Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere var scenen med den minste Stark gutten litt brå. Kan ikke huske å ha sett/hørt noe særlig til han før denne episoden, så fikk ikke noe særlig ut av scenen...

Ellers var det en meget bra episode. Satt og ventet på en ny scene med Arya Stark helt fra hun drepte han gutten, så det ble på en måte cliffhangeren fra denne episoden for min del ihvertfall.

Jeg tror seriøst det er andre gangen vi ser han :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rome som jeg liker å sammenligne denne serien med hadde flere "store" slag, men disse var filmet veldig nærme og intenst, og fulgte bare hovedpersoner omtrent, så det så ut som om det var et skikkelig slag, men allikevel billig å filme. Trenger ikke mange stattister og mye annimasjon når det gjøres sånn.

Lenke til kommentar

En ting bare, hvordan klarte Tyrion å "unngå" å støte på Jamie mtp. på at Jamie er på vei dit Tyrion kom fra? Tyrion kom jo til campen til faren som Jamie hadde dratt fra. Og Jamie har jo med seg en betydelig mengde folk.

 

Jaime er på vei mot Riverrun, mens Tyrion kom fra The Eyrie

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det tenker jeg han skjønte. Men det som er poenget er vel at Tywins hær er lengt øst av de to, ikke Jamies som Bagh tror. Hvis du ser på kartet her, så er Jaimes hærpå vei mot Riverrun, mens Tywins er mer i området rundt Harrenhal/Lord Harroway's Town (sånn ca, husker ikke helt) for å beskytte King's Landing. Derfor er det faren Tyrion støter på når han kommer nordøst fra.

Endret av Turbosauen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er om HBO's magre budsjett kan takle megaslagene det nå bygges opp til.

 

Magert? HBO pleier å ha nok av penger per episode. Der hvor serier fra annonsekanaler fort er 1-2 millioner dollar har GOT et budsjett på rundt 5-6 millioner per episode.

 

Nei, det er ikke innenfor blockbusternes 120-300 millioner dollars budsjetter, men litt bør de nå få til. Beste hadde vært litt Braveheart-action (kostet 53 millioner dollar i 1995-penger), men der er de nok sjanseløs.

 

Tror nok det blir mer Rome-stil over det. Som er helt greit for meg :)

Lenke til kommentar

Jo, det tenker jeg han skjønte. Men det som er poenget er vel at Tywins hær er lengt øst av de to, ikke Jamies som Bagh tror. Hvis du ser på kartet her, så er Jaimes hærpå vei mot Riverrun, mens Tywins er mer i området rundt Harrenhal/Lord Harroway's Town (sånn ca, husker ikke helt) for å beskytte King's Landing. Derfor er det faren Tyrion støter på når han kommer nordøst fra.

Aha, trodde det var motsatt. For det jeg fikk med meg i ep7 var at Jamie fikk ordre/beskjed om å ta halvparten av hæren, 30 000 mann, og dra mot Eeyrie for å fri Tyrion. Men det var det jo selvsagt ikke. Tywin sa "Catelyn Starks girlhood home" som jo selvsagt er Riverrun fordi Catelyn er en Tully. Har vel blitt forvirret av at søsteren til Catelyn holder til i Eeyrie, fordi hun var gift med Jon Arryn.

Lenke til kommentar

Magert? HBO pleier å ha nok av penger per episode.

Selvsagt ikke magert i forhold til tv-verdenen, men for kresne sjeler som er oppfostret på cinematiske periodeeventyr som Kingdom of Heaven og Braveheart vil man jo ha visse forventninger til disse enorme slagene serien nå hyper seg opp til. Det koster å være kar.

Lenke til kommentar

Nå kriger de ikke som romerske hærer i Westeros, men mer som middelalderske med riddere og kavaleri. Her er likevel et eksempel på hva vi kan vente oss (fra Rome):

 

http://www.youtube.com/watch?v=0wQ_6cVXTQk

 

I boken måtte en av POV-karakterene være til stede for at slaget ble beskrevet (hvis ikke hørte vi bare om det fra andre), så jeg er spent på hva de gjør i TV-serien.

Lenke til kommentar

Game of Thrones vokser litt i seertallene og.

 

HBO's fantasy series Game Of Thrones continues its slow but steady ratings growth. Episode 8 on Sunday hit new series highs in both of its airings -- at 9 PM: 2.7 million, up 13% from last week; and at 11 PM: 900,000, for a combined 3.6 million viewers for the night. Since the premiere, Game of Thrones' audience has grown 22%.

Lenke til kommentar

Etter det som man kan kalle en forventet litt rolig start, så begynner ting å ta seg litt opp nå. Ratinga gjør et lite byks, diskusjonstråden her passerer True Blood i antall innlegg, bøkene ligger som nr 1 på amazon bestseller-liste, serien har en voldsomt god rating på IMDB (jada, mye rart med den lista, men 9.5 er uansett et uttrykk for kvalitet) og faktisk er det ganske mange som har stemt allerede (samme antall som True Blood, og en del fler enn Boardwalk E), og serien ser også ut til å gjøre det skarpt på torrentsider. Ingen av disse er i seg selv noe å ferie, men totalt gir de meg et inntrykk av at serien er på vei opp og fram. Så får vi bare håpe at dette gjør seg gjeldene i lommeboka til HBO slik at vi får god kvalitet på sesong 2, og ikke minst en sesong 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fyrt opp en egen norsk fanside. Bare til å gi en lyd for de som ønsker å bidra. Allerede fisket etter Maury :wee:

 

Får vi bygget godt nok community så er det jo ingenting i veien for å få en dedikert kategori her på forumet, men da må vi først vise oss verdig med nok aktivitet.

 

Vil også fyre opp en side med generelle serienyheter. Forsøkte å kjøpe tilbake Kulturo-domenet, men det var ikke interesse fra Edda der. Vil nå uansett spytte inn tid, penger og innsats for å få igang en skikkelig serieblogg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...