Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel de Unsolid(??) var vel aldri ment å være en vaktstyrke i en by eller passe på den lokale mobben, men heller angripe slott og slåss i slag.  Men Danery i all sin visdom tenkte vel ikke så langt fremover når det skulle opprettes lov og orden.

Hva er forresten Unsolid på norsk?

Lenke til kommentar

vel de Unsolid(??) var vel aldri ment å være en vaktstyrke i en by eller passe på den lokale mobben, men heller angripe slott og slåss i slag.  Men Danery i all sin visdom tenkte vel ikke så langt fremover når det skulle opprettes lov og orden.

Hva er forresten Unsolid på norsk?

Unsullied på norsk er ubesudlet.

Lenke til kommentar

Jeg krysser fingrene for at de foreløpig er i live..

Tror det ser litt mørkt ut for Selmy, men Grey Worm kunne jeg ikke se bli så hardt skadet.. ble vel stukket i siden, men for slike barske karer bør vel det gå bra!?

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vil minne på om at bokprat fremdeles ikke er lov, enten det er direkte spoilere eller om det er noe fra første boken, andre boken, tredje boken osv. som allerede er hendt. Ett innlegg er slettet, med to påfølgende innlegg som kommenterer dette. Ingen bokprat.

Har du spørsmål eller lignende kan dette tas på PM. Ikke siter denne meldingen. 

Lenke til kommentar

Noen som føler at sesong 5 er veldig mye mer "cliff-hanger" en de fire siste?

Nesten så jeg har lyst til å vente til alle episodene er ferdig fordi dette begynner å bli uutholdelig :p

Nja, egentlig ikke. Det jeg føler er at det er litt mer hinting til ting. I denne episoden har man det Melisandre sa om Shireen, Stannis, Littlefinger, Selmy og Sansa sin prat om Lyanna, Rhaegar og Ned. I en av de første episodene hadde man at Margaery spurte om ikke Loras var redd noen skulle finne ut om han (eller noe lignende), noe vi så kan få konsekvenser nå. Blikket til hun gale dama til Ramsay i retning Sansa. Det er noen flere også som jeg har glemt som jeg synes var ganske tydelige eksempler på at det er en grunn til at de sier eller gjør det.

Men mulig at det alltid har vært sånn og at man nå bare er mye mer oppmerksom på slike ting siden man kjenner karakterene bedre og man (jeg i alle fall) nesten tenker på konsekvenser på alt det de gjør.

Lenke til kommentar

Håper på mer Reek. Og hva skjer med Viserys? Og hva skjer når Petyr møter Cercei igjen? Så mange spørsmål!

Spent på hvordan redningsaksjonen til Myrcella kommer til å ende. Blir Jon Snow med til Winterfell? Håper det, håper han binder Ramsay til hesten sin og rir av gårde til det ikke er noe hud igjen på jævelen.

Og scenen med Stannis og Shireen var kanskje den beste scenen så langt denne sesongen. Stannis vokste mye på meg der.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper på mer Reek.

Og hva skjer med Viserys?

Og scenen med Stannis og Shireen var kanskje den beste scenen så langt denne sesongen. Stannis vokste mye på meg der.

1: Samme her. Klarer ikke helt å forstå hvor mye det igjen av Theon i han, og det gjør det veldig spennende. Jeg aner virkelig ikke hvor man har han. Vil han støtte Jon, Sansa og andre hvis det er mulighet, eller er han 100% en slave som Ramsay styrer.

2: Viserys koser seg nok med gullkronen han fikk av Khal Drogo i sesong 1. Varys derimot burde få greit panikk siden Tyrion forsvant. Men han er jo en ekspert på spionasje så burde vel ikke gå alt for lenge før han skjønner hvem som tok han og hvor de skal. Hvis han fortsatt har de kontaktene han hadde før.

3: Støttes 100%. Rart hvordan en scene kan nesten forandre hele inntrykket av en fyr uten å ta bort noe av det han har gjort før. Hadde det ikke vært for at jeg liker Ramsay så hadde jeg håpet Stannis hadde knust Bolton gjengen nå.

Lenke til kommentar

Håper på mer Reek. Og hva skjer med Viserys?

Viserys? Han døde i sesong 1.

Han mener sikkert Varys.

Trolig :)

Han tror jeg vil fortsette ferden sin til "mother of dragons", hvor skulle han ellers gjøre av seg? Han kan ikke dra tilbake til westeros uten å risikere å miste hodet.

Lenke til kommentar

Jeg tror Reek, eller Theon som jeg kaller han fortsatt tar kontakt med Sansa og forteller litt av hvert.. Jeg tror det er noe "godt i han" enda..

Litt slik som det var litt Anakin igjen i Darth Vader, -med håp om at jeg ikke spoilet noe for noen her nå! :p

Lenke til kommentar

Ble diskutert for flere sesonger siden litt om hvem moren til Jon Snow er, og jeg kom da med en teori jeg trodde jeg var alene om(haha). Synes den ble styrket litt i dag med at Stannis sa at Ned Stark ikke var typen til å få en bastard men en vanlig dame og samtalen mellom Sansa og Littlefinger om Lyanna/Rhaegar. Ble jo faktisk sagt at han voldtok henne (i alle fall tror Sansa det), det tror jeg ikke er nevnt før. For de som ikke husker teorien så er det at Lyanna er moren til Jon og Rhaegar er faren. Ned er altså ikke faren, men at at han fant Jon da de stormet Kings Landing. Kan kanskje forklare litt hvorfor Melisandre er så keen på Jon også. Drager og ild burde jo gå hånd i hånd.

Dette gir egentlig mening. Hvis Rhaegar er faren til Jon, så gir det mening at Ned valgte å holde det hemmelig. Robert hadde helt sikkert drept Jon, siden han kunne være en utfordrer til tronen. Melisandre vil samtodig helst ha personer med kongeblod. Da er det ikke mange muligheter igjen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...