon man ser... en stor del "movie-magic" må nesten legges til. Skal man begynne å henge seg opp i små detaljer som ikke fungerer i virkeligheten så kan man ikke se på fiksjon i det hele tatt. Det være seg alt fra drager til en seksløper som plutselig skyter sju skudd eller en bil som slår salto og eksploderer i det den treffer en fortauskant. Det er ikke snakk om små detaljer her når "de tre musketerer", og særlig Jon Snow, plutselig har fått seg plot-armor. Det pleier ellers å være meget begrenset i GoT-universet. De erstatter god historiefortelling med billige snarveier. At et så langt knivblad skulle bomme på Arya er også helt umulig. Selv om det ikke treffer vitale organer vil det treffe tarmer som inneholder tarmbakterer som videre vil medføre infeksjon og dermed død. Som sagt: Movie-Magic. Jeg lar ihvertfall ikke sånne ting bry meg... spesielt ikke når jeg ser på en fantasy serie. Se over. Selv om det er en fantasy-serie så betyr ikke det at den ikke bør følge sine egne regler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Ganske morro at dere dømmer dette som en film, det er en serie. Konkurrenter er mot i brøstet og høy på pæra Hvordan dømmer man en film i forhold til en serie? Hva med en serie av filmer (f.eks. LotR)? Lenke til kommentar
Populært innlegg Jotun Skrevet 22. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 2016 Hva med å kutte ut nå? Eg er enig i at du synes serien er blitt dårlig. Sånn. Fornøyd? Denne diskusjonen har vært kjedelig i flere sider nå. 13 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Nå var vel Jon "beskyttet" av gudene Når ble det vist at det faktisk er tilfelle? Det ble ikke det i klartekst. Men det kan tenkes om man ser på samtalen han hadde med Melisandre, og det tydelige fokuset på hvordan han på ett utrolig vis greide å unngå all dritten som kunne tatt livet av han. Endret 22. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
Populært innlegg Teitgutt Skrevet 22. juni 2016 Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 2016 Enkelte folk døyr av ein spiker i foten, andre overlever 20 knivstikk. Ein kan få ei biljardkø gjennom hjernen og overleve, medan andre blir skutt i magen og døyr. Ein kan bli skutt i fillebitar og overleve, andre døyr av forkjølelse. Sjølv ikkje RL følger ein så konsekvent regel som folk etterlyser. Og i krig er det ei velkjend sak at lik kan stable seg opp i store haugar. Makan til klaging. 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå