Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse


Det har vært tilløp til gnissninger mellom to brukere i denne tråden. Jeg kommer til å la det stå, i alle fall i denne omgang men jeg henstiller dere to (dere vet hvem dere er) til å ta ting påPm hvis dere har noe å utsette på hverandre. Høylytt krangel i denne tråden er ikke stedet å ta det på.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.
Lenke til kommentar

Hvorfor de sender dette i dårlig kvalitet kan ikke forklares med DVD. Det fører isåfall bare til to nye spørsmål: Hvorfor bruke DVD, og hvorfor er det så dårlig bilde på DVD platene de sender?

 

Det er ikke sikkert det er dårlig bilde på DVD-platene, men episodene rippes jo fra DVD og til et eller annet format.

Lenke til kommentar

Her kan dere se en sammenlignet mellom de lekkede episodene, og TV-sendingen. Dere som mener det er god nok kvalitet kan ta dere en bolle. En serie som GOT bør nytes i den beste kvaliteten som er tilgjengelig  :cool:

 

http://someimage.com/compare/JIqhtca/PDUEUQR

 

 

Det var forøvrig en fin start på sesongen, gleder meg til "the imp" kommer seg til Meereen :D

Her ser man klart og tydelig hvor stor kvalitetsforskjell det er og det er bare på stillbilder. Vil ha man se større forskjell er det bare å sammenligne videoer. For det verste føler jeg er overganger mellom mørke farger på den lekka versjonen. Fargene flyter mye mer på en dårlig rip kontra full hd-streaming. Dårlig rippet/for lav bitrate? Tror jeg holder meg til episodene kommer (også for å slippe å vente en mnd på nye episoder). 

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, en helt fin sesongstart for meg. Men noe jeg kanskje savnet var introduksjon av noen nye folk/steder. I fjor fikk vi Oberyn og Styr som man skjønte ville få en rolle, mens Dany var på vei til Meereen.

 

I denne episoden så synes jeg mye var likt, bortsett fra flashbacket (noe jeg likte godt) og at Tyrion nå var i Pentos.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og ser for meg episode ni, og The Imp har endelig, etter mye om og men kommet seg til Meereen og har lagt store planer. Og han står foran porten, og akkurat da swooper Drogon ned og spiser ham til lunsj.

Det hadde vært så jævlig morsomt!

Har tenkt de siste 2-3 sesongene at han Drogon ville komme tilbake :p

Men genialt tanke at han spister Tyrion.

Lenke til kommentar

Hadde det bare ikkje gøy, sitter ikkje akkuratt igjen, med ein følelse av at eg ikkje klarer å vente til neste episode.

 

Kvaliteten på leaksa er elendig, di som sier imot har ikkje respekt for tv. 

 

Uansett var episode 1 såpass kjedelig at det fint går ann å vente.

 

Synes du det?! Var jo kjempe bra! Kanskje ikkje like bra som de tideligere sesong startene, men eg synes den var ganske bra!

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, en helt fin sesongstart for meg. Men noe jeg kanskje savnet var introduksjon av noen nye folk/steder. I fjor fikk vi Oberyn og Styr som man skjønte ville få en rolle, mens Dany var på vei til Meereen.

 

I denne episoden så synes jeg mye var likt, bortsett fra flashbacket (noe jeg likte godt) og at Tyrion nå var i Pentos.

Jeg er enig med deg at det var en rolig begynnelse, og at det dermed var en fin start. Ikke mening å gi uttrykk for noe annet. :)

 

Episoden er med på å bygge opp til videre spenning, og man kan si at man er i bunnen av en bølgedal nå. Jeg regner med at vi snart blir kjent med nye karakterer og steder. Folk er, som du sier, på reise til nye steder. Må bli bra.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mer spennende nå enn på lenge, fordi man kan begynne å ane konturene av den finalen som manusforfatterne bygger opp til. De gamle maktkonstellasjonene oppløses, folk flytter på seg for å danne allianser med karakterer de tidligere ikke har hatt noe forhold til og sluttkampen ser ut til å bli mellom grupperinger som man vanskelig kunne forutsett ved seriens begynnelse.

 

(Dette er spekulasjoner fra min side og ikke spoilere, da vi nå har kommet lenger enn hva jeg har lest og serien uansett begynner - i følge samboeren min - å skille seg kraftig fra bøkene.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...