Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knallgod serie, spesielt klimakset i episodene, f.eks når Khal Drogo taler i teltet i ep 7, kjenner jeg sitter og heier på han og hans Khaleesi. Og i dag når Eddard døde ble jeg sur. Veldig bra når serier kan få frem litt substans :) Og hater Geoffrey, for en ufyselig liten drittunge, håper han får smake på en spiss gjenstand snarest.

Virkelig? Du heier på mannen som vil plyndre og voldta et helt kontinent bare for å gjøre kona glad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jorah var vel ikke en forræder, men heller en lovbryter. Han prøvde vel å selge noen kriminelle som slaver i stedet for å gi dem til Night's Watch e.l.?

 

Jo, han er en foræder når det kommer til Daenerys Taragaryen. Han gir jo fienden der informasjon, så klart at han er en foræder. Isåfall har du og jeg en helt forskjellig betydning på foræder.

Lenke til kommentar

Må man automatisk sverge troskap til det herredømmet man tilfeldigvis blir født inn under?

Ja. Slik var det spesielt i "gamle dager", og i mange land må du bøte med livet selv i dag om du ikke innretter deg etter lederen eller religionen i landet du er født i. Selv uten muligheter for å forlate landet. Ting er ikke rettferdig i store deler av verden, og heller ikke i Westeros (noen som husker Mycah?). Det er noe av det jeg liker best ved serien.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jorah var vel ikke en forræder, men heller en lovbryter. Han prøvde vel å selge noen kriminelle som slaver i stedet for å gi dem til Night's Watch e.l.?

 

Jo, han er en foræder når det kommer til Daenerys Taragaryen. Han gir jo fienden der informasjon, så klart at han er en foræder. Isåfall har du og jeg en helt forskjellig betydning på foræder.

 

Jeg føler heller han var en forræder i begynnelsen før han virkelig begynte å kjenne Daenerys Taragarye. Virker mer som han har begynt å holde med henne nå. Han reddet tross alt livet hennes når hun skulle til å drikke den forgiftede vinen, og også i episode 9 nå med sverdet sitt, noe som han IKKE burde gjort hvis han virkelig støttet Robert Baratheon eller sittende konge over de syv kongedømmene.

Lenke til kommentar

Jorah var vel ikke en forræder, men heller en lovbryter. Han prøvde vel å selge noen kriminelle som slaver i stedet for å gi dem til Night's Watch e.l.?

 

Jo, han er en foræder når det kommer til Daenerys Taragaryen. Han gir jo fienden der informasjon, så klart at han er en foræder. Isåfall har du og jeg en helt forskjellig betydning på foræder.

 

Jeg føler heller han var en forræder i begynnelsen før han virkelig begynte å kjenne Daenerys Taragarye. Virker mer som han har begynt å holde med henne nå. Han reddet tross alt livet hennes når hun skulle til å drikke den forgiftede vinen, og også i episode 9 nå med sverdet sitt, noe som han IKKE burde gjort hvis han virkelig støttet Robert Baratheon eller sittende konge over de syv kongedømmene.

 

Uten å spoile for mye:

 

 

kan jeg si at det er korrekt.

 

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jorah var vel ikke en forræder, men heller en lovbryter. Han prøvde vel å selge noen kriminelle som slaver i stedet for å gi dem til Night's Watch e.l.?

 

Jo, han er en foræder når det kommer til Daenerys Taragaryen. Han gir jo fienden der informasjon, så klart at han er en foræder. Isåfall har du og jeg en helt forskjellig betydning på foræder.

 

Jeg føler heller han var en forræder i begynnelsen før han virkelig begynte å kjenne Daenerys Taragarye. Virker mer som han har begynt å holde med henne nå. Han reddet tross alt livet hennes når hun skulle til å drikke den forgiftede vinen, og også i episode 9 nå med sverdet sitt, noe som han IKKE burde gjort hvis han virkelig støttet Robert Baratheon eller sittende konge over de syv kongedømmene.

 

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor han holdt med hun. Han klarte jo å redde hun fra vinen, fordi han fikk en beskjed rett før (hvor det kanskje kom en ordre om å drepe hun). Så han har nok ikke støttet hun hele tiden. Hva fikk han til å ombestemme seg?

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor han holdt med hun. Han klarte jo å redde hun fra vinen, fordi han fikk en beskjed rett før (hvor det kanskje kom en ordre om å drepe hun). Så han har nok ikke støttet hun hele tiden. Hva fikk han til å ombestemme seg?

 

Den siste beskjeden han mottok var vel at han hadde gitt nok informasjon "hjemover" om Daenerys Taragarye, og han derfor var benådet. Han rakk aldri å få noe brev om at hun ikke skulle drepes alikevel? Eller?

 

Ikke så altfor stor spoiler etter egen mening, men det beste svaret jeg kan gi ang. Ser Mormont diskusjonen.

Jeg vet alt egentlig skal i boktråden, men pytt, siden Quote spør så pent.

 

 

Jorah ble forelsket i Dany og sluttet å sende rapporter tilbake.

 

 

Ser den Friksjon. Men prøver å se det kun i forhold til hva jeg har sett i serien, og ikke fra hva jeg husker fra bøkene.

 

 

Er vel ikke før ute i bok 2 eller 3 Dany skjønner at han er forelsket i henne.

 

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg søkte rundt på denne siden; http://awoiaf.westeros.org/index.php/Main_Page etter Jorah Mormont.

En wikiside for ASOIAF, anbefales ikke å gå inn der å søke på navn i serien, massive spoilere. :p

 

Når du sier det, så lurer jeg på hva Jorah har gjort nå siden Dany sier "You swore to obey me" i previewen. Må nesten lese gjennom første boken på nytt, gikk litt for fort i svingene.

Lenke til kommentar
Det fantastiske soundtracket har nå kommet ut! Inkluderer også sanger fra den siste episoden av hva jeg kan se. Bare synd det hittil er tilgjengelig for iTunes USA. Men blir nok å kjøpe dette OSTet med det samme det her tilgjengelig her til lands! :) Likte veldig godt at de brukte "Game of Thrones"-temaet da Robb kom ridende fra skogen som seierherre i nest siste sekvens i forrige episode. Frysninger!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...