Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det ble klaget på det før i tråden synes jeg kanskje vi som har lest boka burde holde oss for gode til å diskutere scener som ikke er vist på TV enda i denne tråden. Man kan jo bare spekulere i hva de som ikke har lest bøkene tror når dere begynner å diskutere en tilsynelatende intetsigende scene, men det må da ihvertfall være på grensen til spoiling bare det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde ikke noe imot at slagene ikke var noe stas da alt innholdsmessig ble sagt uansett.

 

Men herregud da, elsker denne serien! Det faktum at det ikke er noe klassisk redshirt opplegg som mange andre serier (utifra navnet, særlig sci-fi) driver med. Ingen karakter er for god til å ikke kunne håndteres som alle andre. Regner med at Eddard døde på slutten der, da ingenting tilsier at han ikke gjorde det... men for alt jeg vet så kan det ha skjedd ENDA en plottwist helt mot slutten..

 

Gleder meg bare til å komme ajour med bøkene nå... Er vel i episode 6-7-8 eller noe, da kapitlene er litt mer spredt og i annen rekkefølge.

 

Herlig episode!

 

Til de som har leste bøkene (ikke noe skummelt:, bare en ørliten detalj jeg lurte på:)

 

 

 

 

 

Den historien Tyrion fortalte, om kona si og alt det der. Det skjedde mye tidligere i bøkene sant? Mener å ha lest det og jeg har bare kommet til der Eddard sender en patrulje mot The Mountain, men godt mulig det bare er jeg som roter.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Whispering woods-slaget ble jo sett fra Catelyn sitt perspektiv (i boka) der hun stod i bakgrunnen beskyttet av noen vakter og bare hørte slag, skrik og clash of metals og så ble det beskrevet i etterkant av de som deltok, med tanke på at de ikke tok med Tyrion sin kamp og av en eller annen grunn lot han bli løpt ned så kunne de sikkert hatt med scenen der Jaime blir tatt til fange. Det blir vel sikkert fortalt i neste episode hvordan det forløp seg. Det ble litt antiklimatisk å hoppe over 2 slag.

Lenke til kommentar

Overrasket over at de faktisk drepte Stark, trodde han skulle overleve. Merker at jeg ble litt irittert på at han ikke prøver mer å få ut sannheten om at Joffrey er sønn av dronninga og Jaimie, burde styrket saken han mye mer. I tilegg styrket etterkommerne hans.

 

Skuffende at de ikke tok med noe fra noen av slagene, trodde vi skulle få endel fra det. Oppe i alt så ender det jo i tragedie his Drogo & co også, men håper på at i alle fall han overlever. Serien mister jo plutselig to av de sterkeste karakterene når det kommer til arv og styrke.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det var bra at han ble drept, det viser at vi ikke kan være sikre på hvem som overlever og hva som skjer. I endel serier så er det jo slik at hovedkarakterene egentlig er udødelige. Samt det at man flytter seg fra personer til personer, ting er mer dynamiske. Likte scenen i teltet til drogo, faen meg fete lyder og konsept. Er jo helt sjuk serie. En klassiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...