G-Man™ Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hvor er Ghost? Ville det ikke vært naturlig at han var i kampen ved Jon sin side? Eller føler produsentene at de ikke kan drepe flere ulver denne sesongen tro? 2 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Du aksepterer at folk kan stå midt i et bål eller brennende hus uten å ta skade, drager, personer blir gjenopplivet fra de døde gang på gang, magi for å drepe konger, monster lages fra en død person osv. Men at en person ikke døde etter å ha blitt knivstukket eller at en person ikke blir truffet av piler skutt fra lang avstand blir for mye for deg? Ja, folk aksepterer at GoT finner sted i et fantasi-univers, men vil helst at dette universet skal følge sine interne lover. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Du aksepterer at folk kan stå midt i et bål eller brennende hus uten å ta skade, drager, personer blir gjenopplivet fra de døde gang på gang, magi for å drepe konger, monster lages fra en død person osv. Men at en person ikke døde etter å ha blitt knivstukket eller at en person ikke blir truffet av piler skutt fra lang avstand blir for mye for deg? Ja, folk aksepterer at GoT finner sted i et fantasi-univers, men vil helst at dette universet skal følge sine interne lover. Og da kan ikke personer overleve knivstikk? Er vel ikke første gang noen overlever tilsvarende? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hvor er Ghost? Ville det ikke vært naturlig at han var i kampen ved Jon sin side? Eller føler produsentene at de ikke kan drepe flere ulver denne sesongen tro? Tror de må spare litt penger og derfor ikke bruker Ghost til sånt... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hvor er Ghost? Ville det ikke vært naturlig at han var i kampen ved Jon sin side? Eller føler produsentene at de ikke kan drepe flere ulver denne sesongen tro? Wun Wun og Dragon & co tok opp CGI-budsjettet antar jeg. Han hadde nok blitt slakta ned i den kaotiske kampen uansett, men kanskje en bedre løsning hadde vært å latt han være med sammen med Sansa, Lyanna & co. Hadde skremt(?) Ramsay og fungert som en livvakt for dem. Spesielt hvis de hadde nevnt det i en kort dialog, og hadde bare trengt å se han i en kort scene stå vedsiden av. Kan umulig ta så mye tid og penger. Lenke til kommentar
Jonas aka Jaime Lannister Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Du aksepterer at folk kan stå midt i et bål eller brennende hus uten å ta skade, drager, personer blir gjenopplivet fra de døde gang på gang, magi for å drepe konger, monster lages fra en død person osv. Men at en person ikke døde etter å ha blitt knivstukket eller at en person ikke blir truffet av piler skutt fra lang avstand blir for mye for deg? Ja, folk aksepterer at GoT finner sted i et fantasi-univers, men vil helst at dette universet skal følge sine interne lover. Og da kan ikke personer overleve knivstikk? Er vel ikke første gang noen overlever tilsvarende? Synes også at det å overleve slik Arya gjorde var lite sannsynlig. Dessuten gikk det alt for fort, hadde være bedre om hun storyen hennes sluttet siste episode Men en del av fantasy er at det er usannsynlig, og det å kalle det "Hollywood" er litt morsomt, i og med Game of Thrones er så langt unna de "vanlige" Hollywood filmene/seriene Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Og da kan ikke personer overleve knivstikk? Er vel ikke første gang noen overlever tilsvarende? Slik jeg har sett serien så burde Arya hatt behov for helt spesiell behandling og ikke bare en skitten bandasje før hun kunne løpe rundt i Bravos. Jeg har egentlig ikke sett noe som tilsier at knivstikk er mindre dødelig i GoT enn det er i virkeligheten, men det finnes opplagt magi og magiske behandlingsmetoder som ikke ville vært tilgjengelig historisk. Andre kan selvsagt ha tolket serien annerledes. Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Alle er enige om at både Arya og Jon overlevde mot alle odds. Men manuset/historien sier at de skal være med videre. Så alternativet hadde ikke vært å drepe de, men å lage scener som hadde vært mye mindre dramatiske. Eksempler: Arya blir så vidt kuttet / Waif fremstår som mye mer klønete enn når de har parert mot hverandre tidliere. Og Jon er mye mer tilbakeholden / Ramsay hadde hatt et mye knappere overtak (før Knights of the Vale kommer) / Ramsay sine soldater kunne ikke skutt piler overhode. Personlig tar jeg heller litt ekstra dramatikk (ref: hollywood følelse), enn tamme krigs og actionsekvenser, de gangene karakterer som ikke skal dø er involvert. Endret 20. juni 2016 av blured 8 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 -snip Forsåvidt enig med deg, men om noe vet vi at filmatiseringer krever litt mer overdreven bruk av "effekter" for å få den samme følelsen som når man leser bøker og hisser seg mer og mer opp for hver side man leser. Og før noen pisser i buksa og trykker rapporter så har dette ingenting med bokprat å gjøre men måten man faktisk må gjøre ting på skjerm for å få en kraftig effekt på oss som har tross alt sett så mye rart på den skjermen... Det jeg ikke helt liker er at en del scener legger til rekke for en del spekkuleringer, selv om det trolig ikke er det manusforfatterne ønsker , det mener jeg personlig blir litt lite gjennomtenkt og det finnes vel en del gode eksempler som dette som måten The Hound oppførte seg på nylig , tulle Snow (som egentlig har vært ganske flink taktisk i andre situasjoner ) osv osv. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Ting som ikke gir mening in-universe, med andre ord. Helt enig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Synes kampen var bare rot og dårlig laget, alt annet var OK Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Noe sier meg at dine krav til tv-serier skiller seg kraftig fra flertallets 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Must see: Behind the scene feature om slaget! http://www.polygon.com/2016/6/20/11977870/game-of-thrones-battle-of-the-bastards-feature 3 Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Var endel funfacts som kom frem der! Så mange som 80 hester på settet. At de ser på dette som den første virkelig store krigsscenen i GoT når det kommer til hvordan det var å filme. (Blackwater burde vært den første... men tydelig at de ikke hadde råd til det da). Og at de brukte en hel dag (10 timer) på å spille inn scenen der Jon ødelegger trynet til Ramsey. Miguel Sapochnik regisserer også neste episode, må si jeg gleder meg til den! Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Frey ja. Og lannister. De har jo tilsammen en ganske stor hær, regner med det neste slaget blir mellom frey/lannister og stark/wildlings/lillefingers hær. Hvis ikke denarys kommer deg over havet snart og ender alt da Håper vi får se noe action med white walkers før sesongen er over. De kan ikke friste oss med det lille vi har sett så langt bare Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Såpass positiv episode at nå må jo alt gå rett åt skogen i siste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Hvem skal man hate nå? Euron Greyjoy? Mange nevner forøvrig at det er litt klisje at Jon overlevde på den måten han gjorde, bare jeg som tenker at en som faktisk ble brakt tilbake i livet av en gud, kanskje har gudens beskyttelse i en kamp? Ja, det går litt utenom de "vanlige" reglene i dette universet, som er at alle dør hardt og brutalt når de burde dø hardt og brutalt. Men vi har ikke hatt så mange gjennoppstandelser i denne serien, så etter min mening blir det vondt å sammenligne Jon med alle andre. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Det er generelt usannsynlig å overleve storskala kriger. Men folk overlever og overlevde de stadig vekk likevel. Samme som lotteriet - noen vinner alltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå