Isbilen Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Men dette er en type historie som pleier å få en definert slutt. Du kan ikke fortelle om en krig uten å ta med hvem som vant. Jeg tror slutten blir bittersøt og GRRM-rettferdig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hvis Tommen dør, hvem blir da konge nå? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Spørs hvordan lovene er definert i det Universet. Har kongen ingen etterfølgere, kan det hende kongeutvalget (samrådet, styret) "overtar tronen" inntil en ny konge/dronning finnes og krones. Når det gjelder slutten på serien, har det vært mange offentlige intervjuer og kunngjøringer at slutten allerede er skrevet og det er i samspill med hva GRRM har som planer for siste boka. Foreløpig er det også kunngjort at 8. sesong blir den siste, med forbehold om flere bestillinger. Kan tenke meg de følger det for hoveddelen, og vi får kanskje en spin-off som samler alle løse tråder sammen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Det ville vært Stannis... Men nå er vel faktisk Baratheon klanen utdødd, så da vet jeg ikke. Med mindre det faktisk er slik at Daenarys er arvingen til Robert i tillegg til Aerys...? Kan fort bli slik... Endret 2. juni 2016 av Shruggie Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Gendry. Er vel en grunn til at geoffrey ville ha alle løsungene til robert drept. Så de ikke kunne legge krav til tronen? Hvis han noen gang blir ferdig å ro da Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det ville vært Stannis... Men nå er vel faktisk Baratheon klanen utdødd, så da vet jeg ikke. Med mindre det faktisk er slik at Daenarys er arvingen til Robert i tillegg til Aerys...? Kan fort bli slik... Daenrys er jo en Targaren, altså egentlig en legitim tronarver i forhold til den tidligere Kongen av Westeros som ble myrdet av the Kingslayer... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det ville vært Stannis... Men nå er vel faktisk Baratheon klanen utdødd, så da vet jeg ikke. Med mindre det faktisk er slik at Daenarys er arvingen til Robert i tillegg til Aerys...? Kan fort bli slik... Daenrys er jo en Targaren, altså egentlig en legitim tronarver i forhold til den tidligere Kongen av Westeros som ble myrdet av the Kingslayer... Altså Aerys Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Men dette er en type historie som pleier å få en definert slutt. Du kan ikke fortelle om en krig uten å ta med hvem som vant. Jeg tror slutten blir bittersøt og GRRM-rettferdig. Siste kapittel... "And then the wall fell the end" Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Hvordan er det med diskusjon rundt teorien rundt opphavet til Jon ? Er vel kommet nok hint og stikk i serien underveis til å spekulere litt rundt det? Lenke til kommentar
Utah Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Jon Snows foreldre er vel så og si oppklart Hehe Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Ja, men man vil aldri nevne for mye i denne tråden om lynsjemobben har en dårlig dag Vet ikke hvorvidt det er diskutert her eller i den andre tråden, fort å blande Endret 2. juni 2016 av Mala Lenke til kommentar
1969 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Nå må det snart begynne å skje noe, føles som en lang transport etappe til nå. Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Har vært diskutert endel på r/GameOfThrones, som vel også har forbud mot bokprat. Men jeg tror ikke jeg hadde skjønt det bare ved å se serien, det dukker opp litt småting fra boken her og der, hvilket fører til at en får en litt større forståelse. Tror f.eks ikke at det ene flashbacket til Bran hadde gitt så mye mening for meg om jeg ikke hadde lest noen diskusjoner. Det samme gjelder parallellen til Sam, og måten han tar ansvaret for barnet. Eller hvordan flere her vel visste hvordan Bran og Meera kom til å bli reddet i siste episode. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det er da ingenting i veien for å diskutere Jons foreldre så lenge du kun diskuterer ut i fra det som er vist/kommet frem i serien og ikke påpeker eventuelle forskjeller eller annen informasjon fra bøkene. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Om man går tilbake til sesong 1 er det jo klart at faren til Snow er den nå avdøde Eddard Stark , i alle fall om man skal gå utifra reaksjonene til kona hans Catelyn Stark. Hun viser jo soleklart at hun ikke ønsker Snow i nærheten , mener at dette kom opp i sesong 3 (søk det gjerne opp i form av video da jeg kun har teksten og det kan jo være litt "spoiler book diskusjon uh oh" ). Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Ja det er jo ingen hemelighet. Er mor til Snow som er spørsmålet. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 (endret) Vel, om jeg hadde funnet en baby på gaten, og tatt den med hjem og sagt at det er min lausunge til kona, tror jeg hun hadde hatt samme avsky til den ungen som cathlyn har til jon snow. Nå så vi jo at o store ærebare ned stark ikke hadde fortalt hele sannheten bak den mannen "han" hadde drept ved det tårnet i brans tilbakeblikk, så hvorfor skulle han ikke ha fortalt en liten løgn ang opphavet til jon? Dersom fanteoriene har noe hold, ville vel ikke robert satt stor pris på jon, så tror ned løy om opphavet for å beskytte ham, på bekostning av sitt og jons rykte. Har forsatt ikke lest bøkerne, så dette er bare ville teorier Mulig Benjen vet noe om opphavet? Den eneste som vet mangler jo hodet, mer eller mindre bran kommer over noe i et tilbakeblikk da? Endret 2. juni 2016 av G-Man™ Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det eneste jeg er rimelig sikker på er at Ned ikke er faren. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 I flashbacken kan man se en hånd med blod i bakgrunnen på gulvet, rett etter at vi får se unge Ned Stark. Tipper det er søstra. Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Mhm, enig med Uncle Scrooge. Tror også det er derfor de har med historien til Sam, og hvordan han påtar seg farskapet til en unge som ikke er sin egen. Det er hans eneste måte å beskytte barnet på, og sånn sett er det også en historie om Jon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå