Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo en sjanse for at Arya dør, men jeg tviler på at det skjer med det første. Story-arcen hennes har vært litt kjedelig i det siste, så å ta livet av henne nå hadde bare gjort at folk tenker "oh well, slipper i alle fall faceless men osv". Hvis de skal ta livet av henne så må de la henne bli seg selv igjen først og kanskje få knertet et par-tre til på lista hennes. Hvis de skal ta livet av Arya så burde de la det være en av de siste på lista som gjør det. Gi folk et håp først og så knuse det i typisk GRRM stil.

Lenke til kommentar

Forstår ikke de som klager over Sam-arcen. Liker det veldig godt jeg..... Ellers var det jo en rolig episode hvor det heller ble satt igang en del ting fremfor å ha de store hendelsene. Danys tale var dog litt kjedelig og langt fra så dramatisk som de prøver på. På ryggen av en drage!

Lenke til kommentar

Bakgrunn rundt en forholdsvis sentral person. Hvis det bare er bakgrunn for sin egen del blir det kanskje litt unødvendig i en serie som tilsynelatende har dårlig tid, men jeg regner med det blir oppfølging seinere. 

Blir litt som å si at Daenarys brukt for mye tid på å prate om drager i sesong 1. Viser seg at det var en grunn til det, gitt...

Lenke til kommentar

Forstår ikke de som klager over Sam-arcen. Liker det veldig godt jeg..... Ellers var det jo en rolig episode hvor det heller ble satt igang en del ting fremfor å ha de store hendelsene. Danys tale var dog litt kjedelig og langt fra så dramatisk som de prøver på. På ryggen av en drage!

Jeg reagerte óg på at det var så få khalasarer som var til stede under talen. Virket som maks ett par hundre.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte óg på at det var så få khalasarer som var til stede under talen. Virket som maks ett par hundre.

TV budsjett vettu :p

Lenke til kommentar

Same med wildlings i Nights Watch. Virkar som dei er 50 stk utfrå scenane, men er vel eigentleg fleire tusen. Hadde vore kulare med eit avslutningsshot av dei enn nok ein tale frå dragedama. Den kyra er mjølka ferdig.

Lenke til kommentar

Er vel en av de dyreste TV-seriene som noen sinne er laget, $10m har det kostet (i snitt) per episode denne sesongen. Opp fra f.eks $6m for noen år siden. Men fremdeles "ganske" langt unna filmene med de største budsjettene...

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides = $398m / 131 min = $2.91m per minutt...

Avatar = 261 millioner / 161 min = $1.62m per minutt

Game of Thrones per episode  = $10m / 55 min = $0.18m per minutt.

Lenke til kommentar

TV budsjett vettu :p
Det er en ting. Men den spjæling "hæren" som skulle hente Queen margarin da.... Mot den folkemengden....

Yeah....

Lenke til kommentar

Jeg vet, det ser litt teit ut :p Men i hele serien så har hærer/slag/folkemengder generelt blitt skalert ned. Noen ganger så er det tydelig at det er av budsjett årsaker, andre ganger så er det kanskje for å få plass til en scene(?).

I dette tilfellet så hadde nok hæren fortrengt folkemengden på bytorget og det ville kanskje vært vanskelig å vise spenningen mellom folket, Jaime og hæren og the high sparrow i en og samme scene.

Lenke til kommentar

Historisk sett (i den grad det har noen relevans) så har profesjonelle soldater stort sett alltid klart å håndtere store og uorganiserte folkemengder uten riktig utstyr. Dette gjør også opprørspoliti i dag.

Når det er sagt så er det en smal sak å få en hær til å se større ut ved å ha en blanding av skuespillere og CGI-figurer. De fleste moderne filmer som viser store slag med tusener av mennesker gjør dette. Forutsatt at man ikke overdriver, at kamera er på en viss avstand og det er korte klipp så er det nesten umulig å fange det opp.

Lenke til kommentar

Realistisk sett så kan vell ikkje ein hærførar holde tale til så veldig mange fleire soldatar samtidig dersom dei bakerste skal høyre kva som blir sagt?

Så kanskje ho holdt talen i fleire omgongar for 3-400 khalasarer om gongen,før ho sendte dei vidare og gjentok samme talen for neste pulje  :tease:

Lenke til kommentar

De kommer til å trenge en skikkelig budsjettsatsning hvis de skal kunne vise de avgjørende slagene om Westeros på en måte som innfrir alle de forventningene som er blitt bygd opp over sesongene, med både riddere, white walkers, drager, dothrakis og det hele. Da holder det ikke med et par dusin karer som denger løs på hverandre i masse kjappe close-up shots.

Lenke til kommentar

Nå har Gendry rodd lenge.

Nå er vel armene hans på størrelse med The Mountain. 

Kanskje en av Greyjoy slekta plukker han opp på veien over mot Meereen.

Men OK, Euron ville ha 1000 skip pronto....og Dany trenger 1000 skip for å få gjengen sin over til Westeros ?

Euron = Pussymagnet much?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

High Sparrow-delen er en av mine favoritter i Game of Thrones. Grupperingen representerer en ny maktfaktor som vokser frem som et resultat av indre konflikt og svak styring i et monarki. Kall det gjerne et maktvakuum. De har også tilbydd noen av de bedre dialogene i serien hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...