Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes også at Ned er for naiv, men beundrer han samtidig for hans "honour". Håper bare ikke han blir drept ved første anledning av Lannisterne.

 

 

Vil nå ikke si han er naiv, er nok fullstendig klar over at hans valg av "livsregler" er langt mer risikofylt. Når man leder vei må man tross alt snu ryggen til dem som følger - det vil alltid medføre en risiko for en velplassert dolk.

 

Ned Stark er en karakter med ryggrad. Det er kjekt slike fortsatt blir portrettert i serier, det siste tiåret spesielt er det mer ryggløse som elsker å se på andre ryggløse - fordi det er lettere å relatere seg til.

 

Ryggrad-premiene så langt vil jeg si går til Ned, yngste datteren, konen til Ned og ikke minst den herlige lille dvergen :wee:

Lenke til kommentar
Vil nå ikke si han er naiv, er nok fullstendig klar over at hans valg av "livsregler" er langt mer risikofylt. Når man leder vei må man tross alt snu ryggen til dem som følger - det vil alltid medføre en risiko for en velplassert dolk.

Jeg synes også det er viktig å presisere at Neds motvillighet til å spille the Game of Thrones har en viss betydning i denne sammenheng. Når det er sagt, valget hans om å stole på Littlefinger er selve definisjonen på naivitet. Han trodde Littlefinger ville hjelpe ham på bakgrunn av et løfte til Cat. Sånt betyr ingenting for Littlefinger i forhold til hans eget skinn. Ned burde jo forstått litt av Littlefingers virkelige natur etter scenen hvor Jamie og co. drepte vaktene hans utenfor horehuset. Der kunne Littlefinger ha støttet Neds versjon av hendelsen, men isteden ble det ord mot ord.

 

Det kan jo også diskuteres om ikke "livsreglene" hans er naive i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det var konen han valgte å stole på. :)

 

 

Hva gjelder livsreglene hans, jeg kan ikke se han hadde noen illusjoner om at de ville gjøre det lettere for han. Tvert imot. Å velge de livsreglene var i så måte ikke naivt. Han valgte å ikke leve som en feiging og heller ta risikoen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok også man kan si at som en Stark så har han levd med lorder og folk i NOrd som har sett opp til han da STarkene er en av de få familiene som kan spores tilbake til da veggen først ble reist.

 

Den samme æresfrykten for starkene finner du nok ikke i Sør, tror nok også at mange familier i Nord er mer knyttet sammen enn de er i Sør og for Ned har det ikke vært vanskelig å kunne ha en slik virkelighets oppfattning i Nord som er hard å vende når han da blir slengt ned til ulvene i Sør.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...