Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra episode!

 

Litt skuffet over at Tyrion ble klumsete slått ut av en komisk stor hammer allerede før kampen, og dermed fikk vi ikke sett noe kriging. At slaget i Whispering Woods ikke ble vist, regnet jeg nesten med. Heller ikke en stor fan av scenen i Tyrions telt der han fortalt om kona. Kjente ikke helt igjen Bronn, og den varte for lenge (kanskje fordi jeg allerede visste hva som kom til å bli sagt). Men alt det andre var bra, inkludert henrettelsen av Ned.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Introen har jo skiftet før. For eksempel var ikke the Eyrie og Vaes Dothrak med i begynnelsen. Mens Pentos ikke er med lenger, ettersom det ikke skjer noe der. Regner med introen vil fortsette å endre seg litt, alt etter hvor handlingen foregår. Slik får jo også seerne mer kunnskap om geografien etterhvert (selv om man naturligvis bare kan google frem et kart...). :yes:

 

Man kan jo være temmelig sikre på at Eddard Stark er død, med mindre han har overnaturlige evner som gjør det mulig for ham å leve videre uten hode. Ilyn Payne svinger sverdet og vi hører hvordan det skiller Neds hode fra skuldrene hans. Men å håpe at Payne bommet og vi hørte sverdet som traff noe annet er kanskje forståelig ut i fra all den fantasyen der ute hvor hovedpersonene kan overleve hva som helst. Jeg er uenig i at dette er negativt for serien. Jeg mener det er en stor styrke. Dette er ikke en serie med udødelige hovedpersoner og uskyldige guttunger som redder verden i en happy ending. Videre eskalerer det jo dramaet ytterligere. Point of no return.

 

For øvrig var det veldig dumt at de hoppet over slaget mellom Tywins styrker og de 2000 mennene Robb sendte mot ham. Synes måten Tyrion ble slått ut på var ganske teit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...