Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvordan lovene er definert i det Universet. Har kongen ingen etterfølgere, kan det hende kongeutvalget (samrådet, styret) "overtar tronen" inntil en ny konge/dronning finnes og krones.

Når det gjelder slutten på serien, har det vært mange offentlige intervjuer og kunngjøringer at slutten allerede er skrevet og det er i samspill med hva GRRM har som planer for siste boka. Foreløpig er det også kunngjort at 8. sesong blir den siste, med forbehold om flere bestillinger. Kan tenke meg de følger det for hoveddelen, og vi får kanskje en spin-off som samler alle løse tråder sammen.

Lenke til kommentar

Det ville vært Stannis... Men nå er vel faktisk Baratheon klanen utdødd, så da vet jeg ikke. 

Med mindre det faktisk er slik at Daenarys er arvingen til Robert i tillegg til Aerys...? Kan fort bli slik...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Det ville vært Stannis... Men nå er vel faktisk Baratheon klanen utdødd, så da vet jeg ikke. 

Med mindre det faktisk er slik at Daenarys er arvingen til Robert i tillegg til Aerys...? Kan fort bli slik...

Daenrys er jo en Targaren, altså egentlig en legitim tronarver i forhold til den tidligere Kongen av Westeros som ble myrdet av the Kingslayer...

Lenke til kommentar

Daenrys er jo en Targaren, altså egentlig en legitim tronarver i forhold til den tidligere Kongen av Westeros som ble myrdet av the Kingslayer...

Altså Aerys :)

Lenke til kommentar

Har vært diskutert endel på r/GameOfThrones, som vel også har forbud mot bokprat. Men jeg tror ikke jeg hadde skjønt det bare ved å se serien, det dukker opp litt småting fra boken her og der, hvilket fører til at en får en litt større forståelse. Tror f.eks ikke at det ene flashbacket til Bran hadde gitt så mye mening for meg om jeg ikke hadde lest noen diskusjoner. Det samme gjelder parallellen til Sam, og måten han tar ansvaret for barnet. Eller hvordan flere her vel visste hvordan Bran og Meera kom til å bli reddet i siste episode.

Lenke til kommentar

Om man går tilbake til sesong 1 er det jo klart at faren til Snow er den nå avdøde Eddard Stark , i alle fall om man skal gå utifra reaksjonene til kona hans Catelyn Stark. Hun viser jo soleklart at hun ikke ønsker Snow i nærheten , mener at dette kom opp i sesong 3 (søk det gjerne opp i form av video da jeg kun har teksten og det kan jo være litt "spoiler book diskusjon uh oh" ).

Lenke til kommentar

Vel, om jeg hadde funnet en baby på gaten, og tatt den med hjem og sagt at det er min lausunge til kona, tror jeg hun hadde hatt samme avsky til den ungen som cathlyn har til jon snow.

Nå så vi jo at o store ærebare ned stark ikke hadde fortalt hele sannheten bak den mannen "han" hadde drept ved det tårnet i brans tilbakeblikk, så hvorfor skulle han ikke ha fortalt en liten løgn ang opphavet til jon?

Dersom fanteoriene har noe hold, ville vel ikke robert satt stor pris på jon, så tror ned løy om opphavet for å beskytte ham, på bekostning av sitt og jons rykte.

Har forsatt ikke lest bøkerne, så dette er bare ville teorier :)

Mulig Benjen vet noe om opphavet? Den eneste som vet mangler jo hodet, mer eller mindre bran kommer over noe i et tilbakeblikk da?

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Mhm, enig med Uncle Scrooge. Tror også det er derfor de har med historien til Sam, og hvordan han påtar seg farskapet til en unge som ikke er sin egen. Det er hans eneste måte å beskytte barnet på, og sånn sett er det også en historie om Jon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...