Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Flasha til Bran er fra flere steder i historien. Ned og Catlyn er jo fra nær fortid, Jamie som dreper The Mad King er 15-20 år siden, mens Drogon som flyr over Kings Landing er jo etter all sannsynlighet i fremtiden.

Vi vet jo at disse pyromancerne gjorde klart Kings Landing til et eneste stort bål, men såvidt jeg har fått med meg skjedde det aldri. Her ser vi en eksplosjon, noe som fikk meg til å tenkte at det kanskje er fra fremtiden, men at de kamuflerer det som fortid.

Lenke til kommentar

Burn them all!

Noen som tror at eksplosjonene i Kings Landing og pyromancerne var fremtid og ikke nåtid?

Det var vel et tilbakeblikk når the Mad King herjet?

Jeg tror det er fremtid. Vi har fått vite at tidligere i serien at pyromanceren som fikk ordre om å brenne ned hele byen ble drept av Jamie før han rakk å reagere. 

Min teori er at det enten er Cersei som forsøker å ødelegge The Great Sept of Baelor, eller at Drogon som vi ser fly over Kings Landing på et eller annet vis setter det i gang mens han spyr flammer på resten av byen. 

Lenke til kommentar

Burn them all!

Noen som tror at eksplosjonene i Kings Landing og pyromancerne var fremtid og ikke nåtid?

Det var vel et tilbakeblikk når the Mad King herjet?

Jeg tror det er fremtid. Vi har fått vite at tidligere i serien at pyromanceren som fikk ordre om å brenne ned hele byen ble drept av Jamie før han rakk å reagere. 

Min teori er at det enten er Cersei som forsøker å ødelegge The Great Sept of Baelor, eller at Drogon som vi ser fly over Kings Landing på et eller annet vis setter det i gang mens han spyr flammer på resten av byen. 

Men han som satt på Trona og ropte "burn them all" var vel The Mad King? Det virket mer som at Bran hadde et tilbakeblikk på alt som har skjedd til nå.

Lenke til kommentar

Scenene med Mad King er definitivt fortid, men av alle de ish 80-90 bildene vi så så er det vel bare Drogon foran noen mørke skyer og wildfire som settes i gang det vi aldri har sett, kjenner til eller har hørt om fra før. 

Utsnitt av sitatet jeg linket til i forrige post: 

So we opened the gates and my father sacked the city. Once again, I came to the king, begging him to surrender. He told me to bring him my father's head. Then he turned to his pyromancer. "Burn them all," he said. "Burn them in their homes. Burn them in their beds." Tell me, if your precious Renly commanded you to kill your own father and stand by while thousands of men, women, and children burned alive, would you have done it? Would you have kept your oath then? First, I killed the pyromancer. And then when the king turned to flee, I drove my sword into his back."

The Mad King stolte på Tywin, og slapp han derfor inn. Jeg tolker det sånn at det var først når det gikk opp for ham at Tywin hadde erobret byen, og Jamie kom for å be ham om å overgi seg at han ga ordre om å brenne ned hele byen. Men det skjedde aldri da både Pyromanceren og Aerys ble drept før det ble utført. Det kan godt være et tilbakeblikk og at det hendte en wildfire-eksplosjon under Kings Landing, eller at det kun er der for dramatisk effekt - men jeg håper og tror at serieskaperne hadde en annen tanke bak det. 

Lenke til kommentar

Måtte sjå den på nytt. Sovna sikkert åtte gonger då eg såg den i natt, men det var fordi det var seint og eg var bakfull(eller behind drunk, om du vil). Ålreit episode. Dette med Sam må få ein eller annan stor konsekvens, for han har vore snorksnorksnorksnork i alle sesongane så langt. Eg tipper greiene til Bran er både fortid og framtid. Klart, dragen over KL kan vere frå Targaryen si tid, men det var det samme synet Daenenenanerys fikk i sesong 2, så vi får sjå. Ingen har tent opp bål under KL så langt, meg bekjent.

Lenke til kommentar

Tror nok de vet at lite/ingenting kan stille opp mot forrige episode. Så da er det like greit å ta litt "administrativt" i denne episoden. Poenget med valyrian steel-sverdet kommer nok til å bli viktig når de kjemper mot White Walkers. Og så er det jo gøy at de bruker litt av budsjettet på drager.

Likte episoden. Mye av det morsomme med serien er jo å leve seg inn i universet GoT og hverdagslivet i tillegg til det viktige og action-scenene.

Lenke til kommentar

Det er definitivt fortid ja, man så jo også Jaime stabbe han med sverdet.

Jaime og The Mad King ja. Men dragen over Kings Landing kan være fremtid, skjønner i alle fall ikke viktigheten av å se en drage over Kings Landing ellers. Og hvis den er fremtid, så kanskje noe annet er det også. Så vidt jeg husker fra de scenene er det bare pyromancerne og en annen scene som vi ikke kan være sikre på.

The Mad King lagde mye Wildfire, men som nevnt så tyder mye på at det ikke ble brukt. En eksplosjon ville jo også ha spredd seg når man ser på hva som skjedde ved Blackwater i S02.

Kan være både fortid, men er langt ifra sikker. Wildfire hadde vært et godt våpen mot WW & co.

Drogon foran noen mørke skyer

Dettte tror jeg er fra da Tyrion og Jorah var i Valyria og så han der. Ellers helt enig,

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Drogon foran noen mørke skyer

Dettte tror jeg er fra da Tyrion og Jorah var i Valyria og så han der. Ellers helt enig,

Ja, stemmer. Det gjør wildfire-scenen til det eneste vi så langt aldri har sett eller hørt noe om. 

Lenke til kommentar

Og siden Tyrion brukte all Wildfire under Battle of the Blackwater, så kan det neppe ha vært fremtid. Særlig siden Jaime var i Kingsguard uniformen sin, som han jo nettopp mistet.

Var det noe fra fremtiden der?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Sånn i teorien, dersom de stikker the night king i hjeret med dragonglass, vil han bli normal igjen? Eller er det for sent i det transformasjonen er fullført?

The children stoppet jo benjen, men han ble jo ikke akkurat seg selv.

The mad king, han sa jo burn them all. Tror kanskje ikke han tenkte på befolkningen i kings landing, men white walkers? At han hadde forutsett hva som er i ferd med å skje (med hjelp fra the three eyed raven?), og at han ville være forberedt? Men at han ble gal av all kunnskapen han satt med, noe som er kjent for å skje i vår verden også. At det rett og slett klikket for ham?

Vi må få flere tilbakeblikk derifra snart :p

Og arya, har vi virkelig sett så mange episoder som bygger opp hennes karakter, for så ofre alt det for å redde en skuspiller hun ikke kjenner? Blir for enkelt.

Men spørs om hun føler hun må dra hjem å stå opp for familien sin igjen? Ikke bare kjøre sitt eget løp?

Lenke til kommentar

Hele story-arcen til Arya, som forøvrig har vært helt latterlig treg ble jo kastet rett over bord i denne episoden. Hun har ofret en hel del for å komme dit hun er i dag, og alt det kaster hun altså rett over bord på grunn av en litt hyggelig dame hun ikke kjenner i det hele tatt? Mange historier som jeg føler tar endel snarveier her nå, er det sånn at de som står bak har veldig tynt med materiale fra bøker å bygge videre på? For nå syntes jeg det begynner å bli en hel del tynnere suppe enn det har vært noengang.

Lenke til kommentar

Og arya, har vi virkelig sett så mange episoder som bygger opp hennes karakter, for så ofre alt det for å redde en skuspiller hun ikke kjenner? Blir for enkelt.

Men spørs om hun føler hun må dra hjem å stå opp for familien sin igjen? Ikke bare kjøre sitt eget løp?

Synes ikke det var for enkelt i det hele tatt. Vi har jo hele tiden sett at Arya egentlig er en Stark. Jeg synes det er en ganske naturlig utvikling for et ungt menneske at man tror man vil være noe, men til slutt lærer man å kjenne hvem man virkelig er.

Så jeg synes det var veldig troverdig at hun valgte som hun gjorde.

Endret av EternalSunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Nei, hun har kastet det over bord på grunn av at hun er en god person, som har vært lost. Når alt kom til alt så kan ikke Arya skade uskyldige mennesker. Denne siste prosessen som skulle lede til at hun skulle ta ett uskyldig liv fikk henne til og innse dette, og Arya is back! Åhh jeg syntes det var så jævla bra.

Lenke til kommentar

The mad king, han sa jo burn them all. Tror kanskje ikke han tenkte på befolkningen i kings landing, men white walkers?

Vi har jo Jaimes ord for at han hadde tenkt å brenne hele byen. Virket ikke som om han bløffet i den situasjonen.

Edit: For ikke å snakke om at ikke en gang The Nights Watch trodde på White Walkers før sesong 1.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...