Licht Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Synes også de gikk for en veldig rask og lite detaljert forklaring av hva som skjedde med Whispering Wood også videre. Litt dårlig i forhold til å gjøre serien interessant for alle. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ja, de kunne gjerne kuttet ned litt på Tyrions pjatt for å gjøre det litt mer tydelig hva som skjedde i whispering woods og også gjerne hvordan Tyrions posisjon i Vanguarden var temmelig livsfarlig (ærlig talt fra klippinga så fikk man vel nesten inntrykket av at han ble løpt ned på stedet og thats that...) Lenke til kommentar
stx765 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg ser en del av innlegget mitt ble satt i spoiler. Jeg kan kanskje forklare akkurat den kommentaren. Siden det ble satt i spoiler tar jeg det i spoiler, men alle som har ikke lest bøkene skal være trygge på at det følgende ikke er "skummelt" å lese: Kommentaren som ble satt i spoiler var altså: "Men vi kan trygt anta at Riverrun fortsatt er beleiret. Vi får vel en forklaring i neste episode." Ut i fra det vi ser i episode 9 kan vi tenke oss følgende: - Robb har ikke inntatt Riverrun enda. Han befinner seg dermed en sted i landskapet mellom the Twins og Rivverun, antageligvis ganske nært sistnevnte sted. - Styrkene hans har møtt Jaimes i kamp. Det finnes overhodet ingen logikk i at Jaime skulle ha hevet beleiringen og tatt med seg hele sin styrke for å møte Robb. For det første, er det usikkert hvor mye han vet om Robbs marsj. For det andre, ville en heving av beleiringen være som å be om et bakholdsangrep fra styrkene i Riverrun. Ettersom vi ikke har sett eller hørt noe konkret om at Robb har brutt beleiringen, kan vi dermed "trygt anta at Riverrun fortsatt er beleiret. Vi får vel en forklaring i neste episode." Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Vil regne med at Jamie har hatt kontakt med Tywin og dermed fått beskjed om at robb dro med hele styrken for å møte gamlingen. Det spiller vel sikkert en liten rolle. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Blir spennende å se om Snow forlater Nights Watch for å hjelpe Robb, hvertfall nå som Ned ble henrettet! Virket som at Aemon Targaryen hintet veldig til at han burde dra, og ikke bli som han gjorde. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Men blir ikke Snow automatisk en desertør slik som mannen i prologen i så tilfelle? 2 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Blir spennende å se om Snow forlater Nights Watch for å hjelpe Robb, hvertfall nå som Ned ble henrettet! Virket som at Aemon Targaryen hintet veldig til at han burde dra, og ikke bli som han gjorde. Jeg oppfattet det snarere som en oppfordring til det motsatte. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg var heller ikke helt sikker på hva Maester Aemon mente, men endte vel til slutt på at Robb må tenke seg om og ikke velge den enkleste og mest "logiske" løsningen. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Men blir ikke Snow automatisk en desertør slik som mannen i prologen i så tilfelle? Jo, det blir han da... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Men om Snow virkelig stikker ifra tviler jeg på. Hans liv er i The Wall nå, og selv om familien hans er en del av livet hans må han jo gjøre det han har forplikta seg til. Å Snow tror jeg kommer til å stå ved det. Synes for all del at Snow kan bli en commander eller hva søren man blir etter recruit/ranger, det virker som at Lord Commandern kommer til å stryke med snart. Så da er det klart at Snow kan være en som kan gå opp i gradene hvertfall hvis Commandern blir borte eller drept. Så jo hvor nære han var på å dø med disse skapningene som hadde overtatt disse døde kroppene. Disse kan jo komme tilbake senere, og da virker gamle commandern ut til å være den første ikke-redshirt til å gå kanskje. Likte forresten at jeg klarte å få i meg den informasjonen av Lord Commander på The Wall var faren til Jorah(Spionen til han flintskalla tjukkas i Kings Hand hos Daeneryes sin camp). Liker Jorah godt, tiltross for at han er en foræder. Samme det at Master Aemon var en Targaryen. Game of Thrones er en serie jeg må hvertfall se hver episode av 2 eller 3 ganger for å få med alt informasjonen. 1 Lenke til kommentar
haarod Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jorah var vel ikke en forræder, men heller en lovbryter. Han prøvde vel å selge noen kriminelle som slaver i stedet for å gi dem til Night's Watch e.l.? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jepp, og istedenfor å få sin straff fra Strak, så stakk han fra Bear Island. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Min lille spådom om HBO's begrensede slagbudsjett slo desverre til. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Whispering woods kan jeg forstå siden vi får vite fint lite om det i boka, men scenen med Tyrion var bare latterlig. Tviler på at alle forsto like godt hvorfor Tyrion reagerte på å være i vangarden. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Tviler på at alle forsto like godt hvorfor Tyrion reagerte på å være i vangarden. Lyst til å dele det med de av oss som ikke leser boken? Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Min lille spådom om HBO's begrensede slagbudsjett slo desverre til. Endelig konklusjon på det får vi nok ikke før neste episode. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 The vanguard derives from the traditional division of a medieval army into three battles or wards; the Van, the Main (or Middle) and Rear.[1] The term Vanguard originates with the medieval French avant-garde i.e. the ward in front. The vanguard would lead the line of march and would deploy first on the field of battle, either in front of the other wards or to the right if they stood in line. Tyrion og hans stammemenn fikk ansvaret for venstre flanke av Vanguarden, som vil si at han var midt i kampen og langt framme når den startet. Faren hans plasserte ham i en livsfarlig posisjon sammen med masse stammemenn som bare har kamp/raide-erfaring og ikke noe disiplin. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det ble da nevnet, ble det ikke? Jeg oppfattet ihvertfall akkurat det samme som du skriver, Rampage, og jeg har ikke lest bøkene. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Endelig konklusjon på det får vi nok ikke før neste episode. Sant nok, men desverre ble hele den sekvensen en svart kaffeflekk på en ellers flekkfri episode. 2 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Knallgod serie, spesielt klimakset i episodene, f.eks når Khal Drogo taler i teltet i ep 7, kjenner jeg sitter og heier på han og hans Khaleesi. Og i dag når Eddard døde ble jeg sur. Veldig bra når serier kan få frem litt substans Og hater Geoffrey, for en ufyselig liten drittunge, håper han får smake på en spiss gjenstand snarest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå