Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allerede tre-fire som er blitt med for å bidra, forumildsjeler alle sammen. Vært over 100 unike besøkende i dag, som jo er en finfin start. Og det gir jo en helt annen mulighet til å presentere og gi info enn hva en forumtråd har mulighet til. Er man villig til å bidra til et kommersielt forum, så hvorfor ikke like godt også bidra til en dedikert side?

 

Men jeg håper vi kan ha all forumdiskusjon her, fremfor å kjøre et eget separat forum. Kombiner de to og det vil bli knall (dessverre ingen forum/wordpress integrasjon mulig per dags dato) :)

 

Har i tillegg mulighet til å lage apps, animasjoner m.m. Alt etter hva tid og behov tilsier. Greit å få brukt kompetansen til å lage noe for entusiasmens skyld og ikke motivert av penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hmm, verden rundt er jo wic-bloggen brukt for informasjon rundt tv-serien, og tildels til info om bøkene. Det er en god del nordmenn på bloggen til wic fra før av, og den appalerer til både de som har lest bøkene å de som bare ser på serien (selvom 95% har lest bøkene der). Selv om de fleste har lest bøkene er det virkelig strålende lagt opp til nye fans. Bloggen blir stadig nevnt av forfatteren selv, som plassen å lese, og diskutere tv-serien. I tillegg kommer kommentarer, og intervju fra skuespillere osv, hvorav noen er eksklusiv for siden. Alt i alt den ultimate Game of Thrones bloggen. En norsk side vil jo ha fordelen med å være på norsk (neppe viktig for dagens pirater), men ellers ser jeg ikke helt hva som skal gjøre siden attraktiv for et større publikum.

 

Litt for negativ kanskje, men dere får ha lykke til!

Lenke til kommentar

Blir ikke taktikken til Rob Stark nå å ta Jamie`s styrker først? Altså hvis Rob får Jamie som et gissel, eller noe lignende så kan jo han bruke dette for å få Ned.

 

Det spørs bare om de da får tatt Jamie, og itide.

Interessant teori. Det er jo helt klart et handikap for Robb at Lannisterne holder Ned som gissel. Og søstrene hans, for den saks skyld. Om han skulle vinne på slagmarken, risikerer han likevel at faren og søstrene blir henrettet.

 

Jeg lurer dog på èn ting: Hvorfor tror du det ville være mest naturlig å gå etter Jaime og styrkene hans? Klart, det vil være en fordel å bryte beleiringen av Riverrun, slik at Robbs hær og styrkene til the Riverlords kan slå seg sammen. Men jeg tenker på Jaime som gissel vs. Tywin. Tywin er den øverste lederen for hæren, en taktiker der Jamie er en kriger. Dessuten er han jo overhodet for familien. Han er for Lannisterene det Ned er for Starkene.

 

Ut i fra gissel vs. gissel ville det være mest naturlig å prøve å få ulveklørne i Tywin. På den annen side kan han jo ikke satse alt på ett kort. Ved å gå etter Jaime og hæren hans kan både bryte beleiringen av Riverrun og, hvis lykken er med ham, fange Jaime. Sånn sett virker din antagelse mer fornuftig.

 

Men så er det enda en faktor å ta i betraktning: Hvis han marsjerer mot Tywin, og beseirer ham, vil han ha fri vei til King's Landing. Der er det ingen ordentlig hær, bare the City Watch (som er på to tusen mann så vidt jeg husker). Hvis han lykkes på denne måten vil han både kunne beseire (og muligens fange) Tywin, samt ta King's Landing (og med byen Cersei, Joffrey og søsknene hans). Jaime vil da ikke ha noe annet valg enn å marsjere mot hovedstaden. Robb må dermed lykkes i å ta byen før Jaime kan falle ham i ryggen. Da vil Robbs hær være beskyttet av høye murer når Lannister-hæren kommer. Hva mer er: Enten må Jaime dele opp hæren sin, for å la den ene delen fortsette beleiringen av Riverrun. Eller så må han risikere at the Riverlords angriper ham bakfra.

 

Et argument i mot dette igjen jo Neds rolle som gissel. Cersei vil neppe la ham leve hvis Robb lykkes i å invadere King's Landing. Kompleks situasjon...

Lenke til kommentar

Jeg lurer dog på èn ting: Hvorfor tror du det ville være mest naturlig å gå etter Jaime og styrkene hans? Klart, det vil være en fordel å bryte beleiringen av Riverrun, slik at Robbs hær og styrkene til the Riverlords kan slå seg sammen. Men jeg tenker på Jaime som gissel vs. Tywin. Tywin er den øverste lederen for hæren, en taktiker der Jamie er en kriger. Dessuten er han jo overhodet for familien. Han er for Lannisterene det Ned er for Starkene.

 

Jeg tenker litt slik at det ville vært bedre å starte med Jamie, fordi jeg ville antydet at styrkene hans en del mindre enn Tywin som jeg mente og her får bekreftet av deg er øverste ledern for hæren(altså han har flest menn ved sin side).

 

Det som du nevner med og som ble nevnt i forrige episode at Riverlords kan slå seg sammen med Robb`s hær ville klart vært en bonus og en fordel for hva Robb må gjøre senere. Taktisk ville jeg ha startet med en mindre styrke, før jeg går til imot den største.

Lenke til kommentar

Bare spekulasjoner her, men jeg tror Rob hadde en baktanke med å slippe fri spionen som telte soldater i leiren. Han ba jo tilomed spionen gi beskjed til Tywin om at han og 20.000 menn ville komme for han. Tror derfor han vil gå for Jamie først, og ta dem litt på senga.

 

Edit: leif.

Endret av hr_krabbe
Lenke til kommentar

Jeg veit ikke tallene til Jamie`s del. Men hvis Robb sine styrker slår til riktig så kan de jo slå Jamie`s sine styrker(for så og bruke han som gissel på en eller annen måte). Det har veldig mye å si hvordan styrkene blir brukt, det er ikke bare antallet som teller.

 

Hvertfall slik jeg mener etter hvertfall et tiår med spilling av strategi-spill.

 

 

Må si jeg virkelig begynner å elske serien nå. Jeg likte den ikke så utrolig i starten, da fantasy-serier har skremt meg bort tidligere fra lignende serier med samme plot. Er Game of Thrones den eneste som klarer å utgjøre det bra med skuespill, regi o.s.v.

 

Det serien også tjener på er hvordan GRRM samarbeider med HBO om å lage serien. Det samme synes jeg og en annen favoritt, The Walking Dead tjener på ved å ha skapern av tegneserien tv-serien er basert på med i produksjonen av serien.

 

"The Pointy End", ukas episode var et klart eksempel på at selv skaperne av en bok(eller lingnende) en tv-serien er basert på kan gjøre det bra ved å være med på produksjonen av en episode. GRRM var med å skrive ukas episode.

 

Gleder meg til neste. En ny favoritt i serien har klart blitt Robb, jeg ble veldig mer glad i den karaktern etter denne episoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...