Barista Bob Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jeg syntes ikke det pratet hører hjemme her... Bokprat inkluderer per definisjon også prat OM boka, ikke bare prat FRA boka. Poenget er at det ikke har noe mer med boka å gjøre enn om man skulle diskutert hvor vidt Daenerys har tre drager eller ikke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Så lenge det er i spoiler som påpekt i førstepost bør det vel være greit, da har samtlige her en mulighet til å faktisk velge om de skal lese det eller ikke. Husk reglene som er postet i førstepost. Men blir det for ille vil jeg hjelpe til med å skille disse over i den andre tråden. Edit : Og vær så snill å ikke være så hysteriske, har sett raporter der den eneste problemet med posten var at det inneholdt ordet bok og hadde faktisk ingen reel spoiler i seg. 'SISTE GANG!'Ettersom det ikke synker inn på annet vis:Det skal ikke forekomme bokprat i tråden. Det eneste untaket er for å diskutere bok 1 kontra sesong 1! Er det bokprat av denne typen, SKAL det i spoiler.Sånn er reglene nå!(Det er faktisk en spoiler hvorvidt karakter X er i live i bok 3 eller ikke!)Spoilere som omfatter historie fra bøkene, som ikke er vist på TV i USA SKAL i spoiler! Endret 2. juni 2016 av Malvado Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Men ville vi ha visst det om vi ikke hadde lest boka? Nei. Dermed er det bokprat! Det trenger ikke være spoiler for å være bokprat, og reglene i tråden er SUPERenkle. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Men ville vi ha visst det om vi ikke hadde lest boka? Nei. Dermed er det bokprat! Det trenger ikke være spoiler for å være bokprat, og reglene i tråden er SUPERenkle. Teorien som nå blir diskutert er lettere å komme til om man bare har sett serien enn om man bare har lest boka. Hintene er mye sterkere i serien. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Ok, la oss legge sammenligningen død og fokusere på tv serien, anbefaler at hvert enkelt innhold i det minste diskutere tv serien og må dere på død og liv skrive noe annet så følg reglene i førstepost som jeg har gjentatt over. Noen her som føler at dragen til Daenrys ( Drogon ) Har vokst litt vell kjapt for å være drage? All annen lignende mytologi / fantasi har jo en ganske "treg" tid før dragene blir store. Endret 2. juni 2016 av Malvado Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Noen her som føler at dragen til Daenrys ( Drogon ) Har vokst litt vell kjapt for å være drage? All annen lignende mytologi / fantasi har jo en ganske "treg" tid før dragene blir store. Når er jo tidsaspektet i GoT ganske uklart i utgangspunktet, men jeg tipper han har kjedespist alt han har kommet over. Toppen av næringskjeden. Ser liksom ikke for meg at han trenger å ta en pust i bakken for å filosofere over livet eller sove så mye heller. Forøvrig så kommer vel Arya over et skjelett av et dragehode i sesong 1 som er betraktelig større enn Drogon i forrige episode? Han er nok bare i puberteten fortsatt. Og du vet hvordan folk plutselig har vokst 20cm på en sommerferie da... 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Dragene har jo til en viss grad vokst opp i det fri, og Drogon spesielt har jo alltid vært på farten og er nok vesentlig større. Tyrion tror jeg det var (?) snakker jo om hvor viktig det er for dragene å vokse opp utenfor fangenskap, og at det også var grunnen til at dragene tidligere under Targaryen-dynastiet var så sinnsykt store som de var, for og så bli mindre og mindre ned til størrelsen til katter etter hvert som de ble mer kontroller og satt i fangenskap. Endret 2. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Ooooog jeg vil ha en kattedrage. Praktisk nå om sommeren for å få start på grillen også... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tyrion har kommet til veis ende i sin historie så langt Hva er det som ofte skjer med GoT-karakterer som har nådd enden på en historie og ikke har så mye mer å tilføye historien for øyeblikket? De har ofte blitt drept... Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Tror faktisk dette er en av seriene som ikke ender godt. Syk man han forfatteren Ender vel opp med at ramsey "vinner" spillet, og ender på tronen ? Har han ikke sagt at det hele kommer til å ende "bittersøtt" da? Jeg vil tro at slutten vil innebære mange kjære karakterer som dør, men samtidig vil jeg tro at det ender godt totalt sett fordi ro og orden blir gjenopprettet og de som er igjen klarer å starte gjenoppbyggingen av sivilisasjonen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Tyrion har kommet til veis ende i sin historie så langtHva er det som ofte skjer med GoT-karakterer som har nådd enden på en historie og ikke har så mye mer å tilføye historien for øyeblikket? De har ofte blitt drept... Skulle ikke forundre meg om Tyrion blir en av dragerytterene gitt Han er jo så fascinert over drager den fyren der, så det hadde vært heil krisefett Endret 3. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Vil gjerne se mer av Tyrion og dragene. Han tok jo av kjettingen på dem. Vandrer de løs i hula eller har dem kommet seg ut? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 (endret) Han ville nok prøve å skape en viss tillit, virket som om de var merkelig rolige rundt han. Hmm. Er vel ingen andre veier ut vi kjenner til? Han virket i hvertfall innstilt på at de ikke skulle være i videre fangenskap etter hvert. Endret 3. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juni 2016 Del Skrevet 3. juni 2016 Realistisk sett så ender vell heile serien med ein stor cliffhanger. Ser for meg at WW og ein enorm zombiehær står på sørsida av muren, og at alle klanane i Westeros inkl dragane til Dany stårt samla på den andre sida. Så vil vi nok sjå at begge hærane stormar mot kvarandre før skjærmen går i svart og du kun høyrer lyden av sverd, hugg og skrik før rulleteksten tek over. Så då blir vi ståande med skjegget i postkassa utan å vite kva side som vil vinne, eller kven som døyr og kven som overlever, eller kanskje begge hærane utsletter kvarandre? Det er ganske typisk at slike seriar blir avslutta utan ein skikkelig slutt. Er GoT en typisk serie? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 De faller fort.... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Så, var det Arya? I utgangspunktet var jeg helt sikker og at planen var å fake døden sin, men hun så virkelig ut som hun ble skada, så da går den teorien bort. Men ser mange påpeker at Arya virker anderledes i denne episoden enn ellers. Blant annet har hun ikke med Needle som hun hentet sist, hun har endra sveisen og har en annen holdning (litt som Varys og Tyrion påpekte tidlig i sesongen). Ser noen mener at det kan være Jaqen som tester hun andre jenta, eller at det til og med er Syrio Forell... edit: Forresten. Davos som prater stolt om Stannis og at det bare var snøen som ødela... Noen meter lengre bort brant de Shereen. Endret 6. juni 2016 av Teipball Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 GoT har gått så langt ned at serien knapt er verdt å se Kjeder meg igjennom episodene 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå