Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Vent, så nå kan vi bare ta ting fra bøkene og alt vi trenger å gjøre er å putte det i spoiler? Når skjedde dette?

Etter hva jeg har sett så er nå bare overskriften og første innlegget i samsvar. I allefall for noen uker siden, og trolig i lang tid før det, sto det i første innlegget at bokprat skulle legges i spoilere.

--

Den siste tiden med Arya bærer preg av dårlig manus. Hørte noen rykter om at den/de siste sesongene vil ha færre episoder enn tidligere. Hvis dette stemmer så er det mulig de fikk litt hastverk med å fullføre ting i Bravos og få Arya tilbake til Westeros.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, legg merke til hvordan Ariya sitter bak lyset og fokuserer synet på den mørke delen av rommet, det kan være at hun bevist benytter seg av lyset for å få "morderen" til å bli blendet og dermed dra nytte av dette for å ta henne. Og hun begynte jo å bli veldig flink til å slåss i blinde...

Hahahahah, takk. Skjønte ikkje det....

Lenke til kommentar

Så utrolig teite scener med The Hound. Slakter fire(?) mann uten problemer, mens han kommer med kule kommentarer. Og jakten på Arya var klassisk Hollywood-action med mange irrasjonelle valg for å skape kunstig spenning. Og hun var virkelig så naiv i forrige episode? Var også en ganske teit scene der Tyrion vil høre vitser...

Er litt bekymret for GoT ender som en klisjéfull amerikansk serie når den ikke lenger har bøker å basere seg på.

Lenke til kommentar

Jeg avventer med å vurdere GoT til jeg har sett slutten. Den store utfordringen her er å samle alle trådene i en konklusjon som gir mening og som er heftig nok til å toppe alt man har sett tidligere. Klarer de det vil dette være en av mine favorittserier og jeg vil sannsynligvis se gjennom hele på nytt. Klarer de det ikke så beviser det at spennet i fortellingen ble altfor vidt til at skaperne klarte å håndtere det, noe som vil være forståelig men også skuffende etter så mange sesonger med forventninger som er bygd opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med den Hound-scenen er jo at det var fire folk som lot seg angripe en og en. Dette skal liksom være erfarne krigere som bare sitter og ser på en fyr med øks komme gående og drepe kameraten sin? 

Utover det var det ikke noe spesielt uvirkelig med den scenen. Hadde det vært fire vanlige folk som satt rundt et bål hadde jeg ikke syntes det var rart at de ble totalt overrasket og lot seg drepe veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Problemet med den Hound-scenen er jo at det var fire folk som lot seg angripe en og en. Dette skal liksom være erfarne krigere som bare sitter og ser på en fyr med øks komme gående og drepe kameraten sin? 

Utover det var det ikke noe spesielt uvirkelig med den scenen. Hadde det vært fire vanlige folk som satt rundt et bål hadde jeg ikke syntes det var rart at de ble totalt overrasket og lot seg drepe veldig enkelt.

Jeg vil ikke si at det var erfarne krigere, rett og slett banditter som gikk løs på de som ikke kunne forsvare seg selv...

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det var erfarne krigere, rett og slett banditter som gikk løs på de som ikke kunne forsvare seg selv...

De var jo medlemmer av The Brotherhood Without Banners!

Lenke til kommentar

At The Hound klarte å drepe alle fire er greit nok, men jeg er enig med Shruggie her.  Denne gjengen banditter var jo totalt handlingslammet. De lot seg jo slakte ned like naivt som kirke-gjengen. 

Det ville vært både mer troverdig og i mine øyne en bedre scene om de gjorde litt motstand. Hvorfor mistet de munn og mæle når The Hound kom? Hvorfor fikk de ikke frem våpnene sine? 

Lenke til kommentar

Einig med Shruggie. Er samme med Waif, ein trent leigemordar som stabber litt i magen, og sender i elva og tenker at "ho er sikkert død". Det funker ikkje i nivået denne serien skal vere på. Håpet om at det er ein uventa tvist får leve litt til.

Spent på komande episode. Det er vel rundt desse tider at sentrale karakterar dør. Har ein tier på Brienne. Too loveable. ^^

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Akkurat det med the hound scenen folk har hengt seg opp i, det er da helt vanlig det i filmer og serier.

Ser aldri at 10 mann angriper motstanderen samtidlig. Alltid en og en. Se bare på kill bill. Den filmen har irritert meg i mange år :p

Lenke til kommentar

Men hva gjør man egentlig i en slik situasjon?

Man sitter og koser seg ved bålet, snakker om damene man har voldtatt og plutselig dukker det opp en helvetes stor og stygg kjempe som det oser død og fordervelse ut av , så ser man at en av kompisene prøver å stoppe ham men blir blåst ned, en etter en dør de foran deg og før du rekker å komme deg ut av "idiotien" din så er du død...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Som krav maga-utøver så vil jeg minne om at det nesten er umulig å få mer en 2 og 2 på en person (som kan sloss)

Det første man gjør er å unngå å havne i midten av en gruppe, man smetter ut og beveger seg slik at det aldri skjer, da er det bare 2 og 2 som kommer nære nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...